Pagina 1 van 5
Geplaatst: 15 mar 2009, 17:12
door Tombo
Mss een stomme vraag, maar hoe kan je zien of die origineel is?
Geplaatst: 15 mar 2009, 20:48
door GoM!cky
Tombo schreef:Mss een stomme vraag, maar hoe kan je zien of die origineel is?
Awel Tombo dat is heel makkelijk te zien: een imitatie uitlaat heeft op de bevestiging een stempel staan en een originele helemaal niets...
Ook de manier waarom die bevestiging is gelast en het gewicht van de uitlaat zeggen al veel.
Een imi schuine snelle heeft dus een stempel of gravure zichtbare kant op die bevestigingslip.
Cheerss

Geplaatst: 15 mar 2009, 20:55
door mpro09
en als gemonteerd de naden precies recht boven elkaar zitten is he took goed
bij imi zit dat een beetje naar binnen gedraaid
Geplaatst: 15 mar 2009, 21:11
door Tombo
Zonder stempel, die uitlaten kan je nog gewoon kopen bij sommige sites, heb hem hier in de kelder ook liggen namelijk

Die voelt ook zwaarder aan als degene die je overal koopt.
Maar kijk eens hier naar, hier loopt de naad gewoon uit 1 stuk, volgens mij hoort dat bij een originele
BTW ik wil je verkoop niet belemmeren, maar ik ben er gewoon benieuwd naar
Geplaatst: 15 mar 2009, 21:27
door jerrow
waar zijn die "sites" dan waar je zoiets nog gewoon nieuw kunt kopen Tombo...?
Geplaatst: 15 mar 2009, 21:44
door Pa_Tombo
yamahafs1.com had hem volgens mij, en schaafbromfietsen.nl
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001431
Ik denk dat niels wel meer weet
Edit:
Dit is dus Tom, op m'n pa's account
Geplaatst: 15 mar 2009, 21:46
door Frederik
Tombo schreef:Zonder stempel, die uitlaten kan je nog gewoon kopen bij sommige sites, heb hem hier in de kelder ook liggen namelijk

Die voelt ook zwaarder aan als degene die je overal koopt.
Maar kijk eens hier naar, hier loopt de naad gewoon uit 1 stuk, volgens mij hoort dat bij een originele
BTW ik wil je verkoop niet belemmeren, maar ik ben er gewoon benieuwd naar
ik dacht dat je daaraan juist een originele herkend, aan het feit dat de lasnaad onderbroken is (of zijn er meerdere types?)
Geplaatst: 15 mar 2009, 22:06
door jerrow
Op zo'n foto zie je natuurlijk weinig tot niks...
Da's gelijk een foto van op afstand van een hoge uitlaat, dan zie je ook niet het verschil...
Je kan gelijk hebben hoor tom maar ik heb 'm zelf in m'n handen gehad en hij lijkt me best origineel hoor...
Als je geen fatsoenlijke foto of bewijs hebt dat je de verschillen kunt opmerken van een ori en immi schuine uitlaat of welke verschillen er juist zijn blijft ie voor mij origineel hoor...
No offence dude!
Geplaatst: 16 mar 2009, 00:21
door mpro09
je ziet hier wel duidelijk dat er geen logo in staat
mpro09 schreef:en als gemonteerd de naden precies recht boven elkaar zitten is he took goed
bij imi zit dat een beetje naar binnen gedraaid
als je hem op een fs1 hangt en dan vanachter er naar kijkt, hoe zitten de naden dan tov elkaar?
Geplaatst: 16 mar 2009, 08:53
door Tombo
Ik zal vanmiddag eens een foto van de mijne maken. DIe is exact hetzelfde als die jij verkoopt, en die ze in de webshop hebben. En voor de rest, kijk naar hoe die naden bij die uitlaat uit de webshop lopen, die zijn op exact dezelfde punten onderbroken

(voor bij de bocht enzo).
Geplaatst: 16 mar 2009, 09:16
door YamaSam
zou een originele niet minstens ergens drie tekens of een nummer geslagen hebben staan?
die slaan ze zelfs in de oortjes toch?
vind het eigenlijk wel een mooie pijp

Geplaatst: 16 mar 2009, 14:48
door Niels
Volgens mij hebben die originele geen merktekens of zo erin zitten.
Je ziet het inderdaad aan gewicht en kwaliteit (idd. de rechtheid van de naad @ mpro09), maar dat kan je zo op de foto's niet zien.
Als ik hem zo bekijk lijkt hij qua afwerking origineel.
Ik geloof dat ze bijna alleen meer in Engeland met deze pijpen origineel reden, dus als je weet of hij daar vandaan komt dan heb je wat meer zekerheid.
Geplaatst: 16 mar 2009, 14:59
door Tombo
Denk je niet dat Yamaha de naden wel recht hadden laten lopen? Dus aan 1 stuk door.
Geplaatst: 16 mar 2009, 16:05
door Niels
Geen idee

Geplaatst: 16 mar 2009, 16:38
door FS1SE
ben vragen die heeft er ook een