Pagina 1 van 3
Blokken
Geplaatst: 17 apr 2010, 23:03
door Jeti
Hallo,
Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten

).
Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?
Re: Blokken
Geplaatst: 18 apr 2010, 00:14
door ginofs1
Jeti schreef:Hallo,
Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten

).
Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?
meer verschillen zijn er niet echt.
een blok van voor 1970 heeft een boutje minder.
er zijn verschillende tandwiel asjes.
er zijn verschillende koppelingen.
en wat je hier boven hebt genoemd
Geplaatst: 18 apr 2010, 00:20
door NIX
De ontluchting op FS1 blokjes is een groot gat. De kick- en tussentandwielen horen bij de koppeling. De vorm van de tanden verschilt en is daardoor niet in alle gevallen uitwisselbaar. Peilstokjes van FS1 blokken hebben fijne draad en zijn niet helemaal van rubber. NL FS1's hebben geen pompje maar een echt plaatje over het gat zitten. Vrijstand aanwijzers van later types zijn helemaal kunststof. 2RU carters zijn volgens mij van zachter alu. Vaak zit er een haarscheurtje bij de aftapbout.
Geplaatst: 18 apr 2010, 10:28
door fs1man
De ontsteking van een tweeeru is ook anders werking is wel gelijk maar leverd andere waardes, De spoelen zijn ook groter volgens mij.
Ook zijn er verschillende vliegwielen maar welke bij welk blokje horen , shoot me.
Ook zit bij een 1j5 blokje het gaatje in het carter om de carbarateur los en vast te draaien verder van de cilinder af omdat deze eigenlijk
een lange membraam hadden in kombi met de dunne luchtfilterslang.
De fs1 blokken hadden een bakkeliet schijf bij de 2ru is deze van kunstof.
Re: Blokken
Geplaatst: 18 apr 2010, 12:24
door Jeti
ginofs1 schreef:Jeti schreef:Hallo,
Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten

).
Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?
meer verschillen zijn er niet echt.
een blok van voor 1970 heeft een boutje minder.
er zijn verschillende tandwiel asjes.
er zijn verschillende koppelingen.
en wat je hier boven hebt genoemd
Maar wàt is nou precies het verschil tussen membraan en schijf dan? Heeft iemand foto's van beide?
Geplaatst: 18 apr 2010, 13:57
door Tombo
De inlaatsoort
Zie de partslists
Geplaatst: 18 apr 2010, 20:36
door koppel
een schijfinlaat kan je meer "tunen", is ook kwa toerental onbegrenst
membraaninlaat werkt op onder en overdruk in het carter, moet in principe leiden tot meer koppel en beter oppakken onderin, schijnt ook zuiniger te zijn.
aan het membraan zijn ook wel tuningsmogelijkheden, maar bij zeer hoge toerentallen gaan de klepjes "zweven".
Geplaatst: 18 apr 2010, 21:55
door NIX
En een membraam heeft wat weerstand.
Jet mag volgende week wel even de werking en verschillen komen kijken. Blokjes zat in Milsbeek.
Geplaatst: 18 apr 2010, 21:57
door ginofs1
NIX schreef:En een membraam heeft wat weerstand.
Jet mag volgende week wel even de werking en verschillen komen kijken. Blokjes zat in Milsbeek.
oke weer een probleem opgelost

Geplaatst: 18 apr 2010, 22:10
door NIX
Kom jij ook maar mee, dan leg ik het jou ook gelijk uit.
Geplaatst: 18 apr 2010, 22:19
door ginofs1
Geplaatst: 18 apr 2010, 22:25
door Tombo
NIX schreef:En een membraam heeft wat weerstand.
En een roterende inlaat kost vermogen

Geplaatst: 18 apr 2010, 22:54
door rickdtm
kan een 2ru rechter(met binnenwerk) carter op een 5a3 linker carter?
Geplaatst: 18 apr 2010, 23:16
door NIX
Ja. Probleemloos. Alle krukassen zijn ook voorbereid op een schijfje.
Geplaatst: 19 apr 2010, 19:41
door ginofs1
rickdtm schreef:kan een 2ru rechter(met binnenwerk) carter op een 5a3 linker carter?
nee!!! ik heb je NIX.
bij een 2RU carter is het cilinder vlak 0,5mm hoger.
je cilinder zal scheef gaan staan en je zuiger vreten.
yes yes yes NIX ik heb je
