Pagina 1 van 3

inhouden

Geplaatst: 27 dec 2009, 16:48
door Laars
Hallo, daar si tie weer.
Volgende probleem:
Feiten:
60 cc immi
16 mm carb
snelle uitlaat immi

ontsteking gesteld op 0.45 die op 1.8 mm voor bdp open gaan. gemeten met buzetti micrometer.
nieuwe punten (orri) en condensator.
Mooie blauwe sterke vonk.
Bougie NGK 8 nieuw koffie bruin.

Starten: even choke erbij en dan loslaten prima.mooie gasreactie niets aan de hand.
Rijden: trekt goed door en dan plotseling...............mwoeap :cry: .
gesputter (geen geknal van de ontsteking of zoiets). moet gas blijven geven om de motor niet af te laten slaan.
Het geluid lijkt te smoren (goed te horen bij de uitlaat) en dan plotseling weer ..........(soms na enkele seconden , soms na enkele minuten) een normale gasreactie en loopt die weer perfect, tot het volgende moment van..............mwoeap.
Carburateur is schoon (orri Mikuni), benzine komt voldoende in de carb. geen vals lucht.
Ik weet het niet meer.................

Zelfs de krukaskeerringen zijn vervangen. geen zware rook uit de uitlaat.

Wie weet het? :huh:

Geplaatst: 27 dec 2009, 17:17
door ginofs1
verstopt kraantje denk ik.

kan jij stap voor stap vertellen hoe jij je ontsteking stelt.
ik denk namelijk dat de punten nooit op 0,45 kunnen staan met een tijdstip van 1.8 voor.
ik denk dat je hier misschien ook iets niet goed doet.
gr gino

Geplaatst: 27 dec 2009, 17:44
door Laars
Hey Gino

Kraantje loopt als een gek. Volle straal.

Mijn onsteking stel ik als volgt:
Ik draai de micrometer in het bougiegat.
Afbeelding
Ik heb het hart van een oud een vliegwiel losgehaald en gebruik dit om de punten te stellen.
Afbeelding
Geen last van magneten en alles is goed zicht en bereikbaar.
Kijk op het bovenste dode punt of de punten open staan. corrigeer de punten naar 0.45 mm Zet de micrometer op het bdp vast.
Draai het vliegwiel iets door en zet de micrometer 1.8 mm lager.
Dan draai ik het vliegwiel zover dat de zuiger tegen de micrometer aan tikt , op dat punt moeten de punten open gaan.
Als ze al open staan , of net nog niet zet ik de punten zo dat ze wel goed staan.
Draai de micrometer omhoog en check of de punten open en dicht gaan.

Zou het mss aan de bobine kunnen liggen. Deze heb ik nog niet vervangen.

Geplaatst: 27 dec 2009, 18:30
door ginofs1
Laars schreef:Hey Gino

Kraantje loopt als een gek. Volle straal.

Mijn onsteking stel ik als volgt:
Ik draai de micrometer in het bougiegat.
Afbeelding
Ik heb het hart van een oud een vliegwiel losgehaald en gebruik dit om de punten te stellen.
Afbeelding
Geen last van magneten en alles is goed zicht en bereikbaar.
Kijk op het bovenste dode punt of de punten open staan. corrigeer de punten naar 0.45 mm Zet de micrometer op het bdp vast.
Draai het vliegwiel iets door en zet de micrometer 1.8 mm lager.
Dan draai ik het vliegwiel zover dat de zuiger tegen de micrometer aan tikt , op dat punt moeten de punten open gaan.
Als ze al open staan , of net nog niet zet ik de punten zo dat ze wel goed staan.
Draai de micrometer omhoog en check of de punten open en dicht gaan.

Zou het mss aan de bobine kunnen liggen. Deze heb ik nog niet vervangen.


als eerst moet je de vliegwiel niet door draaien maar terug, hier heb je al een verschil van 3.6mm.
een hart van een vliegwiel in nooit helemaal gelijk ook heb je hier diversen types in.
op deze manier krijg je hem nooit optimaal.

wat je moet doen is:
je meter afstellen zodat hij 1,8 lager zit dan bovenste dode punt.
het vliegwiel tegen de klok in draaien tot de zuiger er tegen komt.
op dit moment moeten je punten gaan openen, die kan je doen door er sigaret papiertje tussen de punten te doen.
deze moet op dat moment los laten.
helaas kan je met een ori ontsteking verder niets meer af stellen.
als je wil mag je je grond plaat opsturen dan zal ik er slop gaten in vrezen voor de kost prijs, dan kan je de punten onafhankelijk stellen van de tijdstip.
dit is al een hele verbetering.
gr gino

Geplaatst: 27 dec 2009, 18:40
door Laars
Gino,
Met doordraaien bedoel ik uiteraard ook tegen de klok in, Dus zoals jij bedoel.

