Na verloop van tijd stotteren
Geplaatst: 11 feb 2009, 18:51
Hallo
Ik ben in het bezit van meerdere Yamaha Chappy's. Neem deze altijd op vakantie mee.
Er is niet één Chappy bij die 100% te vertrouwen is. De bovenmotor is ongeveer dezelfde als een FS1.
Inlaat is een flattergeval ontstekingsplaat lijkt mij identiek, krukas en zuigers zijn m.i. hetzelfde.
Wat is er aan de hand? Na verloop van enige tijd, kan variëren van 10 tot 25 (ongeveer) begint de motor
in te houden en slaat weleens af. Start daarna ook wel weer. Dit hebben al mijn Chappy's. Vrienden van mij hebben deze ook en hebben wat betrouwbaarheid van de motor geen geweldige ervaring. Ik heb de carburateur meerdere keren schoongemaakt, of vervangen, want ik heb wel wat reserve liggen. De ontsteking diverse keren losgehad. Uiteraard zijn de kontaktpunten niet versleten. Bougie's vervangen. en bobine vervangen. Maar echt te vertrouwen zijn zij niet.
Ga s'winters ook naar Spanje en neem dan een doos met reserve onderdelen mee zoals carbu, ontstekingsplaat, bougies, bobine, sproeiers, kontaktpunten, en noem maar op. Ook een hele doos gereedschap gaat mee, tm vliegwieltrekker.
Heb de inlaatplaatjes, vingers zo je het noemen wilt nog nooit vervangen. Kan daar het probleem bij al die brommers van ongeveer 30 jaar oud zitten?
Wie het weet maag het zeggen.
Bij voorbaat dank,
Chris
Ik ben in het bezit van meerdere Yamaha Chappy's. Neem deze altijd op vakantie mee.
Er is niet één Chappy bij die 100% te vertrouwen is. De bovenmotor is ongeveer dezelfde als een FS1.
Inlaat is een flattergeval ontstekingsplaat lijkt mij identiek, krukas en zuigers zijn m.i. hetzelfde.
Wat is er aan de hand? Na verloop van enige tijd, kan variëren van 10 tot 25 (ongeveer) begint de motor
in te houden en slaat weleens af. Start daarna ook wel weer. Dit hebben al mijn Chappy's. Vrienden van mij hebben deze ook en hebben wat betrouwbaarheid van de motor geen geweldige ervaring. Ik heb de carburateur meerdere keren schoongemaakt, of vervangen, want ik heb wel wat reserve liggen. De ontsteking diverse keren losgehad. Uiteraard zijn de kontaktpunten niet versleten. Bougie's vervangen. en bobine vervangen. Maar echt te vertrouwen zijn zij niet.
Ga s'winters ook naar Spanje en neem dan een doos met reserve onderdelen mee zoals carbu, ontstekingsplaat, bougies, bobine, sproeiers, kontaktpunten, en noem maar op. Ook een hele doos gereedschap gaat mee, tm vliegwieltrekker.
Heb de inlaatplaatjes, vingers zo je het noemen wilt nog nooit vervangen. Kan daar het probleem bij al die brommers van ongeveer 30 jaar oud zitten?
Wie het weet maag het zeggen.
Bij voorbaat dank,
Chris