Pagina 1 van 1

Honda Camino

Geplaatst: 27 nov 2006, 20:31
door Tombo
Voor de belgen onder ons, had ik een paar vraagjes over de honda camino.
Wat is de boring x slag van die cilinders? En wat is de steek van te tapeinden (gelijk aan fs1?)
Ik zag namelijk vorig jaar op een beurs in utrecht cilinders liggen, van aluminium, en van biturbo, met 7 spoelpoorten. Ik vond deze veel op fs1 cilidners lijken, en ik ben er nu achter dat ze voor honda camino zijn. Ik weet zeker dat die cilidners niet veel hoeven te kosten, als ze er weer zijn, want ze lagen tussen allemala andere oude onderdelen.
Nu was mijn idee, om zo'n ding op een fs1 blok te maken als ze redelijk passend zijn, er zitten namelijk 7 spoelpoorten in...
Dus kan iemand mij vertellen of dat misschien kan passen op een fs1?

Geplaatst: 27 nov 2006, 21:14
door edje
Motor
Koeling
Lucht


2-takt

cilinderinhoud
49cc

Boring
40

Slag
39.6mm
Smering
Benzine-oliemengsel

Ralenti
1500tr/min

Koppeling
Automatic centrifugaal

Primaire overbrenging
V-riem

Eindoverbrenging
1 : 12.46

Ontsteking
Vliegwiel

Startsysteem
Pedaal

Alternator
Vliegwiel

Bougie
NGK BP-6HS/ DENSO W20 FPS







Afmetingen
Totale lengte
1650 mm

Totale breedte
620 mm

Totale hoogte
985 mm

Wielbasis
1055 mm /42 inch

Leeggewicht
45 kg




Kader
Slag voorvering
65 mm

Slag achtervering
15 mm

Bandenmaat vooraan
200-17-2PR

Bandenmaat achteraan
225-17-2PR

Bandendruk vooraan
2 kg/cm²

Bandendruk achteraan
2.5 kg/cm²

Benzinetank
2,5 liter

Reserve
0,5 liter

Vluchthoek voorvork
66°45’

Naspoor
55 mm

Geplaatst: 27 nov 2006, 22:40
door harmen251
mooi opzoekwerk :D

Geplaatst: 29 dec 2007, 22:36
door prit2
heuh dit is lang geleden, ik kwam het tegen bij de stats.

is het wat geworden?

Geplaatst: 30 dec 2007, 18:39
door Tombo
Nee, die cilinders bleken heel anders te zijn

Geplaatst: 30 dec 2007, 22:18
door Giel_fs1
owke ja ik heb nu sins kort ook een honda caminotje thuis staan.
collega van me wou er vanaf :P maar nog niet na cillinder gekeke