Pagina 1 van 1

Carburatie

Geplaatst: 03 okt 2010, 23:36
door zoef59
Hallo Techneuten

Ik ben het even kwijt, mijn FS1 loopt het hardst als ik het gas en beetje terug draai, het laatste stuk gas reageerd hij bijna niet op, krijgt hij nou te veel of te weinig benzine.

Geplaatst: 04 okt 2010, 07:56
door Laars
Ik vermoed te veel.

Je kan testen door op vol gas je choke open te trekken.
Gaat die beter lopen..........dan te weinig
Valt tie helemaal terug.....dan te veel

Kleur bougie is belangrijke informatie.

Geplaatst: 04 okt 2010, 18:07
door Fyer
ik ken het probleem, bij mij is wel de bougie mooi koffiebruin en trekt die ook goed hard op alleen laatste beetje gas doet die niks mee

Geplaatst: 04 okt 2010, 18:46
door Laars
Fyer schreef:ik ken het probleem, bij mij is wel de bougie mooi koffiebruin en trekt die ook goed hard op alleen laatste beetje gas doet die niks mee


Sproeier in combinatie met de luchtstelschroef.

Geplaatst: 04 okt 2010, 18:49
door Fyer
heb ik al allerlei variaties mee geprobeerd en het gekke is zo is de bougie juist mooi koffiebruin :P en hij ridjt voorderest super alleen ik moet wat minder gas geven:P

Geplaatst: 04 okt 2010, 18:56
door marco
Laars schreef:
Fyer schreef:ik ken het probleem, bij mij is wel de bougie mooi koffiebruin en trekt die ook goed hard op alleen laatste beetje gas doet die niks mee


Sproeier in combinatie met de [s]luchtstelschroef[/s] gasnaald.

Geplaatst: 04 okt 2010, 19:00
door Laars
marco schreef:
Laars schreef:
Fyer schreef:ik ken het probleem, bij mij is wel de bougie mooi koffiebruin en trekt die ook goed hard op alleen laatste beetje gas doet die niks mee


Sproeier in combinatie met de [s]luchtstelschroef[/s] gasnaald.


Beste Marco,
Ik moet je toch even verbeteren. :roll:
De stand van de gasnaald is alleen merkbaar in het middengebied.
Op het laatste deel van de venturi zitten geen gaatjes.

Eerder is het een kwestie van sproeier icm de hoeveelheid lucht.

Geplaatst: 04 okt 2010, 20:20
door Triforce
De luchtstelschroef heeft alleen nut vanaf geengas tot kwart gas, de gasnaald van net iets onder de kwart tot net iets over de 3 kwart van het gas en de rest is voor de hoofdsproeier :wink:

Maar dit is een best algemene kwaal wat niet alleen brommers maar ook auto's hebben :roll: , dus het wilt gewoon zeggen dat je op de top zit van wat de cilinder kan :wink:

Geplaatst: 04 okt 2010, 21:45
door Tombo
Een brommer hoort gewoon volgas te lopen, een auto ook :roll: Wss loopt 'ie nu te viertakten, iets kleinere sproeier erin

Geplaatst: 04 okt 2010, 23:01
door Giel_fs1
gas iets terug draaien en harder gaan lopen klinkt als een te kleine sproeier juist.

valt hij ook weg volgas?

Geplaatst: 04 okt 2010, 23:11
door Triforce
Tombo schreef:Een brommer hoort gewoon volgas te lopen, een auto ook :roll: Wss loopt 'ie nu te viertakten, iets kleinere sproeier erin


Ik ben zelf nog geen auto tegen gekomen die hier niet last van heeft :idea:

Geplaatst: 05 okt 2010, 09:54
door Fyer
Giel_fs1 schreef:gas iets terug draaien en harder gaan lopen klinkt als een te kleine sproeier juist.

valt hij ook weg volgas?


bij mij in ieder geval wel, als ik wind mee hebt doet die da minder trouwens
en neee het is geen voor de wind brommer want hij trek echt ziek hard op :P