Pagina 1 van 2
erg rokende uitlaat gassen
Geplaatst: 15 dec 2009, 17:08
door Brambo
ha die Forum leden
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg
setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop
Re: erg rokende uitlaat gassen
Geplaatst: 15 dec 2009, 19:34
door nieknatuurlijk
Brambo schreef:ha die Forum leden
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg
setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop
je kan dan iets van olie verbranden... (waarschijnlijk niet...)
of goedkope mengsmeering

Geplaatst: 15 dec 2009, 19:40
door mpro09
dat komt omdat het best wel koud is buiten
Geplaatst: 15 dec 2009, 19:54
door Tombo
Ja, en als je brommer stottert met doortrekken als hij nog koud is, betekend dat dat je erg fout bezig bent

je brommer is dan nog láng niet op bedrijfstemperatuur. Het perfecte recept voor warmlopers

Geplaatst: 15 dec 2009, 19:56
door nieknatuurlijk
Tombo schreef:Ja, en als je brommer stottert met doortrekken als hij nog koud is, betekend dat dat je erg fout bezig bent

je brommer is dan nog láng niet op bedrijfstemperatuur. Het perfecte recept voor warmlopers

rustig wegrijden kan tog gewoon? als je niet te veel toeren maakt

Geplaatst: 15 dec 2009, 20:01
door Tombo
Ja,m aar dootrekken in toeren totdat die begint te stotteren (wat praktisch alle fs1's hebben als ze koud zijn) is niet goed
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:34
door Brambo
oke aanvulling is op z'n plaats
heb net gereden en wederom gemerkt dat wanneer hij niet volledig met gas open rijdt hij geen goede verbranding heeft. en niet doortrekt
bij weinig of half gas rijdt hij gewoon niet goed.
en valt zelfs even weg bij half gas bij langzaam opkomen doet hij het wel lekker .
ik moet zorgen dat hij hoog in toeren blijft met een slippende koppeling en dan heeft hij wel een goede verbranding vreemde zaak .
maar er zal wederom een verklaring voor zijn.
wie o wie heeft deze verklaring?
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:41
door Tombo
ALs je met slippende koppeling moet rijden om uberhaupt in z'n 4 te blijven is wss je vertanding te zwaar
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:47
door Brambo
okebedankt en de volgende vraag van deze oude man.
wat versta jij onder te zwaar ?
zal waarschijnlijk ergens staan maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken.
ik heb 13/44
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:48
door pee67
13/41 ?
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:49
door nieknatuurlijk
Brambo schreef:okebedankt en de volgende vraag van deze oude man.
wat versta jij onder te zwaar ?
zal waarschijnlijk ergens staan maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken.
ik heb 13/44
ik heb 13/41 trekt makkelijk 55 (hij haperd alleen bij 57, mocht ie doortrekken, dan haalt ie makkelijk 75

)
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:51
door Brambo
oke maar dat betekent volgens mijn theorie dat hij minder kracht heeft op het achterwiel maar als ik op toeren moet blijven met een slippende koppeling dan moet ik toch naar een zwaardere vertanding omdat het dan makkelijke voor het motortje is?
of mis ik hier een slag?
Geplaatst: 15 dec 2009, 20:56
door Tombo
pee67 schreef:13/41 ?
13/41 is nog zwaarder als 13/44
Brambo schreef:oke maar dat betekent volgens mijn theorie dat hij minder kracht heeft op het achterwiel maar als ik op toeren moet blijven met een slippende koppeling dan moet ik toch naar een zwaardere vertanding omdat het dan makkelijke voor het motortje is?
of mis ik hier een slag?
Minderkracht= niet waar. Als je lichter gaat vertanden zal je meer koppel op je achterwiel hebben. Je moet juist lichter gaan vertanden als je met slippende koppeling moet rijden (je rijdt met slippende koppeling, omdat je niet fatsoenlijk in z'n powerband kan komen, het gebied waar je cilinder het meeste vermogen aflevert/de beste vullingsgraad heeft)
Geplaatst: 15 dec 2009, 21:02
door Brambo
Tombo:
kort gezegd zou ik dus een twaalf voor moeten proberen?
Geplaatst: 15 dec 2009, 21:06
door Tombo
Ja