Pagina 1 van 4

Wil niet meer starten...

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:15
door Louistje
Gisteren dus wezen rijden, na circa 5 km rijden begon ie te haperen/stotteren.

Toen ik optrok bij een stoplicht viel hij helemaal uit. Daarna bougie omgewisseld, geen effect.
Benzinefilter gechecked, gewoon schoon.
Carburateur opengehaald, sproeier schoongemaakt.

Bougie wordt gewoon nat, dus hij krijgt brandstof. Vonkt dus ook goed, gewoon mooie blauwe vonk.

Waar kan dit aan liggen, heren?

Zomaar ineens plotseling...


Bvd.
Louis

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:19
door YamaSam
tijdstip van de ontsteking verlopen?

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:21
door Louistje
Dat kan ik zelf niet nakijken, moet mijn vader bij helpen.

Kan de ontsteking "zo even" ineens veranderen dan?

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:24
door YamaSam
die durft wel es verlopen ja..

het moment van de vonk (openen van de punten)
kan je checken met een sigarettenblaadje,
je scheurt een fijn lang stripje af, dat steek je tussen de openstaande punten en je draait het vliegwiel met de klok mee tot het vast komt te zitten,

draai je dan weer tegen de klok in (opspannen) dan lost het plots,
op dat punt moeten je merktekens overeenstaan.. ;)

merktekens zie je hier rechts in het gat over elkaarstaan:
Afbeelding

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:52
door lespaultje
Niet elke FS1 heeft toch zo'n streepje in het vliegwiel of ligt dat aan mij ?

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:53
door Triforce
volgens mij alleen de 2ru maar ik kan het fout hebben

Geplaatst: 21 apr 2009, 18:20
door Louistje
Maar we hebben het hier dus toch al over de ontsteking, kan er toevallig niks mis zijn met de inlaat ofzo? Of heb ik dat nu helemaal mis.

Geplaatst: 21 apr 2009, 18:21
door lespaultje
ik denk dat je tijdstip niet goed staat, je moet je ontsteking ff opnieuw afstellen, kijken wat ie dan doet! :wink:

Geplaatst: 21 apr 2009, 21:14
door PD
ff kijken of je membraam klepjes wel helemaal sluiten...

Geplaatst: 21 apr 2009, 21:37
door Louistje
PD schreef:ff kijken of je membraam klepjes wel helemaal sluiten...


Ik heb zelf zo'n gevoel dat we nu warmer worden...

Nogmaals, de vonk is er. Perfect blauw en ook precies op tijd. Contactpuntjes gaan op tijd open.

Ook komt er in de cilinder benzine, bougie wordt nat.. je ruikt het ook.

Compressie is er ook duidelijk.


Denk dan toch misschien aan het membraantje... kun je hier makkelijk bijkomen?
Kan ik het spruitstuk er zo afschroeven?



Bvd. Louis

Geplaatst: 21 apr 2009, 21:40
door PD
5 minuten werk,

Geplaatst: 21 apr 2009, 21:50
door reddevil
heeft een RD50M ook zoiets merk punt?

wij zitten altijd enorm te kutten met die onsteking van pipedown!
terwijl je die van ons (2rutjes) zo makkelijk kunt stellen!

Geplaatst: 21 apr 2009, 21:51
door Yamaha rd50m
reddevil schreef:heeft een RD50M ook zoiets merk punt?

wij zitten altijd enorm te kutten met die onsteking van pipedown!
terwijl je die van ons (2rutjes) zo makkelijk kunt stellen!


zover ik me kan herinnere heb je die merkpunten ook bij een rd...

Geplaatst: 21 apr 2009, 22:06
door Louistje
PD schreef:5 minuten werk,


Kunnen jullie het goed uitleggen, ik heb helemaal geen ervaring met een membraan inlaat. Weet ook helemaal niet hoe het werkt.

Hoe pak ik dit aan? Straks doe ik wat fout...

Geplaatst: 21 apr 2009, 22:08
door lespaultje
Je haalt gewoon de carb eraf, dan de schroefjes van het spruitstuk, en dan kun je em er voorzichtig afhalen :wink: het membraan zit er gewoon aan vast, maar dat zie je vanzelf wel :wink: