Pagina 1 van 4

cilinderkoppen

Geplaatst: 24 nov 2006, 18:16
door edje
hallo luitjes,
aangezien fs1 niet zo best koelt met zijn kleine koelribben en gietijzeren cilinders ben ik benieuwd of je ook cilinderkoppen van andere brommers kan pakken en die er op doen, die dus zo passen. andere cilinder is natuurlijk ook een optie maar dat is me net wat te ingewikkeld. ik snap dat een fs1 die goed afgesteld is, goed warm gereden ed niet hoeft warm te lopen maar een beetje extra koeling is nooit weg. dus welke koppen passen zo op fs1 en zorgen voor extra koeling??

gr erwin

Geplaatst: 24 nov 2006, 18:55
door Tombo
ik zou niet eens aan andere koppen beginnen, hooguit een grote 3e9 kop, van een grotere kop koelt 'ie niet veel beter hoor. Je moet de cilinder koelen, niet de kop ;)

Geplaatst: 24 nov 2006, 19:35
door edje
das waar, maar aangezien een kop eerder zo past dan een cilinder. bovendien helpt een kop toch ook wel met koelen :shock:

Geplaatst: 24 nov 2006, 19:56
door Tombo
ik denk persoonlijk dat een te grote kop alleen gaat tegenwerken (zit in de weg van de cilinder). Ik zou gewoon voor een 3E9/2RU kop gaan, die zijn wat groter, maar niet zo groot dat het lelijk wordt op een fs1 cilinder

Geplaatst: 24 nov 2006, 19:58
door edje
daar had ik nog niet aan gedacht.. :oops:

Geplaatst: 24 nov 2006, 20:30
door YamaSam
er zijn ook grote koppen die net méér lucht richting cylinder duwen,
door de 'schotten' tussen de vinnen,
dan heb je'n soort trechter die richting cyl gaat...

Afbeelding

en als je weet dat de top van de piston bijna dubbel zo heet wordt als de rok,
krijg ik toch een vaag vermoeden waar de hitte dan hoofdzakelijk naartoe zal gaan

Geplaatst: 24 nov 2006, 20:37
door fs-ael
kreidler koppen smalle tap passen ook

en puch maaxi koppen

Geplaatst: 24 nov 2006, 20:53
door edje
maar koelen die ook beter?? geloof niet dat maxi koppen zo groot zijn :oops:

Geplaatst: 24 nov 2006, 21:32
door Niels
fs-ael schreef:kreidler koppen smalle tap passen ook

en puch maaxi koppen


Hoe zit het eigenlijk met een puch maxi cilinder? Kan je die aanpassen voor de FS1? (heeft wel geen carterinlaat :P )

Geplaatst: 25 nov 2006, 15:02
door fs-ael
zou wel kunnen als een draaibank tot je beshikking hebt

maar wat win je er mee


een fs1 cilinder is nog niet eens zo slecht

Geplaatst: 25 nov 2006, 17:52
door Tombo
Nee idd, fs1 heeft 4 spoelpoorten. Verder heeft een puch maxi een langere slag, dus zou je idd de cilinder moeten afdraaien, en dan heb je nog minder als 50cc, als je een "50cc puch cilinder" monteerd, diameter van puch is volgens mij 38mm ofzo.
Kreidler cilinder (de breitwand, niet de superbreitwand) is ook redelijk "plug & play", moet je alleen even de inlaatpoort afdekken met een plaatje

Geplaatst: 27 nov 2006, 20:44
door Ton
Afbeelding
Deze zit er bij dus ook op.

Geplaatst: 27 nov 2006, 20:53
door Tombo
de moertjes lijken nu wel heel erg klein :P

Geplaatst: 27 nov 2006, 20:53
door edje
wat is dat voor kop ton? :oops:

Geplaatst: 27 nov 2006, 21:01
door Tombo
Zelfde als yamasam, van jmpb