Pagina 1 van 2

sproeiermaat

Geplaatst: 12 mar 2009, 13:44
door Laars
Ik heb nu als setup een:
60cc F5B immi cylinder
60cc immi pet
16 mm carburateur Mikuni (nu nog opzoek, vorige is gesneuveld :cry: ))
16 mm spruitstuk
Snelle immi FS1 uitlaat (dubbele naad en schuine achterkant)

Welke sproeiermaat lang Mikuni zou hier het beste bij passen.
Welke voorontsteking wordt geadviseerd.
Moet nog inrijden

Geplaatst: 12 mar 2009, 15:35
door eelco
Hoi, Je kan beter even de zoekfuctie gebruiken bovenaan de pagina. En deze vraag in het kleine-vragen-topic vragen :wink: !

Verder kan ik je niet helpen, maar hulp is onderweg 8) !

Geplaatst: 12 mar 2009, 15:50
door Axel
Ik schat zo rond de 110 lang of 160 kort.

Geplaatst: 12 mar 2009, 17:26
door wiebo
160, later eventueel 150

Geplaatst: 12 mar 2009, 21:26
door Laars
Tombo schreef:Hij vraagt om een sproeier, dus hij krijgt een maat. Ies siempol. 160 is een mooie beginmaat.


Ik neem aan dat je lang bedoelt? :)

Geplaatst: 12 mar 2009, 21:31
door Tombo
Kort, 160 kort voor een 60cc F5B zit een aardig eind in de richting. 160 lang daarmee wilt 'ie niet eens starten

Geplaatst: 12 mar 2009, 21:43
door Laars
Als je dit in lang zou doen dan zou bv een 200 in de richting komen.
Ik heb er nu een 190 lang in gehad , met de choke open ging dat net en als ik de choke dicht deed dan ging die hoog de toeren in en en stierf...... :cry: buaaaaaap

Geplaatst: 13 mar 2009, 07:57
door Laars
Beste forumleden,
Ik kom met en serieuze vraag en dan is het jammer dat er enorm veel gegeit/offtopic shit tussendoor komt.
Misschien is het mogelijk om voor deze mannekes een apparte topic te openen :wink: .

Geplaatst: 13 mar 2009, 09:49
door Tombo
Idd, behoorlijk irritant :?
Ik heb de boel ff opgeschoont

Geplaatst: 13 mar 2009, 10:35
door Laars
Bedankt Tombo :wink:

Geplaatst: 13 mar 2009, 20:18
door edje
Laars schreef:Als je dit in lang zou doen dan zou bv een 200 in de richting komen.
Ik heb er nu een 190 lang in gehad , met de choke open ging dat net en als ik de choke dicht deed dan ging die hoog de toeren in en en stierf...... :cry: buaaaaaap


dat klinkt als valse lucht :!:

Geplaatst: 06 apr 2009, 22:11
door Jeroen
Hoi,
Bij mij scheelde het enorm of ik mijn 65 cc parmakit onder mijn 2RU legde of onder mn 3E9.
Ik gebruik in mijn 2RU sproeier 105 lang en deze is nog aan de ruime kant.
Maar onder mij 3E9 looptie met 140 kort als de brandweer.
Dus naar mijn weten scheelt t ook welk type FS1 je hebt.
Bij de 1 krijgt hij meer lucht als bij de ander.
groeten

Geplaatst: 06 apr 2009, 22:23
door Triforce
nu ga je een membraam met een schijf vergelijken, een membraam kan minder gebruiken omdat hij aan het toerental aanpast en met een schijf kan dat niet en is daar door iets onzuiniger dan een membraam, maar normaal mag het niks uitmaken op welk blok je hem ook zet

Geplaatst: 06 apr 2009, 22:47
door wiebo
Jeroen schreef:Hoi,
Bij mij scheelde het enorm of ik mijn 65 cc parmakit onder mijn 2RU legde of onder mn 3E9.
Ik gebruik in mijn 2RU sproeier 105 lang en deze is nog aan de ruime kant.
Maar onder mij 3E9 looptie met 140 kort als de brandweer.
Dus naar mijn weten scheelt t ook welk type FS1 je hebt.
Bij de 1 krijgt hij meer lucht als bij de ander.
groeten

140 kort? en hoe lang gaat dat inmiddels goed? lijkt me erg klein. ben benieuwd!

Geplaatst: 08 apr 2009, 22:35
door Jeroen
Weet ik niet was maar even om de cilinder te testen.
Momenteel ligt hij nog onder mn 2RU