Pagina 1 van 1
					
				bougie gesmolten
				Geplaatst: 21 okt 2008, 20:54
				door maniac on wheels
				even off-brand, een maat van mij heeft een kreidler gekocht, een floretje met geforceerde luchtkoeling, 5bak, 50cc. hij beweerde dat het ding 90 reed, hieeft er 20 km mee gedaan en toen zijn cilinder kapot gereden, we gooiden hem open en de bougie bleek gesmolten en afgebroken, stuk bougie tussen de cilinder en zuiger, gedaan met rijden. Komt dit door een te warme bougie? het was een gloednieuwe champion ik geloof dat er 8 op het keramische stuk stond, op het metalen deel stond in het klein echter 6 ofzoiets ingeslagen. ik heb nog nooit champion gehad dus ik weet niet welk nummer de warmte aangaf. weten jullie nog een reden waardoor een bougie kan smelten? /breken?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 09:34
				door YamaSam
				ai, das minder!  
 
een te arm mengsel (bv valse lucht tussen carb en cyl), foute ontstekingstiming of een veel te warme bougie waarschijnlijk..
ik weet niet hoe het juist zit met de cijfers, maar ik zou er niks van verschieten als dat totaal anders geteld wordt..
heb je misschien een foto voor in het begaaide sleutelwerk-topic? 
was het een hardchroom met putjes btw?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 10:48
				door mpro09
				ik dacht dat bosch precie sandersom werkte idd met die warmte graad
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 11:47
				door YamaSam
				mpro09 schreef:ik dacht dat bosch precie sandersom werkte idd met die warmte graad
dat klopt, maar het gaat hier over champion 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 11:57
				door mpro09
				oops 
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 18:06
				door maniac on wheels
				ik zal eens kijken dit weekend voor een foto. Het was een nicrasil cilinder, ik heb gehoord van die cilinder met puntjes waarvoor dienen die?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 18:16
				door Tombo
				Als er van die smeerputjes in zitten is het geen nicasil, maar is het een chroomwand. Bepaalde Kreidler cilinders hadden dat idd, smeerputjes bovenin
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2008, 19:48
				door edje
				
bron: zunflappie.nl 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2008, 11:56
				door Dingetje
				maar het is wel precies andersom  
 
95 is juist warm en 280 koud
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2008, 12:51
				door Triforce
				juist niet, hier staat bij welke tempratuur met welke bougie je moet gebruiken
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2008, 12:59
				door Dingetje
				oooh op die fiets
warmtegraad is dus ook echt temperatuur
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2008, 13:25
				door Triforce
				yup
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2008, 18:09
				door maniac on wheels
				bedankt, maar is het de bedoeling om de warmte IN de cilinder te meten? daar heb je een speciale thermometer voor nodig dan? En dit geval was dus een ZONDER ssmeerputjes. Dienen die dan om olie vast te houden?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 okt 2008, 19:14
				door edje
				ja 
