Pagina 1 van 2
F5B
Geplaatst: 03 jun 2009, 18:29
door Laars
Mijn F5B cilinder 60 cc reageert als volgt:
Stationair: Goede gasreactie. mooi stationair . Gas open volop in de toeren.
Rijden: 1e en 2e redelijk snel op toeren.
3e en 4e duurt lang voordat hij in de powerband komt.
Als hij in de pb zit dan schiet hij ook lekker door in de toeren.
Maw trekt slecht door in zijn 3 en 4
Top 70-72
Set up:
60 cc immi F5B
60 cc kop
16 mmcarb + membraam
bougie 7
145 sproeier
vertanding 13/44
Geplaatst: 03 jun 2009, 18:36
door Tombo
Ik zou zeggen te zware vertanding.
Welke uitlaat heb je? Mss is je uitlaat dichtgekoold (of je demper), zou oo nog kunnen.
Geplaatst: 03 jun 2009, 18:59
door paull
heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Geplaatst: 03 jun 2009, 18:59
door Laars
Tombo,
Uitlaat is een FS1 immi snel en geheel ontkoold.
Welke vertanding heb ik dan nodig denk je?
Geplaatst: 03 jun 2009, 19:00
door Triforce
als je hem niet hebt aangepast zou hij juist moeten trekken in de lage toeren, misschien idd een andere sproeier proberen
Geplaatst: 03 jun 2009, 19:07
door Tombo
paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Hoe weet jij dat nou. Iedere cilinder is anders

Als hij motorisch verder goed loopt, en door de 1, 2 en 3 komt zonder verder te stotteren/inhouden whatever zal het met die sproeier wel goed zitten.
Het kan ook zijn (omdat je het hebt over echt powerband) dat je net de pech hebt met een F5B met rare poorttiming (hoogtoerig). Je zou 12/44 kunnen proberen. Maar mss is dat weer aan de lichte kan. Je kan ook een groter achtertandwiel monteren (=meer werk) en dan een beetje spelen zodat je op een goede verhouding uitkomt. Maar ff een 12 tands voorop gooien is het simpelst
Geplaatst: 03 jun 2009, 19:17
door Triforce
Tombo schreef:paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Hoe weet jij dat nou.
Iedere cilinder is anders :? Als hij motorisch verder goed loopt, en door de 1, 2 en 3 komt zonder verder te stotteren/inhouden whatever zal het met die sproeier wel goed zitten.
Het kan ook zijn (omdat je het hebt over echt powerband) dat je net de pech hebt met een F5B met rare poorttiming (hoogtoerig). Je zou 12/44 kunnen proberen. Maar mss is dat weer aan de lichte kan. Je kan ook een groter achtertandwiel monteren (=meer werk) en dan een beetje spelen zodat je op een goede verhouding uitkomt. Maar ff een 12 tands voorop gooien is het simpelst
daar zat ik even niet aan te denken, maar dat is natuurlijk weer zo jah, je moet maar net geluk daar mee hebben
Geplaatst: 03 jun 2009, 19:25
door paull
wat groter qua sproeiers is best logisch, en idd elke cyl is anders, maar er zijn richtlijnen

Geplaatst: 03 jun 2009, 20:58
door Laars
paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
Geplaatst: 04 jun 2009, 00:06
door wiebo
Elke cilinder is anders maar ik denk dat 12-44 wel erg licht is. Da`s 1 tandje groter dan standaard, en dat met die set up?
Geplaatst: 04 jun 2009, 00:16
door PD
Laars schreef:paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
gasnaald.
en luchtschroef helemaal indraaien en dan 1,5 slag open, dat is een basis afstelling en vanaf daar een beetje spelen
Geplaatst: 04 jun 2009, 02:17
door YamaSam

ze hebben het niet voor niets als een stemvorkje inelkaar gestoken

Geplaatst: 04 jun 2009, 08:49
door paull
Laars schreef:paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
ja want een 160 is denk ik echt wel nodig
Geplaatst: 04 jun 2009, 18:28
door Tombo
160 is erg groot voor een F5B, zoals 'ie zegt verzuipt 'ie ook
Geplaatst: 04 jun 2009, 18:58
door Laars
Tombo schreef:160 is erg groot voor een F5B, zoals 'ie zegt verzuipt 'ie ook
Zeker in de lage versnellingen en bij het stationair draaien.
In de powerband kwn hij er wel mee overweg.
Schiet als het ware door dan.
Is dit herkenbaar?