Pagina 1 van 5

Wat doe ik fout???

Geplaatst: 06 mar 2009, 19:53
door Laars
Heb vandaag mijn standaard cylinder gewisseld voor een 60 cc F5B immi met een 60 CC K star kopje. Ik heb een1974 er.
16 mm Mikuni orri carb met membraam erop gezet.
Als sproeier een 170 lang geplaatst.
Bij starten moet ik de choke open zetten , dan schiet hij hoog in de toeren (gas geven heeft geen effect), doe ik de choke dicht slaat hij af.
Stationair is niet mogelijk.
Wat doe ik fout

Geplaatst: 06 mar 2009, 19:58
door Giel_fs1
hij trekt ergens valse lucht.

koppakking, voetbakking, spruitstuk, etc

Geplaatst: 06 mar 2009, 20:01
door Dingetje
het kan zijn dat je gaskabel ergens een rare bocht maakt waardoor hij strak komt te staan en je dus onbedoeld gas gaat geven
misschien heb je dr een ander stuur op? toen had ik het namelijk

Geplaatst: 06 mar 2009, 20:30
door Laars
Is er een verschil met de sproeiers lang en kort?
Zou het daarmee te maken hebben. Misschien andere sproeier erin?

Geplaatst: 06 mar 2009, 20:55
door niels16
je kunt wat aan de luchtselschroef in je carburateur draaien in het zelf sleutelen boekje
staat volgens mij dat je hem anderhalve slag tot 1driekwart slag moet draaien van af het begin

Geplaatst: 06 mar 2009, 20:58
door Roberto.B
:shock:

Geplaatst: 06 mar 2009, 21:47
door Axel
Laars schreef:Is er een verschil met de sproeiers lang en kort?
Zou het daarmee te maken hebben. Misschien andere sproeier erin?


Ja daar zit verschil in. 170 kort komt ongeveer overeen met 120 lang. Als je er nu dus 170 lang in heb zitten is dat veel te groot.

Geplaatst: 06 mar 2009, 22:25
door Laars
Als hij te groot is waarom start hij dan alleen met de choke open en schiet dan omhoog in de toeren en met de choke dicht gebeurt niets.

Geplaatst: 06 mar 2009, 22:32
door nl-terror-poesje
ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc

Geplaatst: 06 mar 2009, 23:50
door Axel
nl-terror-poesje schreef:ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc


Een 60cc imi F5B heeft echt geen 220 kort sproeier nodig, 160 kort is genoeg meestal.

Ga idd eens na of ie geen valse lucht trekt en check of de carb goed werkt. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit.

Geplaatst: 07 mar 2009, 00:42
door nl-terror-poesje
Axel schreef:
nl-terror-poesje schreef:ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc


Een 60cc imi F5B heeft echt geen 220 kort sproeier nodig, 160 kort is genoeg meestal.

Ga idd eens na of ie geen valse lucht trekt en check of de carb goed werkt. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit.


reed met eurocilindro met sproeier omgerekend 210 kort..

Geplaatst: 07 mar 2009, 00:50
door Axel
nl-terror-poesje schreef:
Axel schreef:
nl-terror-poesje schreef:ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc


Een 60cc imi F5B heeft echt geen 220 kort sproeier nodig, 160 kort is genoeg meestal.

Ga idd eens na of ie geen valse lucht trekt en check of de carb goed werkt. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit.


reed met eurocilindro met sproeier omgerekend 210 kort..


60cc eurocilindro en 60cc imi F5B is nou niet echt een goede vergelijking :roll:

Geplaatst: 07 mar 2009, 00:51
door nl-terror-poesje
t is al laat niet opgelet :oops:

Geplaatst: 07 mar 2009, 08:12
door Laars
Bedankt zover lui.
Ik ga de carb eerst eens schoonmaken en alles goed natrekken.


BTW: Als je in de carb kiijkt , als hij is gemonteerd. moet dan de gasschuif het gat dichtmaken of komt hij maar tot halverwege naar beneden.

Geplaatst: 07 mar 2009, 08:25
door Tombo
Ja, dat zal het probleem wel zijn :P hij moet helemaal naar beneden. Er moet een heel klein sleufje zijn, dat kan je afstellen met de stationair schroef