Pagina 1 van 1
Gasschuif
Geplaatst: 25 mei 2010, 00:06
door zoef59
Ik heb 2 gaschuifen, de één staat 1.5 op en de ander 2.0, op het oog zie ik geen verschil maar misschien kijk ik niet goed, kan iemand mij uitleggen wat deze getallen betekenen en wat het voor verschil uitmaakt.
Geplaatst: 25 mei 2010, 05:52
door pee67
Je hebt ok nog gasschuiven waar 2.5 onderstaat.
De 1.5 gasschuif is voor 16 mm carb, daar heb je een langre gasslag mee
Geplaatst: 25 mei 2010, 16:51
door marco
De schuinekant is ook iets anders.
Geplaatst: 25 mei 2010, 20:20
door ginofs1
ja dat is de maat van de schuine kant in mm.
hier kan je wat winst mee halen in de acceleratie

Geplaatst: 25 mei 2010, 23:30
door NIX
Met name regelt de afschuining het mengsel van stationair tot kwartgas.
Geplaatst: 26 mei 2010, 18:41
door marco
ginofs1 schreef:hier kan je wat winst mee halen in de acceleratie

vertel

Geplaatst: 26 mei 2010, 18:44
door Tombo
NIX schreef:Met name regelt de afschuining het mengsel van stationair tot kwartgas.
Geplaatst: 26 mei 2010, 19:11
door Twowheeler
maar met acceleren rijd je toch met volgas?
lijkt mij

Geplaatst: 27 mei 2010, 20:40
door ginofs1
Twowheeler schreef:maar met acceleren rijd je toch met volgas?
lijkt mij

op de bok moet lopende motor in een keer het gas open draaien.
dan moet direct op pakken en door halen.
de schuine kant aan de gas schuif geeft de venturi werking.
deze kan je dus met de verschillend schuiven beinvloeden.
Geplaatst: 27 mei 2010, 21:01
door Twowheeler
Ok dan snap ik hem!
Dacht te simpel

Geplaatst: 27 mei 2010, 21:23
door marco
Dat wordt experimenteren
