Pagina 1 van 2
AJH Aluminium cilinder
Geplaatst: 20 aug 2009, 21:01
door 1j5
Moet je een nieuw AJH Aluminium cilinder ook 1000 km inrijden?
Heb er namelijk een nieuwe op mijn 2f2 gemonteerd

Geplaatst: 20 aug 2009, 21:04
door Tombo
1000 km is wel veel. Vaak hoef je nicasil cilinders een stuk minder in te rijden. Ik zou het gewoon in het begin rustig aan doen, iig zorgen dat je altijd goed warm rijd, daar zijn die cilinders nogal gevoelig voor
Geplaatst: 20 aug 2009, 21:13
door koppel
hoe beter (nauwkeuriger) de onderdelen gefabriceert zijn, des te minder hoef je in te rijden
moderne automotoren hoeven nauwelijks ingereden te worden en hebben om sommige plekken niet eens lagers meer, hoogstens een laagje slijtvaste coating, de smeerolie van tegenwoordig is ook veel beter.
Geplaatst: 20 aug 2009, 22:06
door Zwepper
hee 1j5 waar haal jij je zuigers voor die ajh cilinder vandaan ?
ben namelijk al tijdje opzoek

Geplaatst: 20 aug 2009, 22:24
door Andries
www.vdhparts.nl
heeft asso's in alle maten

Geplaatst: 21 aug 2009, 08:09
door Triforce
Andries schreef:www.vdhparts.nl
heeft asso's in alle maten

niet meer, alleen maat A en B nog maar

Geplaatst: 26 aug 2009, 21:56
door 1j5
Heb er nu 250 km mee gereden en hem even open getrokken
80 km op de teller en mooi rap
Zal dit genoeg wezen of moten er nog meer inrij KM'S bij

Geplaatst: 26 aug 2009, 22:04
door ginofs1
je kan beter voorzichtig aan doen en niet te lang aan een stuk vol gas rijden.
bij het terug zakken van de snelheid (afremmen) de koppeling in knijpen en wat met het gas spelen.
als ik ga rijden dan is het telkens naar de top.
even vast houden 10 sec of zo, en direct de smoor klep indrukken.
voor de rest rij ik nooit op de top snelheid maar kruis snelheid.
continu vol gas dat houd gen een fs1 lang vol
Geplaatst: 26 aug 2009, 23:30
door Tombo
Het blijft toch jammer dat die cilindertjes onderbemeten zijn. Ik ben dus echt benieuwd naar die grote cilinders die gemaakt gaan worden
Maar zoals Gino beschrijft rijd ik ook (zonder de smoorklep dan

), niet bij 90 km/h in 1x het gas dichtgooien en op de motor remmen

Geplaatst: 27 aug 2009, 10:53
door YamaSam
als het bij mij snel moet gaan, vijl ik de koppen van de segmenten tot een halve mm,
dan kan je best wel wat meer geven, wel dikwijls de piston eruithalen om het segment te bekijken, eens de vlakjes wegzijn, steek ik dan een nieuw topsegment met de juiste speling,
nog een 50 tal km's rustighouden en dan is ie goed voor dienst van mijn part
Geplaatst: 27 aug 2009, 10:59
door Tombo
Dat artikeltje van Yamaha gaat wel over gietijzeren cilinders he

Nicasil cilinders hebben vaak minder inrijdkilometers nodig
Geplaatst: 27 aug 2009, 11:04
door YamaSam
klopt

Geplaatst: 27 aug 2009, 11:06
door Yamaha rd50m
hebben cilinders met chrome binnenwand nog minder kilomterers nodig dan nicasil, of ongeveer hetzelfde?
Geplaatst: 27 aug 2009, 11:12
door Tombo
Cilinders met een chromen wand worden bijna niet meer gemaakt, die hebben meer km's nodig dan een cilinder met nicasil wand, maar minder als een gietijzeren
Geplaatst: 27 aug 2009, 11:13
door Yamaha rd50m
Tombo schreef:Cilinders met een chromen wand worden bijna niet meer gemaakt, die hebben meer km's nodig dan een cilinder met nicasil wand, maar minder als een gietijzeren
ik heb er hier nog 3 liggen, dat zijn die op de rd50 en op de rd50dx zaten...