Pagina 1 van 1

Accu kapot

Geplaatst: 02 aug 2009, 16:12
door Friedeke
Ik heb nu twee accu's kapot vanaf februari en ik vraag me af, hoe komt het?!
Mijn eerste accu was er een met zuur, die is ontploft :shock: hoe dat kwam, vraag het me niet, maar was heel gedoe met spuiten enzo..
Mijn 2e accu was een droge maar die is nu ook kapot..
Iemand een idee hoe dat kan?!

Thanks..

:think:

Re: Accu kapot

Geplaatst: 02 aug 2009, 18:19
door Triforce
Friedeke schreef:Ik heb nu twee accu's kapot vanaf februari en ik vraag me af, hoe komt het?!
Mijn eerste accu was er een met zuur, die is ontploft :shock: hoe dat kwam, vraag het me niet, maar was heel gedoe met spuiten enzo..
Mijn 2e accu was een droge maar die is nu ook kapot..
Iemand een idee hoe dat kan?!

Thanks..

:think:


ik denk dat hij ergens kortsluiting maakt, hierdoor gaat een accu stuk en wordt enorm heet en een accu met zuur kan hierdoor ook ontploffen.

Geplaatst: 02 aug 2009, 19:25
door niels16
bij de plek waar het rode draadje van de accu vast zit ,wil er nog wel eens kortsluiting ontstaan
en via je zweefzekering die soms ook erg heet kunnen worden ,wil het ook wel eens

Geplaatst: 03 aug 2009, 16:42
door Friedeke
niels16 schreef:bij de plek waar het rode draadje van de accu vast zit ,wil er nog wel eens kortsluiting ontstaan
en via je zweefzekering die soms ook erg heet kunnen worden ,wil het ook wel eens


Kan beide niet, zitten nieuwe geisoleerde stekkertjes aan en de zekering is niet door/stuk.
Is het mogelijk dat de contactpunt-ontsteking teveel stroom afgeeft?
Is een spanningsregelaar van bijv. zundapp of honda de oplossing?

Geplaatst: 03 aug 2009, 17:55
door FS1SE
bij de zuur accu waren die dopjes zwart aan d onderkant als je ze er uithaalde

Geplaatst: 03 aug 2009, 18:44
door Triforce
Friedeke schreef:
niels16 schreef:bij de plek waar het rode draadje van de accu vast zit ,wil er nog wel eens kortsluiting ontstaan
en via je zweefzekering die soms ook erg heet kunnen worden ,wil het ook wel eens


Kan beide niet, zitten nieuwe geisoleerde stekkertjes aan en de zekering is niet door/stuk.
Is het mogelijk dat de contactpunt-ontsteking teveel stroom afgeeft?
Is een spanningsregelaar van bijv. zundapp of honda de oplossing?


zou je kunnen proberen, maar het hoeft niet persee de stekkertjes te zijn maar ook de draden die kortsluiting maken :wink:

Geplaatst: 05 aug 2009, 15:22
door Friedeke
FS1SE schreef:bij de zuur accu waren die dopjes zwart aan d onderkant als je ze er uithaalde


Ik heb de dopjes er niet uitgehaald, heb alleen die accu weg gegooid, een deel van de accu was er helemaal uit.. Dus dan denk je daar niet aan toch :mrgreen: tenminste ik niet...

Geplaatst: 06 aug 2009, 00:44
door FS1SE
denks dat die teveel bijlaad dus mer dan misschien wel 12 volt
dus heb je nog verder problemen met je lichten of zo

Geplaatst: 06 aug 2009, 10:08
door Friedeke
FS1SE schreef:denks dat die teveel bijlaad dus mer dan misschien wel 12 volt
dus heb je nog verder problemen met je lichten of zo


Nee, geen problemen mee, doen het nog allemaal. Als ik rijd xD
Als ik een stuk gereden heb (30 km ofzo) en laat hem dan een dag staan, dan doet het neutraallampje de volgende dag het nog wel, maar dan gaat hij na 1 min ofzo weer uit als je niet start. (met andere woorden accu leeg :roll: )

Geplaatst: 06 aug 2009, 11:54
door FS1SE
dan moet je de zaak nameten dan laad hij niet bij altans niet goeng
dus nieuwe accu afzuren opladen en dan meten wat die en of die wel bijlaad

Geplaatst: 07 aug 2009, 10:34
door Friedeke
FS1SE schreef:dan moet je de zaak nameten dan laad hij niet bij altans niet goeng
dus nieuwe accu afzuren opladen en dan meten wat die en of die wel bijlaad


Ok, dan ga ik dat maar proberen :wink: bedankt voor zhe hulp!