Trouwens die 3,6 begrijp ik niet zo goed als je hem bv met de klok mee zou draaien.

Super aanbod voor de grondplaat, maar ga eerst, zoals jij aangeef, met het vliegwiel wat er bij hoort, de punten nogmaals stellen.

BTW: Zou een en ander iets met de bobine te maken hebben

Geplaatst: 27 dec 2009, 18:55
door ginofs1
bobine kan ook , deze gaan als ze warm worden wel eens doorslaan.
met 3.6 bedoel ik het verschil van 1.8 na bdp en 1.8 voor bdp.
je moet het dus zo zien dat je het vliegwiel in de draairichting draait (tegen deklok in) tot het bdp en dan 1.8mm terug draait (niet verder).
is een cdi ontsteking niets voor je, (kijk bij gino's tuning)ben je overal van af.
als je zelf een 2ru vliegwiel hebt kost het je met verzenden 100 euro :wink:

Geplaatst: 27 dec 2009, 19:37
door marco
@ Gino zijn de cdi ontstekingen al leverbaar?

Geplaatst: 27 dec 2009, 19:45
door ginofs1
ja ik heb er al wat.
ze werken echt goed en het laden gaat op de normale manier.
ben benieuwd wat jullie er van vinden

Geplaatst: 28 dec 2009, 00:45
door Aad
ginofs1 schreef:ja ik heb er al wat.
ze werken echt goed en het laden gaat op de normale manier.
ben benieuwd wat jullie er van vinden


Komt er ook nog 'n soort webshop? Of gaat gewoon alles via 't forum?

Ben zelf ook echt benieuwd!:D

Geplaatst: 28 dec 2009, 18:07
door Laars
Hey lui,
Gaarne ontopic blijven . Heb nog steeds een onverklaarbaar probleem.

Vandaag de boel weer schoon gemaakt. de ontsteking gesteld met het bijbehorend vliegwiel (zoals Gino heeft gezegd).
Nieuwe bougie, nieuwe bobine en een joekel van een vonk!!

Kicken en lopen.
Loopt mooi stationair. deotest gedaan ...geen lucht aanzuigen.
Goede gasreactie luchtschroef 2 slagen open.alles perfect. :D

Rijden gaat prima komt goed op toeren en dan plotseling (nu na een10 minuten rijden) geluid verstomt (alsof er een klep in de uitaat dichtgaat, is natuurlijk niet echt zo maar lijkt erop).
Gasreactie is er niet kan hem alleen stationair houden en in zijn 2 pruttelend naar huis rijden.
Halverwege naar huis opeens geluid is weer terug (alsof de uitlaatgassen weer de uitlaat kunnen verlaten) en alles is weer zoals het hoort te zijn :roll:

Benzine kraantje loopt goed door.

Wat is er aan de hand???

Geplaatst: 28 dec 2009, 19:11
door koppel
tankdop wil wel eens vacuum trekken, maar als de brandstof goed uit de kraan loopt zal dat bij jou niet het geval zijn

iets loos met het luchtfilter, een brok losse kool in je uitlaat?

vreemde zaak...

Geplaatst: 28 dec 2009, 19:42
door marco
Heb al eens een andere cilinder geprobeerd?

Met mn oude fs1 cilinder had ik ook zo iets.

Koud perfect,toen die een beetje warm werd helemaal niks meer.
Af laten koelen en toen liep die weer goed.

Geplaatst: 28 dec 2009, 20:49
door 1j5
Dit lijkt toch op het probleem met de bezine kraan

Er kan in de tank wat rommel zitten dat dan voor het kraantje komt in de tank

Heb het zelf ook eens gehad dus zou toch even de tank inspecteren

Geplaatst: 28 dec 2009, 21:37
door Laars
Ga morgen maar eens de tank leeg laten lopen en de boel goed uitspoelen.

Zou het kunnen zijn dat er heel fijne deeltjes af en toe in de sproeier komen?

Iig bedankt voor de reacties. :wink:

Geplaatst: 29 dec 2009, 22:45
door marco
Hoe ziet de binnenkant van de tank eruit?