Pagina 1 van 2
gaat inhouden als het gas opengaat
Geplaatst: 01 mei 2009, 14:47
door pietje
ik heb het probleem dat als ik in de 3e en 4e versnelling het gas opdraai, dat mijn fs1 in gaat houden,
het is net of hij hem smoort.
wat zou dit kunnen zijn,
Geplaatst: 01 mei 2009, 14:48
door pee67
Wat is je setup?
Dat geeft een beetje een idee voor ons
Geplaatst: 01 mei 2009, 16:02
door pietje
60cc cilinder + 60cc kop met 16 mm carburateur sprooier 190 lang en de bougie is mooi koffiebruin en het rare is ook dat hij niet harder dan 55/60 km gaat
Geplaatst: 01 mei 2009, 16:04
door Triforce
wooow een 190 lang is veelste groot, en dan vindt ik het niet gek dat hij niet harder gaat dan 55/60, er zou eerder een 180kort in moeten
Geplaatst: 01 mei 2009, 16:09
door paull
Triforce schreef:wooow een 190 lang is veelste groot, en dan vindt ik het niet gek dat hij niet harder gaat dan 55/60, er zou eerder een 180kort in moeten
mee eens

Geplaatst: 01 mei 2009, 16:41
door pietje
zou dan het inhouden ook over zijn, dan moet ik dat maar even gaan proberen met en kleiner sprooier
Geplaatst: 01 mei 2009, 16:49
door mpro09
60cc fs1 kun je idd wel 190 kort eerst proberen, maar kijk uit want dat kan ook weer te klein zijn, lange sproeier kan ook maar welke maat ongeveer wet ik niet
Geplaatst: 01 mei 2009, 16:53
door paull
pietje schreef:zou dan het inhouden ook over zijn, dan moet ik dat maar even gaan proberen met en kleiner sprooier
Tjek voor de zekerheid ook je onsteking en benzine toevoer.
Geplaatst: 01 mei 2009, 16:54
door pietje
hoe lopen de maten van de sproeier's dan
Geplaatst: 01 mei 2009, 17:14
door Tombo
Is het een 43mm FS1 of 43mm F5B? Wat voor een uitlaat heb je er onder zitten?
Bij een 43mm FS1 met een FS1 pijp zou ik voor de 170/180 kort gaan. Dan moet je een heel eind goed zitten.
Overigens is het niet per definitie zo dat een lange sproeier een totaal andere maatvoering heeft. Ik heb thuis een lange originele mikuni sproeier liggen (met logo dus) en die is 170, en dat is exact hetzelfde als de 170 kort.
Geplaatst: 01 mei 2009, 17:38
door ginofs1
pietje schreef:hoe lopen de maten van de sproeier's dan
200 klein, volgende stap 210 groot, mijn ervaring
Geplaatst: 01 mei 2009, 19:01
door pietje
het is en 43mm f5b cilinder met en grootte uitlaat ( schuinachterkantje )
Geplaatst: 01 mei 2009, 21:17
door 2RU_racer
ik rij met 60cc fsb en 50cc kop 16mm en snelle schijf ook met 190 lang erin.
bougie is mooi koffie bruin.
mijne loopt 76 eerst nu ineens 64 op zelfde gps zou niet weten hoe dat kan?
rijdt goed die van mij heeft als je volgas rijdt en je doet het lang doet hij net of de bezine op is maar geen warmloper.
wat is dat dan?
Geplaatst: 01 mei 2009, 21:18
door rise and shine
2RU_racer schreef:ik rij met 60cc fsb en 50cc kop 16mm en snelle schijf ook met 190 lang erin.
bougie is mooi koffie bruin.
mijne loopt 76 eerst nu ineens 64 op zelfde gps zou niet weten hoe dat kan?
rijdt goed die van mij heeft als je volgas rijdt en je doet het lang doet hij net of de bezine op is maar geen warmloper.
wat is dat dan?
ik dacht dat jij hier al een topic over had
Geplaatst: 01 mei 2009, 21:24
door wiebo
Klinkt allemaal een beetje hetzelfde als het 'probleem' dat ik tot vanavond had. Goed lopen tot ongeveer 60 (in de 4, en ong. 50 in de 3) en dan 'smoren' of hoe je het ook wil noemen. Nu een 150 kort en het probleem is over. 150 zou voor een Parmakit veel te klein zijn. Toch is het de enige sproeier waarmee hij naar behoren wil. Ik begin te geloven dat er meerdere sooreten Parma`s in de omloop zijn. Dit lijkt meer een veredelde imi-F5B met een grote boring (44,5).