Pagina 1 van 2

Zwakste onderdeel?

Geplaatst: 01 mei 2009, 22:53
door Piet
Zou graag jullie mening/ervaring willen weten wat nou eigenlijk het zwakste onderdeel is van de FS1.
Zal een inkoppertje geven: de drukstift en dan eigenlijk de afdichting daar rond,denk ik.

Geplaatst: 02 mei 2009, 09:34
door fs1man
Zwakste onderdeel yan wat voor voertuig dan ook is berijder.
Maar Zwakke punten van de FS1 Ik denk dat je eerder klaar bent met de sterke punten.
Zwakke punten zijn de koeling , de koppeling, De fs1 heeft totaal geen roest preventie.
Contactslot is ook niet allles, De fs1 moest het in the seventies hebben van het vernieuwende model
en het makkelijk opvoeren was ook een plus punt en natuurlijk de prijs die was een stuk lager dan de kreidler en de zundapp.
Maar dit zal vast nog wel aangevuld worden :wink:

Geplaatst: 02 mei 2009, 09:51
door Tombo
In mijn ogen de koppeling en de koeling :P Maar als je weet waar je mee bezig bent hoeft het geen probleem te zijn (of worden). Ik zelf heb eigenlijk nog nooit echt een warmloper gehad met m'n FS1. En een slippende koppeling heb ik tot nu toe altijd kunnen verhelpen.

Geplaatst: 02 mei 2009, 10:38
door Niels
Tombo schreef:In mijn ogen de koppeling en de koeling


De koppeling is gewoon te zwak voor de motor en het hele wormwielsysteem is echt een k*tsysteem :?
En de koeling, daar zijn we denk ik allemaal niet over te spreken :lol:

Geplaatst: 02 mei 2009, 12:40
door Zwepper
ja de koppeling is eigenlijk onderberekend voor het motortje maar de koeling ja op al mijn brommers heb ik gewoon van die grote koppen gedaan en heb eigenlijk nog nooit last van een warmloper gehad (ook al rijden we altijd met zijn 2en ).
Maar idd wat niels al zei het wormwieltje is wel een drama systeem :roll:

Geplaatst: 02 mei 2009, 20:29
door edje
is het eigenlijk niet zo dat de koppeling wel goed is voor het doel waar hij voor bedoeld is, maar niet om redelijk extreem op te voeren?. Lijkt me dat een orginele fs1 prima toe kan met deze koppeling :wink:

Geplaatst: 02 mei 2009, 22:06
door ginofs1
koppeling, als goed gemonteerd en afgesteld niets op aan te merken en super lichte bediening
maar 90 % van de koppelingen staan niet goed of slechte staat.

koeling is klote maar wel mee te leven :lol:

Geplaatst: 02 mei 2009, 22:45
door Andries
voor opvoeren is de 4-bak toch ook wel een zwak punt :(

Geplaatst: 02 mei 2009, 22:49
door Triforce
klopt, maar ik denk dat ik nu wel een cilindertje heb waarbij het niet echt bij uitmaakt (hoop ik), als ik hem uit test op mijn 2ru blokje, kan ik het hopelijk beweren, zal wel kijken als ik er een filmpje van kan maken natuurlijk. (het gaat hier over mijn aangepaste athena)

Geplaatst: 03 mei 2009, 17:13
door ginofs1
Andries schreef:voor opvoeren is de 4-bak toch ook wel een zwak punt :(


hoe bedoel je dat Andries.
een fs1 bak is niet stuk te krijgen en schakelt als de beste :wink:

Geplaatst: 03 mei 2009, 17:25
door Andries
ja dat wel daar is ook niks mis mee
alleen als je voor maximale vermogen gaat (dus erg hoogtoerig) kun je hem met een 4-bak niet meer in de powerband houden :(
heb zelf met een 50cc fs1 onbewerkt, 14-44 tandwielverh. gereden en die vond ik eigenlijk al te hoogtoerig voor een 4-bak

Geplaatst: 03 mei 2009, 17:29
door Tombo
Ook dat is te verhelpen. Helaas hebben de meeste imitatie FS1 cilinders een te piekerige powerband. Zelf heb ik nu weinig last meer van dat gat tussen de 3 en 4.

Geplaatst: 03 mei 2009, 17:51
door Andries
ja oke, maar zoiets hoef je niet te proberen op een 4-bak :P
al kan een goede opmaat uitlaat nog wel een steuntje in de rug zijn voor een 4-bak

Tombo schreef:Leuk kreidler artikel, met poortmap van een Van Veen cilinder 8)
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=29410

Nu nog de maten van de uitlaat en je hebt best een leuke basis om mee te spelen :P

Geplaatst: 03 mei 2009, 18:56
door Roberto.B
de condensator en kickstarter-as

Geplaatst: 03 mei 2009, 19:45
door lespaultje
Condensator idem!