Pagina 1 van 2

FS1 Street

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:24
door gcge
Wat vinden jullie van deze FS1 Street:

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... elijk.html

Is hij origineel? Ik twijfel o.a. over de uitlaat. Is dit een origineel nederlandse brommer en wat vinden jullie van de vraagprijs?

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:32
door Twowheeler
hoge uitlaat hoort wel, maar dit is volgens mij wel een immi uitlaat.
en heeft een street standaard geen 5 versnelling ipv de 4 die deze heeft?

edit: http://www.fs1forum.com/Modelverschillen.html hier heb je misschien wat aan?

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:33
door GoM!cky
Uitlaat is moeilijk te zeggen vanop foto, dan moet je hem in het echt zien.

Zadeldekje is imitatie, stickers van de zijkappen zijn imitatie (die moeten doorlopen langs de zijkanten van de kap).

Stuur is ook niet origineel want kabels moeten door het stuur lopen (is niet het geval) en de knik die erin zit is veel te groot.

De schroeven die op de stuurhouders zijn gemonteerd zijn ook niet origineel (moeten bolkoppen zijn).

Ook is er een recht rempedaal gemonteerd, is voor een 5 bak en dit is een 4 bak.

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:38
door Yamaha rd50m
Twowheeler schreef:hoge uitlaat hoort wel, maar dit is volgens mij wel een immi uitlaat.
en heeft een street standaard geen 5 versnelling ipv de 4 die deze heeft?

edit: http://www.fs1forum.com/Modelverschillen.html hier heb je misschien wat aan?


alleen de op 5-bak street staat orgineel een hoge uitlaat,
dus op deze zou normaal een lage moeten

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:41
door Twowheeler
aha! , soort van langzame en snelle street dus ;) (langzaam/hoog)

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:42
door 1j5
Voor spatje klopt ook niet

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:49
door marco
Beetje raar kenteken.

Geplaatst: 12 sep 2010, 14:57
door Twowheeler
:speachless: :lol: :lol:

Geplaatst: 12 sep 2010, 15:58
door Tombo
Als Nederlandse FS1 is hij niet origineel. Een Nederlandse bromfiets FS1 heeft nooit een hoge uitlaat gehad (want is een snelle uitlaat). Het rempedaal is dus ook niet origineel, maar een hoge uitlaat rempedaal is lastiger te vinden :P
Verder is het achterspatbord en achterlicht ook niet origineel (Nederlandse FS1 had een achterspatbord met wit, en een ULO lamp)

Geplaatst: 12 sep 2010, 19:37
door fs1man
Ok als we toch bezig zijn Nederlandse street had geen stokstuur geen buddy met metaal kontje geen hoge uitlaat geen knipperlichten en geen z.g. street achterlicht.
Wat niet weg neemt dat het een mooie bromfiets is het enige dat ik jammer vind zijn idd de zijkapstickers.
Ik denk dat de prijs voor deze street niet verkeerd is.

Geplaatst: 12 sep 2010, 21:41
door miran72
joscabrio schreef:Ok als we toch bezig zijn Nederlandse street had geen stokstuur geen buddy met metaal kontje geen hoge uitlaat geen knipperlichten en geen z.g. street achterlicht.
Wat niet weg neemt dat het een mooie bromfiets is het enige dat ik jammer vind zijn idd de zijkapstickers.
Ik denk dat de prijs voor deze street niet verkeerd is.


Ben het helemaal eens met Jos, is een prachtstreet voor die centen. Moet ie helemaal zijn zoals die begin jaren 70 bij de fietsenmaker stond komt er nog eens minstens 1000 euro bij.

Geplaatst: 12 sep 2010, 23:24
door marco
Dit vind ik wel een hele mooie street en niet duur :http://link.marktplaats.nl/377382998

Geplaatst: 12 sep 2010, 23:56
door koppel
ik ken het eerste streetje, heb er zelf nog aan gewerkt, is die 2100 euro zeker waard

tweede streetje is ook mooi, maar nog minder ori als de eerste

Geplaatst: 13 sep 2010, 10:46
door YamaSam
jammer dat ie zijn choke- en koppelingskabel niet juist heeft steken,
verder vind ik het ook best een aardig brommertje

Geplaatst: 13 sep 2010, 14:58
door miran72
marco schreef:Dit vind ik wel een hele mooie street en niet duur :http://link.marktplaats.nl/377382998


Hee, die tank is ook verkeerd die kraan zit naar voren dan zullen de tankplaatjes wel stickers zijn.

voor een ori street restauratie is het een mooie start iig.