Pagina 1 van 6

vaagheid

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:27
door lespaultje
Heey iedereen,

ik zit nu al 2 weken uit te vogelen met de vraag waarom mijn FS1 het nog steeds niet doet :?
ik ben dus gewoon heel lijstje afgeweest, en ik vraag me nog steeds af wat het is
met een droge bougie, start ie heel ff, en dan is het van mwoooooop.. dood :P of soms wilt ie gewoon helemaal niet starten(ik heb al meerdere bougies geprobeerd)
-de ontsteking staat goed, mooie vonk(staat op 0.35 nu, als ik 0.4 zet, maakt het niet veel uit qua starten)
-ja, hij krijgt benzine
-sproeier 120 lang 16mm carb(heb ook een kleinere sproeier geprobeerd, hielp ook niet veel, want ik dacht dat ie teveel benzine kreeg..) en hij heeft t altijd met 120 gedaan
-mengverhouding nu iets van 1:30/1:40, weet ik niet precies

wie o wie weet de oplossing :?:
ik word er op t moment erg moe van :roll:

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:30
door Yamaha rd50m
en wat doet hij als je hem in gang probeert te lope?

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:30
door lespaultje
niets :?

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:30
door Pa_Tombo
compressie?(zuigerveer ,voetpakking, koppakking, etc.)

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:32
door lespaultje
heeft ie volgens mij wel ?
hoe kan je dat nakijken dan ? want er zit een nieuwe cilinder op, dan heeft ie dus wel compressie lijkt mij

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:33
door paull
Kijk es ff of alles goed vast zit, je membraam niet is losgetrilt, of heb je schijf? Dan kijk je ff of die goed opent enz. Plus je carb goed laten weken een dagje en dan weer proberen. Verder ff een andere bobine proberen.

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:35
door lespaultje
carb heb ik al helemaal schoongemaakt, ik zal mijn membraan es nakijken.
maar dan zou ie toch geen benzine moeten krijgen als membraan bagger is ?

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:38
door Yamaha rd50m
uiteindelijk heb je maar drie dingen nodig om je brommer te lapen lopen:
benzine (bougie wordt nat, dus das inorde)
ontsteking (als hij vonkt zou dat inorde moeten zijn (een bougie kan wel vonken uit de cilinder, en niet in de cilinder, dus probeer er zeker enkele)
en compressie, dus kans is groot dat dat niet inorde is...

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:38
door Pa_Tombo
Alle pakkingen goed zitten .
Met monteren geen zuigerveer afgebroken.
Simpel kontroleren d.m.v. vliegwiel te draaien moet je een goede weerstand voelen,je moet hem niet zo makkelijk rond kunnen draaien.
Of in zijn 1e versn. zetten moet je hem niet makkelijk weg kunnen duwen.
Anders toch even alles nalopen.
Ik heb toch het vermoeden dat de voetpakking lekt (trekt valse lucht)
Ik zou je graag helpen maar je zit zo ver weg!

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:40
door lespaultje
Pa_Tombo schreef:Alle pakkingen goed zitten .
Met monteren geen zuigerveer afgebroken.
Simpel kontroleren d.m.v. vliegwiel te draaien moet je een goede weerstand voelen,je moet hem niet zo makkelijk rond kunnen draaien.
Of in zijn 1e versn. zetten moet je hem niet makkelijk weg kunnen duwen.
Anders toch even alles nalopen.
Ik heb toch het vermoeden dat de voetpakking lekt (trekt valse lucht)


de pakkingen zitten allemaal goed denk ik, anders moet ik mijn voetpakking ff vernieuwen?
vliegwiel geeft wel weerstand, en in 1e versn. geeft ie ook gewoon goede weerstand :?
en de zuigerveren zijn heel

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:44
door Pa_Tombo
Let erop Dat je de kopboutjes niet te strak trekt(kruislings aandraaien)
Anders kan je straks weer vastlopers krijgen door vervorming.
succes.
Als je het niet vertrouwd met je voetpakking ,kan je die licht insmeren
met vloeibare pakking.
By the way. Heeft hij met de nieuwe cil. uberhaupt goed gelopen?

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:52
door miran72
ff proberen met een andere carb, probleem had ik ook wel starten maar gas geven ging ie gelijk uit andere carb en opgelost.

Geplaatst: 22 feb 2009, 16:57
door paull
lespaultje schreef:carb heb ik al helemaal schoongemaakt, ik zal mijn membraan es nakijken.
maar dan zou ie toch geen benzine moeten krijgen als membraan bagger is ?
\

Jawel, de membraam kan heel erg los zitten, maar dan komt er wel benzine door en zal je bougie dus ook nat zijn. Bekijk het gewoon ff 5min werk!

(dit zelfde voorval had timon op het forum ook)

Geplaatst: 22 feb 2009, 17:30
door lespaultje
Pa_Tombo schreef:Let erop Dat je de kopboutjes niet te strak trekt(kruislings aandraaien)
Anders kan je straks weer vastlopers krijgen door vervorming.
succes.
Als je het niet vertrouwd met je voetpakking ,kan je die licht insmeren
met vloeibare pakking.
By the way. Heeft hij met de nieuwe cil. uberhaupt goed gelopen?


ik zal vanavond mijn voetpakking vernieuwen, en die nieuwe cilinder heeft goed gelopen ja :P
hij begon na een verloop van tijd te sputteren, en steeds erger en erger, stond ontsteking dus niet meer goed, die goed gezet, en toen kreeg ik dit probleem dus.

@Miran72

mijne wil dus niet starten, en als ie ff start, en ik geef gas, maakt ie wel gewoon touren, maar hij valt daarna gewoon weg.

@paull

Net mijn membraan nagekeken, en goed vast gedraaid, maar nog steeds niets :(

Geplaatst: 22 feb 2009, 17:34
door Cmon
Tank die vacuüm trekt :P