Pagina 1 van 2

Indeling forum,s

Geplaatst: 30 nov 2008, 02:07
door 2taktdirk
Indeling forum,hoi ik bezoek nu al een tijdje jullie forum,s en ik vind dat ik veel handelingen moet verrichten op jullie forum .

Het is ingewikkeld ingedeelt ,kijk eens naar de eenvoud en goede opzet van ons forum van de rd350.nl ,je hebt daar café ,techniek ,en evenementen,je knalt daar zo doorheen om iets te vinden ,alles staat ook simpel onderelkaar werkt super.

Bij jullie moet ik altijd zoeken ,ook zou ik het leuk vinden dat er wat meer diepgang komt in technische kennis van de fs1,ik mis heel erg echte kennis van het opvoeren van de fs1 blok,zo ben ik mij al tijden suf aan het zoeken op internet en bij jullie wat voor inlaatschijven er zijn voor de fs1 ,en dan bedoel ik hoeveel graden open ,wanneer open,wanneer dicht,waarom word de uitlaat bij schijfinlaat niet goed gebruikt?????/ als de schijf opengaat dan gaan de spoelpoorten net dicht dat is juist het moment waar de uitlaat door het carter naar de carburateur kan zuigen voor een goede inlaat,bij een snelle tweetakt is dit enorm belangrijk, dat de uitlaat gevuld word met mengsel zodat die met pulseren het mengsel weer de cilinder induwt zodra de uitlaatpoort bijna sluit.
Als je dit soort dingen op internet opzoekt dan kom je niks van de fs1 tegen,je ziet altijd weer een verhaal van Pavel Husak over schijfsturing van een wegracer maar dat heb ik zelf wel in de boeken staan.


Misschien ben ik te oud voor jullie club maar aangezien mij dit opvalt wou ik dit eens in de groep sturen.

Geplaatst: 30 nov 2008, 02:22
door jerrow
Mijn gedacht; ,no offence!

Gewoon bullshit.

Als ge alles moet weten moet ge maar zoeken, voor degene die de site al kennen is da geen probleem.

Voor mezelf heb ik ook moeten zoeken.

Deze site en al de mensen die zich daar mee bezig houden doen da goed en ik wil da die da blijven doen.

GreetzzZ...

ps; no offence hé :wink:

Geplaatst: 30 nov 2008, 09:41
door Jelle
gewoon kwestie van gewenning ;-)

Geplaatst: 30 nov 2008, 11:16
door Tombo
Onderbouwde kritiek is altijd welkom, we zijn nooit te oud om te leren ;)
Wat betreft opvoeren, er is al een FAQ van, niet heel uitgebreid, maar een goed begin:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=509

En wat over de inlaatschijven:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Als je dieper in wilt gaan op tuning, kan je dat beter zoeken op andere fora, bv het forum van www.2stroke-tuning.nl , daar zitten veel mensen met een hoop ervaring.

Wat indeling betreft, we ehbben voor deze indeling gekozen omdat dit voor ons het meest logische leek. Alles is nu overzichtelijk bij elkaar ingedeeld.

Geplaatst: 30 nov 2008, 12:32
door Niels
Ik denk ook dat we de indeling niet gaan veranderen.
Om eerlijk te zijn ben je nu de eerste (van iets meer dan 1000 leden) in 3 jaar die er wat over zegt.

Wat de technische kennis betreft, die is er naar mijn weten genoeg, maar wat tunen betreft kan je natuurlijk het beste zelf experimenteren.

Geplaatst: 30 nov 2008, 12:57
door 2taktdirk
Ja,ik dacht dat er misschien mensen waren die weten welke schijf het beste gebruikt kan worden met daarbij behorende graden.
Jerrow je hoeft niet zo fel te reageren.
Ik maak gewoon iets bespreekbaar op een fatsoenlijke manier,je zecht zelfs dat je voor jezelf ook moest zoeken? dat merk ik voor mij zelf dus ook steeds.
Als je ons forum nu eens bezoekt dan zul je merken dat je er zo doorhaan vliegt,dat wou ik gewoon even laten weten misschien dat men daarmee ideen opdoet.
Ik zech niet dat er iets anders moet ik geef het gemak van onze forum aan.
Wat het diepe techniek betreft tja misschien is het moeilijk om daar de juiste persoon voor te vinden die dat voor de fs1 precies weet.

Geplaatst: 30 nov 2008, 13:19
door 2taktdirk
Bedankt Tombo ,ik heb net die tekening van yamaha schijf geprint.

Is dat de snelle schijf voor de 5 bak uit 1969?,of is het een verbeterde van de standaard.

Geplaatst: 30 nov 2008, 15:16
door Tombo
Er moet nog ergens wat info over die schijf staan, ik meen me te herinneren dat er iets met die schijf was, volgens mij is hij langzamer getimed als de originele snelle. Het plaatje komt uit een yamaha werkplaatsboek dacht ik (is van niels)

Geplaatst: 30 nov 2008, 16:04
door paull
Verder is dit ook niet echt een forum met grote tuning shit uitleg want het is immers een yamaha fs1forum, misschien kun je dan beter is kijken op scooterforums, met uitzondering van yamasam :P

Geplaatst: 30 nov 2008, 16:21
door mpro09
ik denk dat ie het eenen ander wel weet maar dat ie wat fs1 specifieke gegevens zoekt :wink:

ik zou zeggen vind het uit en post je bevindingen hier :D

Geplaatst: 30 nov 2008, 16:50
door Axel
Dan zou ik toch eens kijken in het cilinder- en pistonmodificaties topic. Daar staat genoeg :wink:

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=2172&start=435

Geplaatst: 30 nov 2008, 17:32
door ginofs1
en te oud ben je zeker niet :lol:

Geplaatst: 30 nov 2008, 19:25
door Lukas251
als ik zo eerlijk mag zijn vind ik het hier overzichtelijker dan op rd350.nl forum...

Geplaatst: 30 nov 2008, 19:27
door PD
Lukas251 schreef:als ik zo eerlijk mag zijn vind ik het hier overzichtelijker dan op rd350.nl forum...

Geplaatst: 30 nov 2008, 19:29
door mpro09
tis gewoon maar waar je aan gewend bent :wink: