Pagina 1 van 4
Tobben met een hoofdletter
Geplaatst: 28 jul 2010, 17:39
door Laars
Heb mijn oude F5B 60 cc setje terug op gezet na het verkloten van de Z1
Als ik begin te rijden gaat het goed tot ik hem 1 keer door trek dan begint het te piepen, hoge fluittoon te maken, niet mooi meer.
Nooit eerder last van gehad,
Heb van alles nagekeken, kan niks vinden
Wat kan dat zijn?
Heb ook de verklote Z1 teruggeplaatst
Stationair prima
Gas geven...ploffen knallen, ontsteken in de uitlaat
Zou dit kunnen betekenen dat ik de ontsteking wat vroeger moet zetten 1,7 ipv 1,8?
PS: Heb deze vraag ook naar de 2 meesters onder ons gezonden.
Wie zal het eeste reageren met de oplossing?

Geplaatst: 28 jul 2010, 18:41
door Laars
Nix heeft als 1e gereageerd!
Geplaatst: 28 jul 2010, 18:42
door nieknatuurlijk
nu hopen dat ie een tomos wil ruilen tegen een fs1

Geplaatst: 28 jul 2010, 18:51
door ginofs1
piepen dat zal wel een lekke koppakking zijn.
ploffen uit de uitlaat zal normaal een ontsteking probleem zijn.
heb je op deze brom een punten of cdi ontsteking.
maar als je de poorten verkoot hebt dan dit ook het gevolg zijn.
gr gino
Geplaatst: 28 jul 2010, 18:52
door ginofs1
en heeft nix andere opties

Geplaatst: 28 jul 2010, 18:57
door Laars
ginofs1 schreef:en heeft nix andere opties

Nix zei inderdaad ook dat het aan de koppakking kan liggen.
Ik geloof jullie allebei.
BTW Gino: Tis een gedeelde 1e plaats.
Maar...Kan ik de ontsteking niet iets vroeger of later zetten?
Of heeft dit geen zin. Liever laat ik hem staan want daar heb ik nooit problemen mee gehad
Geplaatst: 28 jul 2010, 19:32
door Tombo
Je zegt dat je je F5B zo hebt vervangen met een Z1. Monteer je bij alletwee de cilinders ook de juiste sproeier?
Geplaatst: 28 jul 2010, 19:36
door NIX
Dat en een expansiepijp die het onverbrande mengsel weer terug de cilinder in jaagt.
Geplaatst: 28 jul 2010, 20:16
door Laars
Tombo schreef:Je zegt dat je je F5B zo hebt vervangen met een Z1. Monteer je bij alletwee de cilinders ook de juiste sproeier?
Absoluut waar Tom,
Ben met alle setup's gaan proefrijden en afstellen.
Bij De vern..kte Z1 ben ik uitgegaan van de sproeier zoals bij de Veluwerit. Toen reed die eigenlijk best wel tof.
Geplaatst: 28 jul 2010, 20:23
door ginofs1
uitlaat zal het niet zijn.
sproeier 1 of 2 maatjes groter of kleiner laat hem niet knallen.
maar er moeten meer gegevens op tafel:
is het een schijf blokje of membraam.
snel of standaard schijfje er in.
heb je er een cdi ontsteking op .
ploffen/knallen doet hij niet met de f5b.?
denk echt dat je de poorten te groot hebt gemaakt.
dat is misschien met een flinke exsamsie uitlaat te redden.
maar dan heb je geen toer brommer meer, maar een race beest
Geplaatst: 28 jul 2010, 20:39
door NIX
Hee Laars, Gino en ik hebben dit echt niet eerst met elkaar afgesproken, hoor.
Geplaatst: 28 jul 2010, 20:48
door ginofs1
goed om te horen dat we op een lijn zitten.
en ik heb niet voor niets me best gedaan om jou hier op het forum te krijgen

Geplaatst: 28 jul 2010, 21:01
door Laars
ginofs1 schreef:en ik heb niet voor niets me best gedaan om jou hier op het forum te krijgen

Wie bedoel je?
Nix of Laars
Geplaatst: 28 jul 2010, 21:03
door Laars
ginofs1 schreef:uitlaat zal het niet zijn.
sproeier 1 of 2 maatjes groter of kleiner laat hem niet knallen.
maar er moeten meer gegevens op tafel:
is het een schijf blokje of membraam.
snel of standaard schijfje er in.
heb je er een cdi ontsteking op .
ploffen/knallen doet hij niet met de f5b.?
denk echt dat je de poorten te groot hebt gemaakt.
dat is misschien met een flinke exsamsie uitlaat te redden.
maar dan heb je geen toer brommer meer, maar een race beest
Je heb de 1974 er toch gezien.
Ik heb een membraamblok en orri Yamaha ontsteking.
Liep perfect tot ik ging kl.ten

Geplaatst: 28 jul 2010, 21:15
door ginofs1
Laars schreef:ginofs1 schreef:en ik heb niet voor niets me best gedaan om jou hier op het forum te krijgen

Wie bedoel je?
Nix of Laars
NIX