Pagina 1 van 4

te snel

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:04
door Arnoute
jaa mijin fs1 gaat te snel (wat ik niet erg vind),
maar aangezien onze belgische staat dat wel erg vindt en boetes uitdeelt en ik, noch mijne pa dat ziet zitten om boetes te betalen, moet ik hem wat trager laten gaan (met grote spijt :( )
nu loopt hij een mooie 60, maar een vloot verneukt men brommer, mijn uitlaat was eens verstopt (zeflde principe of een vloot) en hij trok niet meer door en draaide niet meer mooi......
heeft er iemand een andere oplossing hiervoor??

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:27
door NIX
Zet er een 10 mm op en een onbewekte 2RU, 3E9 of F5B cilinder op en een kopje met weinig compressie. Dan loopt ie minder dan 60 en is de kans op een prent nog maar heel klein.

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:36
door Arnoute
een volledige andere cilinder? :O
die carburateur zal dat veel uitmaken?

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:45
door Roberto.B
Arnoute schreef:een volledige andere cilinder? :O
die carburateur zal dat veel uitmaken?


ik ga op een 10 mm carb nog steeds 72

en op een 16 mm 86

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:54
door mpro09
wat is vloot?

Geplaatst: 01 apr 2010, 13:01
door Wimmel O
makkelijkste manier is nog altijd een ring in de uitlaat

Geplaatst: 01 apr 2010, 13:12
door fs1man
mpro09 schreef:wat is vloot?


Dat is naar mijn idee een groep schepen :wink:

Geplaatst: 01 apr 2010, 13:20
door mpro09
ja dat dacht ik ook :lol:

Geplaatst: 01 apr 2010, 15:25
door Camiel
ori uitlaat met genoeg dempwol
(versleten/)slome 378 cilinder
10mm carburateur
...
Dan zou hij toch sloom moeten lopen :P

Dit ga ik zelf ook doen voor de keuring, en daarna weer FS1 cilinder, 16 mm en snelle imi uitlaat :lol: :lol:

Geplaatst: 01 apr 2010, 17:13
door NIX
Arnoute schreef:een volledige andere cilinder? :O
die carburateur zal dat veel uitmaken?


Wat zit er nu op? Het was handig als je dat als eerste zou vermelden.

Geplaatst: 01 apr 2010, 17:42
door Arnoute
hoe kan ik weten welke setup ik heb? :oops:
een vloot is W-VL voor een ring in de uitlaat, wist nie hoe dat te beschrijven :P
mijn pa zegt dat als ik een andere verhouding steek van tandwielen dat ik sneller accelereer maar een minder hoge topsnelheid zou hebben?

Geplaatst: 01 apr 2010, 18:05
door Camiel
Staat er iets op je cilinder geschreven?

FS1?
Z1?
F5B?
...

En de doorlaat (toch?) van de carburateur, is die 10 of 16 of nog wat anders mm?

Geplaatst: 01 apr 2010, 19:33
door Arnoute
op men cilinder staat er fs1
als de doorlaat dat gat in men carburator is waar je da buizeke zie zitten die, als je gas geeft omhoog gaat, dat is ong. 15/16 mm ben niet zeker...
mijn achter tandwiel is een 39, vooraan een 13
hij loopt nu met mij erop een dikke 60

Geplaatst: 01 apr 2010, 21:32
door NIX
Met die spullen zou je zelfs een stuk harder moeten gaan, mindtens 75 als alles een beetje fatsoenlijk is afgesteld. Die cilinder kan eigenlijk alleen maar hard. Een 50cc FS1 zal niet snel met jouw tandwielverhouding van 13/39 lekker gaan lopen en in zijn powerband komen in de 4. Daar heb je minstens een 12/39 voor nodig en de meeste langzame 50cc-tjes rijden als zwaarste verhouding met 14/44 ofzo rond, tenzij je een klein mannetje van 50 kilo bent. Als je met deze cilinder langzamer wil rijden gaat ie weinig power leveren en zuipt ie nog steeds teveel. Ga met de setup rijden die ik in m'n eerste post beschreef. Dan kun je gewoon vanaf stationair over voldoende kracht beschikken en lekker door alle versnellingen heen rijden. Hij is dan ook zuinig en rollenbankproof.

Geplaatst: 02 apr 2010, 01:26
door harmen251
gewoon een uitlaat monteren met ingelaste buis als dit nog niet het geval is