Pagina 1 van 3

Brommer loopt alleen nog maar stationair

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:02
door whitefalcon
Beste allemaal, ik zit met het volgende vraagstuk:

Mijn FS1 liep na vervanging koppelingsplaten rond de 70km (standaard carb, FS1 cilinder), na wat weken liep hij slecht stationair,was ook via de stelschroef niet goed te krijgen.
Nu loopt hij perfect stationair, maar heeft gasgeven geen nut, hij reageerd niet en blijft gewoon op stationair toerental draaien.

Ik heb al wat pogingen gedaan:
Bezinetank en kraantje schoongemaakt.
Carburateur schoongemaakt
Gekeken of mijn uitlaat/inlaat poorten schoon waren, dat waren ze dus.
Nieuwe bobine gemonteerd
Nieuwe condensator gemonteerd
nieuwe bougie
Puntjes nagekeken, stonden netjes op 3,5
Bougie is zwart/droog
Stelschroef lucht op carburateur op 1 3/4 gezet (maakt overgens geen verschil, als ik deze verdraai tijdens het stationair lopen gebeurt er niets)

Als ik het gas opendraai doet hij alleen bruuuuu en blijft hij met het zelfde toerental doordraaien (verzuipt dus ook niet)

IEMAND SUGGESTIE`S ???
Ik weet het niet meer.. :?

Greetz,
Falcon

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:06
door whitefalcon
Oww ja, ben er ook achtergekomen dat na vervanging van de koppelingsplaten 2taktolie in het blok is gegaan ipv carterolie, deze heb ik inmiddels afgetapt en goede olie ingemikt.

Kan dat ook een oorzaak van mijn probleem zijn??

:roll:

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:20
door fs-ael
met de choke er op, loopt ie dan beter ?

benzine kraan dicht en even laten lopen, word het dan beter?

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:22
door marco
Contactpunten op 3,5 :?:

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:24
door nl-terror-poesje
zal wel 0.35 bedoeld worden ?

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:49
door whitefalcon
Met choke open of bezinekraantje dicht maakt geen verschil en ik bedoelde idd 0.35 puntjes, komma`tje verkeerd..........

Geplaatst: 10 sep 2009, 04:18
door pee67
Hoe staat je ontsteking afgesteld?
Hoeveel mm voorontsteking heb je?

Geplaatst: 10 sep 2009, 09:56
door koppel
voorontsteking is vast bij een fs1, kan je niets aan veranderen, alleen puntjes op 0,35mm

trek eens je carburateur helemaal uit elkaar.................alles goed doorblazen en controleren, laat ons weten wat dat doet.

Geplaatst: 10 sep 2009, 12:52
door whitefalcon
Ik ga vanavond de carb er wel weer aftrekken en doorspoelen met wasbenzine, doorblazen had ik al gedaan maar had geen effect.

Membraam kan het waarschijnlijk niet zijn?
Afstelling puntjes is trouwens goed, afstelling bougie ook, hij geeft een mooi helder blauw vonkje, bovendien heb ik de condensator/bobine en bougie vervangen om maar gelijk van alles zeker te zijn.

Het rare is dat mijn zoon van zoetermeer naar Rotterdam is gereden, toen reed hij goed, liep alleen niet stationair, terug naar Zoetermeer viel het vermogen weg en liep de fs1 alleen nog maar stationair.

FS1 is trouwens een SS uit `74 met membraam, standaard carb, fs1 cylinder (die met 4 spoelpoorten), normale kop, standaard tandwielverhouding.
Bezine is gewoon de mengsmering van de Avia 1:50

Geplaatst: 10 sep 2009, 13:54
door nl-terror-poesje
warmloper ?

Geplaatst: 10 sep 2009, 14:02
door YamaSam
koppel schreef:voorontsteking is vast bij een fs1, kan je niets aan veranderen, alleen puntjes op 0,35mm

trek eens je carburateur helemaal uit elkaar.................alles goed doorblazen en controleren, laat ons weten wat dat doet.


eerste dat ik daar van hoor moet ik zeggen :mrgreen:

ze is vast gelinkt met de opening van de punten, maar verloopt wél mee toch?

je kan beter van de andere kant beginnen, laten openen op 1.8 voor hoogdood, doordraaien tot de maximale opening van de punten, en dan met de voelermaat checken hoeveel opening je hebt. Is dat meer dan 0.3mm, mag je besluiten dat je punten niet versleten zijn.

mijn idee hé :wink:

Geplaatst: 10 sep 2009, 14:02
door YamaSam
whitefalcon schreef:Ik ga vanavond de carb er wel weer aftrekken en doorspoelen met wasbenzine, doorblazen had ik al gedaan maar had geen effect.

Membraam kan het waarschijnlijk niet zijn?
Afstelling puntjes is trouwens goed, afstelling bougie ook, hij geeft een mooi helder blauw vonkje, bovendien heb ik de condensator/bobine en bougie vervangen om maar gelijk van alles zeker te zijn.

Het rare is dat mijn zoon van zoetermeer naar Rotterdam is gereden, toen reed hij goed, liep alleen niet stationair, terug naar Zoetermeer viel het vermogen weg en liep de fs1 alleen nog maar stationair.

FS1 is trouwens een SS uit `74 met membraam, standaard carb, fs1 cylinder (die met 4 spoelpoorten), normale kop, standaard tandwielverhouding.
Bezine is gewoon de mengsmering van de Avia 1:50


laat die carb es een nachtje trekken in azijn ;)

Geplaatst: 10 sep 2009, 15:45
door Roberto.B
sproeier doorblazen

Geplaatst: 10 sep 2009, 16:34
door pee67
koppel schreef:voorontsteking is vast bij een fs1, kan je niets aan veranderen, alleen puntjes op 0,35mm

trek eens je carburateur helemaal uit elkaar.................alles goed doorblazen en controleren, laat ons weten wat dat doet.


Opmerkelijk deze uitspraak, ik kan toch wel heel zeker mijn voorontsteking veranderen.
Waarom stellen we anders standaard een 1.8 mm vooronsteking af, terwijl die ook op 2.5 mm kan staan
maar evenzo ook op 1 mm?

Geplaatst: 10 sep 2009, 19:02
door ginofs1
koppel schreef:voorontsteking is vast bij een fs1, kan je niets aan veranderen, alleen puntjes op 0,35mm

trek eens je carburateur helemaal uit elkaar.................alles goed doorblazen en controleren, laat ons weten wat dat doet.


nee dat heb je niet goed.
door de punten wijder of krapper te zetten verander je ook het tijdstip.
dat is voor de meeste niet te bevatten maar tis zo.
daarom lopen er zo veel fs1tjes vast :wink: