Pagina 1 van 1
schijf roterende inlaat
Geplaatst: 12 sep 2009, 17:59
door jan-lommaert
Kan ik zien of er een snelle schijf op mijn fs1 zit zonder mijn blok half uiteen te halen? (bv door mijn carburateur eraf te halen en te kijken hoe lang de schijf open staat?)
Re: schijf roterende inlaat
Geplaatst: 12 sep 2009, 18:11
door Triforce
jan-lommaert schreef:Kan ik zien of er een snelle schijf op mijn fs1 zit zonder mijn blok half uiteen te halen? (bv door mijn carburateur eraf te halen en te kijken hoe lang de schijf open staat?)
dat is een manier inderdaad
Re: schijf roterende inlaat
Geplaatst: 12 sep 2009, 18:13
door jan-lommaert
Triforce schreef:jan-lommaert schreef:Kan ik zien of er een snelle schijf op mijn fs1 zit zonder mijn blok half uiteen te halen? (bv door mijn carburateur eraf te halen en te kijken hoe lang de schijf open staat?)
dat is een manier inderdaad
hoe lang staat een originele schijf open en hoe lang staat een snelle open?
Geplaatst: 12 sep 2009, 18:22
door Tombo
Wat voor een brommer heb je? Een 2RU?
In dat geval kan je het vaak aan de kleur zien. Een snelle schijf is bruin, een originele langzame 2RU schijf is wit/geel achtig.
Geplaatst: 12 sep 2009, 18:25
door jan-lommaert
Tombo schreef:Wat voor een brommer heb je? Een 2RU?
In dat geval kan je het vaak aan de kleur zien. Een snelle schijf is bruin, een originele langzame 2RU schijf is wit/geel achtig.
Ik heb een 2rt, de schijf ziet wit/geel achtig dus het zal een originele zijn.
op deze website verkopen ze snelle schijven, maar deze zien niet bruin.( op de foto lijkt het toch niet bruin)
kan ik ze nog op een andere manier herkennen om zeker te zijn?
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
Geplaatst: 13 sep 2009, 10:41
door koppel
dit plaatje op fs1parts lijkt op een ori slome schijf
zal john erop attenderen, wellicht krijg je wel een snelle als je er een besteld
een snelle schijf (=standaard voor buitenlandse modellen) staat bijna 180 graden open
ik heb er een die maximaal open staat, is aangepast door koopmans tuning in combinatie met aangepast carter en 20mm inlaat en carb, zal eens een foto posten als de zaak open ligt.
mijn 2RU werd wel krachtiger met een snelle schijf, maar top bleef hetzelfde
Geplaatst: 13 sep 2009, 14:38
door Tombo
Klopt, hij trekt voornamelijk een stuk harder, de top wordt niet echt hoger
Geplaatst: 13 sep 2009, 19:34
door geo
Tombo schreef:Klopt, hij trekt voornamelijk een stuk harder, de top wordt niet echt hoger
neen klopt niet. met de schijf te veranderen gaat hij normaal bij een goede afstelling van een 45-50 naar 55-60. De upgrade van 10mm carburateur naar 16 mm zorgt voor de rest.
Geplaatst: 13 sep 2009, 19:35
door Tombo
Dan verschillen onze ervaringen blijkbaar..
Ik had precies hetzelfde als wat koppel verteld. Ik reed al wel met een volledig snelle setup (dus FS1 cilinder, 16mm carburateur en een FS1 pijp)
Geplaatst: 13 sep 2009, 19:41
door geo
Tombo schreef:Dan verschillen onze ervaringen blijkbaar..
Ik had precies hetzelfde als wat koppel verteld. Ik reed al wel met een volledig snelle setup (dus FS1 cilinder, 16mm carburateur en een FS1 pijp)
ik praat wel degelijk over alles standaart, uit de winkel.