Pagina 1 van 8

FS1 blok in 3D

Geplaatst: 30 nov 2006, 00:01
door Niels
Ik ben vandaag begonnen om (met een nog voor mij wildvreemd programma) een aantal dingen van het FS1 blok te tekenen in 3D. Ik ben begonnen met wat tandwielen uit de versnellingsbak:

Afbeelding

Deze was een probeersel van het grootste tandwiel van een 4bak. De tanden kloppen niet helemaal. Nadat ik dat uitgevogeld had ben ik begonnen met het schuif-tandwiel op de secundaire as.
Na enig gekloot toch mooi geworden met textuur en alles:

Afbeelding

Afbeelding

En ze passen ook nog :shock: :D

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij kan je zelfs met dat programma tests uitvoeren op die tandwielen als ik de bak helemaal heb getekend, maar dat komt misschien ooit nog wel :mrgreen:

Wat vinden jullie ervan? :shock:

Geplaatst: 30 nov 2006, 01:01
door master lemmy
hey niels,

heb je het jezelf geleerd? ziet er goed uit :P ,
probeer eensde camworks extension, dan kan je de plaatjes bijna als fotos laten lijken 8)

als er trouwens iemand bereid is lege carters te sponsoren ( bijvoorbeeld afgebroken/ beschadigde ofzo ) lijkt het mij een gaaf plan de carters te tekenen in solid works. Je kan dan een 3D model maken met versnellingsbak krukas etc erin, alles draaiend en werkend. Dan zouden we t eerste 3D solidworks fs1 blok hebben, would be nice :)

als er iemand is die beschadigde carters heeft PM me maar, ik teken ze!

Geplaatst: 30 nov 2006, 01:17
door YamaSam
NNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!






:D :D ben der net af


(en heb zowat 6 jaar op school bijna niks anders gedaan :wink: )

welk programma gebruik je?

Geplaatst: 30 nov 2006, 01:44
door YamaSam
:wink:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 30 nov 2006, 08:20
door Niels
Ik gebruik SolidWorks 3D :)

Geplaatst: 30 nov 2006, 09:38
door Tombo
unigraphics geack!
Heb je al snel gedaan niels! Ik heb geen losse blok onderdelen liggen, anders had ik wel wat proberen te maken.
Wacht eens, ik kan de onsteking wel gaan tekenen in unigraphics, die kan je dan later wel converteren (of jullie converteren maar lekker :P) naar solidworks

Geplaatst: 30 nov 2006, 09:52
door Niels
Zou wel vet zijn :D Ik ga volgende week eens proberen of ik een carter voor elkaar krijg :shock:

Geplaatst: 30 nov 2006, 12:19
door YamaSam
weet je wat? maken jullie het model, dan zet ik er me wel es aan van dat dan deftig te renderen :?:

Geplaatst: 30 nov 2006, 14:52
door Niels
Wat houdt dat precies in dan? :oops:

Geplaatst: 30 nov 2006, 17:51
door Niels
Net de overige tandwielen getekend en een stuk van de as (zit aan het 4e tandwiel vast ---> 2RU):

Afbeelding

Afbeelding

Hier even in elkaar gezet, maar de as is nog niet af, vandaar dat die nog lichtgrijs is:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 30 nov 2006, 18:30
door Tombo
Niels schreef:Wat houdt dat precies in dan? :oops:

renderen is zoals de plaatjes van yamasam, dus euhm, renderen gewoon :D dat je er een heel mooi realistisch plaatje van gaat maken

Geplaatst: 30 nov 2006, 18:35
door Martijn
Misschien een idee om er een blokrevisie dinges van te maken voor de ubernoobs onder ons (count me in ;))

Geplaatst: 30 nov 2006, 20:19
door YamaSam
mail me anders al es zo'n as door of een tandwiel of zo,
dan brouw ik vannacht wel wat en laat ik het je metteen zien..



btw de buitenschaal van het carter zal ni simpel zijn in een solid modeler,
organisch gaat eenvoudiger met een polygonenmodeler zoals 3d max of zo

Geplaatst: 30 nov 2006, 22:09
door Riemer
wij tekenen op school met inventor.
daar kun je ook annimaties maken, zou helemaal mooi zijn, of dat bij jullie programma's ook kan :D
draaiend blok in 3d :D :shock: :D

Geplaatst: 30 nov 2006, 22:45
door Martijn
Of een blok dat je in en uit elkaar kan halen ... ( op de pc dan)

Zodat je enigszins kan zien waar wat moet :P