Pagina 1 van 3

fs1 of rd50

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:05
door Vincent2
hej iedereen,

zou graag een bromfiets kopen voor de zomer maar ik twijfel tusse deze 2. Restaureren of klaar kopen weet ik ook nog niet. Zou iemand mij verschil kunnen zeggen tussen deze 2, op gebied van kostprijs stukken en gewoon ervaringen miss :)



groetn Vincent

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:08
door mpro09
fs1 is makkelijker en meer onderdelen voor te vinden.
en fs1's zijn gewoon superieur :lol:

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:11
door Tombo
Van een FS1 is alles te krijgen in principe. Van een RD zijn sommige onderdelen een stuk lastiger te krijgen.

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:12
door Vincent2
waarom zijn er zo veel afgewerkte & zo weinig schrootfs1's ? ik kom er nooit tegen op 2dehandssites.

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:14
door rise and shine
omdat mensen die hem dagelijks gebruiken en niet zo snel vanaf willen ofzo?

k heb me dat ook wel eens af zitten vragen :lol:

Edit:

Waarom trouwens alleen voor de zomer een brommer kopen? Vakantie plannen? 8)

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:18
door Vincent2
nee gewoon, superromantische brommer :D gemaakt om de zonsondergang toe te cruize. In de winter rij ist te koud voor romantiek.. :')

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:20
door rise and shine
:lol: dat is een wijs antwoord

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:25
door Yamaha rd50m
mpro09 schreef:fs1 is makkelijker en meer onderdelen voor te vinden.
en fs1's zijn gewoon superieur :lol:


weihweihweih :D

rd's zijn gewoon veel prachtiger!!! :D

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:28
door Tombo
Ik ben benieuwd of de rest van het forum die mening ook deelt :prof:

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:29
door Zwepper
neeeeeeeee
fs1 is gewoon de beste brommer ooit gemaakt !

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:31
door Yamaha rd50m
Tombo schreef:Ik ben benieuwd of de rest van het forum die mening ook deelt :prof:


gewoon een bende meelopers :lol:
nee, het zijn alletwee prachtige brommers, daarom heb ik ze ook alletwee, maar eerste brommer was rd, dus daar men hart aan verlore 8)

Geplaatst: 13 apr 2009, 18:50
door YamaSam
alohah uit Bostroë :wink:

ben verzot op de tweecilinder RD's, het buizenframe van de 50 vind ik persoonlijk lelijker dan de fs1 kader.

de vijf vitessen zijn wel leuk natuurlijk, moet je minder werk insteken om te kunne doorscheuren,
koppeling is ook stukken beter..
Maar dus zuigergestuurd, en als motorfreak heb ik liever de pure gekte van een een roterende inlaat..

schol!

(als je er één koopt, koop je later toch nog één bij :wink: )

Geplaatst: 13 apr 2009, 19:17
door Thomash
Geef mij maar een RD!

stevig frame, goed blokje geen klachten!

ik heb er nog een te koop ;) kijk maar in me ondertitel

Geplaatst: 13 apr 2009, 19:31
door Jeti
Je kunt ook eerst een budget vaststellen en dan kijken wat je daarvoor kunt krijgen ;)
Opgeknapte FS1's zijn duur.. RD's iets minder duur. En dat geldt ook voor de iets minder mooie.

En helaas heeft de mega vraag en aanbod op 2e hands sites ook nadelen: mensen weten maar al te snel als hun barrel toch wel iets meer waard blijkt te zijn.. En èchte koopjes zijn erg snel weg.

Ik heb trouwens zelf een paar RD's, maar meer omdat ik daar goedkoop aangekomen ben ;) (eerste van een vriend voor een heel erg vriendenprijsje omdat hij bij hem in de weg stond)

Geplaatst: 13 apr 2009, 19:50
door Tombo
YamaSam schreef:alohah uit Bostroë :wink:

ben verzot op de tweecilinder RD's, het buizenframe van de 50 vind ik persoonlijk lelijker dan de fs1 kader.

de vijf vitessen zijn wel leuk natuurlijk, moet je minder werk insteken om te kunne doorscheuren,
koppeling is ook stukken beter..
Maar dus zuigergestuurd, en als motorfreak heb ik liever de pure gekte van een een roterende inlaat..

schol!

(als je er één koopt, koop je later toch nog één bij :wink: )

Hoho, membraan-inlaat he ;) Niet volledig zuigergestuurd :P
Voordeel van RD is wel dat je er standaard echt hele snelle cilinders voor kan kopen (Malossi etc)