Even voorstellen en een vraag
Geplaatst: 06 mei 2010, 21:53
Hallo,
Allereerst even voorstellen, Ik ben Koen, 25 jaar en besmet met het klassieke bromfietsvirus.
Sinds kort heb ik ook een yamaha Fs 1 dx van Belgische komaf.
afgelopen maandag heb ik een kenteken gekregen op mijn brommer.
nu kan ik ook zorgen dat de techniek in orde komt.
Ik vind namelijk niet dat de brommer heel lekker loopt. Waarschijnlijk een brandstofprobleem??
Het volgende gebeurd:
Brommer start goed, en hoeft maar even op choke.
Rijdt goed, tot de 4e versnelling, dan zakt het vermogen helemaal in en gaat het niet harder dan 30.
Wind mee wil ie wel en ga je richting 60. De tandwielverhouding is 11/41 en dat is toch standaard.
De bougie is nat dus waarschijlijk teveel benzine. Ook de uitlaat is nat.
En, in de 2e versnelling helemaal het gas erop bij warme motor dan gaat de brommer ineens toeren maken en schiet je vooruit. Dan kan je naar 3 schakelen, dat gaat ook goed, tot inderdaad weer de 4e versnelling.
Er zit een dikke uitlaat onder, maar op de carburateur heb ik m nog niet onderzocht.
Ik wil een lekker rijdende brommer die ongeveer 55 rijdt. (altijd)
Wat moet ik dan doen? (carburateur/sproeier/tandwielverhouding enz.)
Ik hoor het graag!
Groeten, Koen.
Allereerst even voorstellen, Ik ben Koen, 25 jaar en besmet met het klassieke bromfietsvirus.
Sinds kort heb ik ook een yamaha Fs 1 dx van Belgische komaf.
afgelopen maandag heb ik een kenteken gekregen op mijn brommer.
nu kan ik ook zorgen dat de techniek in orde komt.
Ik vind namelijk niet dat de brommer heel lekker loopt. Waarschijnlijk een brandstofprobleem??
Het volgende gebeurd:
Brommer start goed, en hoeft maar even op choke.
Rijdt goed, tot de 4e versnelling, dan zakt het vermogen helemaal in en gaat het niet harder dan 30.
Wind mee wil ie wel en ga je richting 60. De tandwielverhouding is 11/41 en dat is toch standaard.
De bougie is nat dus waarschijlijk teveel benzine. Ook de uitlaat is nat.
En, in de 2e versnelling helemaal het gas erop bij warme motor dan gaat de brommer ineens toeren maken en schiet je vooruit. Dan kan je naar 3 schakelen, dat gaat ook goed, tot inderdaad weer de 4e versnelling.
Er zit een dikke uitlaat onder, maar op de carburateur heb ik m nog niet onderzocht.
Ik wil een lekker rijdende brommer die ongeveer 55 rijdt. (altijd)
Wat moet ik dan doen? (carburateur/sproeier/tandwielverhouding enz.)
Ik hoor het graag!
Groeten, Koen.