Pagina 1 van 2

Afstelling FS1 2RU??

Geplaatst: 03 aug 2010, 20:21
door MarcoFs1
Hallo!


Ik heb een probleempje met de afstelling,
FS1 2RU
60cc AJH
16mm Mikumi
Snelle uitlaat
CDI van Gino :D

Op ze choke trekt hij prima door en stottert niet maar zodra ik hem van ze choke afhaal begint hij te viertakten
Ik heb de caburateur schoon gemaakt en luchtschroef op 2 rondjes gezet zoals er op t forum stond
De bougie is koffiebruin dus zal wel goed zijn NGK BH7S
De gasnaaldstand veranderd zodat hij minder benzine kreeg.. hielp niet en ook geprobeert meer benzine te geven maar dan begint ie te roken..
Misschien weet iemand hoe ik dat moet aanpakken?
Op de sproeier staat 110F11_4 in hele kleine lettertjes

Ben benieuwd:)

Groeten Marco

Geplaatst: 03 aug 2010, 21:48
door NIX
Je hebt bij een Athena alvast een B8 nodig als je echt hard gaat. Voor inrijden is een B7 prima.

Je hebt ook een sproeier 160 of 170 nodig. wat je nu afleest is niet de sproeier, maar de houder. Daar zit een heel klein schroefje met een gaatje in en dat is de sproeier. Kijk uit met imitatie sproeiers, dat zij gewoon enorme gaten met zomaar een nummer erop. Je moet echte mikuni sproeiers hebben.

De luchsproeier is er echt alleen om het stationair mengsel af te stellen. Laat hem er zo hard mogelijk op lopen en stel het toerental terug met de schroef bovenop. stel het mengsel opnieuw. Nu staat dat ding pas goed. Als je probeert de top te regelen met stationair schroef, ben je gewoon verkeerd bezig.

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:24
door 1j5
heb net op mij 3e9 een nieuw Athena alu gezet sproeier 160 loopt mooi hier mee

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:33
door ginofs1
1j5 schreef:heb net op mij 3e9 een nieuw Athena alu gezet sproeier 160 loopt mooi hier mee


en de kleur van je bougie

Geplaatst: 03 aug 2010, 23:25
door MarcoFs1
Hoe moet de gasnaald staan?

Geplaatst: 03 aug 2010, 23:31
door 1j5
Gewoon in het midden de bougie is koffie bruin

Geplaatst: 04 aug 2010, 01:08
door Triforce
1j5 schreef:heb net op mij 3e9 een nieuw Athena alu gezet sproeier 160 loopt mooi hier mee


Elke motorblok en de componenten erom heen heeft zijn eigen afstelling nodig :roll:

Zo loopt jou cilinder op dat blok goed met een 160 sproeier en op een ander blok heeft hij misschien een 180 sproeier nodig om goed te kunnen lopen :wink:

Geplaatst: 04 aug 2010, 10:12
door NIX
klopt, maar meestal zitten de meeste setups aardig bij elkaar in de buurt. Zijn afstelling kan dus een mooi uitgangspunt zijn om te kijken of ie een beetje goed zit.
Ik reed een Athena met een 150 sproeier. Ging prima. Maar ik adviseer iemand liever wat te rijk te starten bij een FS1 dan te arm. We weten allemaal waarom.

Geplaatst: 04 aug 2010, 11:04
door MarcoFs1
Jep, heb nu de sproeier uit de houder gedraait...
Maar er staat helemaal niks op?

Geplaatst: 04 aug 2010, 11:32
door NIX
Koop er een waarvan wel duidelijk is wat het is. Soms moet je op die kleine dingen heel goed kijken.

Geplaatst: 04 aug 2010, 17:31
door MarcoFs1
Iemand een idee waar ik orginele mukuni sproeiers kan kopen?
En welke zal ik dan nemen?

Geplaatst: 04 aug 2010, 18:05
door NIX
www.mikuni.nl of .com . 150, 160, 170.

Geplaatst: 04 aug 2010, 18:11
door koppel
type hoofdsproeier M10/14

dat zijn de juiste Mikuni sproeiers voor een fs1, leverbaar in stapjes van 5

Geplaatst: 04 aug 2010, 21:31
door MarcoFs1
Maakt het uit als de gasnaald ook niet orgineel van mikuni is? of is de sproeier het belangrijkst?

Zal ik een 160 nemen om te proberen?
Want nu krijgt hij te weinig benzine... is ookniet goed :cry:

Geplaatst: 05 aug 2010, 00:19
door NIX
Hoofdsproeier bepaalt het mengsel van 3/4 tot volgas. De naald van 1/4 tot 3/4e. Ik rij zelf ook met een imi naald en de mijne doet het er prima op. Je kan het dus gewoon proberen.