Pagina 1 van 2
L2 kader met RD motor?
Geplaatst: 22 aug 2010, 13:46
door Arnoute
hallo allemaal, op tweedehands zag ik dit, en ik had wel interesse
Yamaha
dus ik stuurde een mail naar die kerel wat hij vroeg voor de brommer, en dit schreef hij:
"beste,ik weet ni welk model dit is dus kan ik er ook geen prijs op plakken ,kan jij me ni helpen?dank u"
nu kan ik er wel gebruik van maken dat hij de juiste prijs niet weet.... maar ik had toch graag eens geweten wat de prijzen zijn voor zo'n kader en voor zo'n motor? naargelang die staat natuurlijk?
graag hulp?
Geplaatst: 22 aug 2010, 13:54
door Yamaha rd50m
ik zou em ook wel voor 100 euro willen

Geplaatst: 22 aug 2010, 13:55
door Arnoute
Yamaha rd50m schreef:ik zou em ook wel voor 100 euro willen

ik was eerst

Geplaatst: 22 aug 2010, 14:00
door NIX
Zoiets moet je gewoon meteen ophalen. Ik denk wel dat het een motorfiets is en geen brommer, maar het meeste zal probleemloos op een RD50M frame passen of op een enduro ofzo.
Ik zou 'm voor zo weinig mogelijk meenemen, maar wel een prijs waarvoor je de eigenaar niet beledigt. ik zou ook 100 bieden en eventueel doorgaan tot 200. Verder ga ik niet omdat het een leuk project is met 0 zekerheden dan een apart tankje.
Geplaatst: 22 aug 2010, 14:01
door Yamaha rd50m
hem als moto inschrijven gaat idd bijna nooit lukken.
opzich beter rd50 kader zoeken, nummer van rd kader erin kloppen,
ander kader vernietigen ofzo.
en dan kan je er als brommer mee rondrijden en heb je iets mooi
Geplaatst: 22 aug 2010, 14:08
door Arnoute
ik snap het niet zo goed,
waarom niet gewoon restaureren en eventueel de juiste motor zoeken voor het ls kader?
waarom is het een motorfiets?
Geplaatst: 22 aug 2010, 14:09
door Yamaha rd50m
Arnoute schreef:ik snap het niet zo goed,
waarom niet gewoon restaureren en eventueel de juiste motor zoeken voor het ls kader?
waarom is het een motorfiets?
das een 100cc kader.
maar zonder papieren (vooral inschrijvingsbewijs) is het bijna onmogelijk om hem op de baan te krijgen
Geplaatst: 22 aug 2010, 14:10
door NIX
Omdat ie gebouwd en verkocht is als motorfiets en geen Belgische brom typegeodkeur heeft. Dit is een vrij onbekend model.
Geplaatst: 22 aug 2010, 14:18
door Arnoute
oke, maar als er geen papieren meer zijn, kan je hem dan toch inschrijven als een brommer of niet?
of ik zoek gewoon een RD frame en zet een hoop dingen over?
stel ik doe dat 2de, dan zoek ik best een frame met papieren veronderstel ik?
Geplaatst: 22 aug 2010, 17:14
door Jeti
Je kunt geen motor frame inschrijven als brommer in Belgie. Dus dan moet je inderdaad een brommer frame scoren, en de onderdelen ombouwen. Dan kun je zelf eventueel een attest van verlies en een GVA aanvragen als je geen Duits RD frame met papieren vind.
Ik vind het een tof dingetje, valt wel wat van te maken.
En 100 euro lijkt me inderdaad een redelijke prijs en max 200 zoals nix zegt.
Geplaatst: 22 aug 2010, 19:18
door Arnoute
ja, over de prijs zijn we het eens
waarom moet het een duits RD frame zijn?
als ik hem koop heb een boel mogelijkheden: overzetten naar een RD frame op opmaken en een ls motor zoeken voor als ik 18 ben
Geplaatst: 22 aug 2010, 19:40
door Jeti
Maar hoe ga je hem op motor kenteken zetten zonder papieren dan?
Of zitten er papieren bij?
Geplaatst: 22 aug 2010, 19:51
door Arnoute
neen, maar die man wil om een bewijs van verlies gaan

Geplaatst: 22 aug 2010, 19:53
door Jeti
Die kun je zelf ook wel aanvragen, en dan een gva. Maar dat is alleen voor brommers, toch?
Pas op dat zo een papier je juist niet tegen gaan werken..
Geplaatst: 22 aug 2010, 19:58
door Arnoute
Jeti schreef:Die kun je zelf ook wel aanvragen, en dan een gva. Maar dat is alleen voor brommers, toch?
Pas op dat zo een papier je juist niet tegen gaan werken..
ja die kan je zelf vragen maar ik heb er al 2 staan en ze stellen zich nu al vragen.... en de politie raadde dan ook aan geen brommers te kopen zonder papieren, al is het een attest van verlies zei hij, zo weet je zeker dat hij niet gestolen is en hij geen problemen levert zei hij zelf dusja....
waarom zou zo'n papier je kunnen tegenwerken?