Pagina 1 van 2
onderdelen franse tank
Geplaatst: 03 nov 2010, 10:16
door philippeg
Ben van plan enkele onderdelen te bestellen via jmpb. op mijn motorblokje staat 378 (dus een slome blijkbaar).
Ik ga volgende bestellen:
blokboutset
cilinder fs1 40mm: dit is toch de correcte he? heeft iemand hier al ervaring mee?
luchtfilter
keerringset
pakkingset
2koppelingsplaten en 1 tussenkoppelingsplaat (volstaat dit?)
Zijn er nog onderdelen die vaak aan vervanging toe zijn?
Nog een vraagje; zit met speling op de kickstart, zou dit aan de veer liggen? Als dat vaak verslijt zou ik deze ook aanschaffen.
groeten
Geplaatst: 03 nov 2010, 10:35
door Phil M
wat is er sloom aan een 378 blok ???
die cilinder heb ik ook bij jmbp besteld en ik ben er tevreden mee alleen wel een goed zuigertje er bij kopen
Geplaatst: 03 nov 2010, 10:44
door Jeti
De blokken zijn gelijk, behalve de 5 bakken en 2ru blokken. De rest van de setup bepaalt de snelheid.
Geplaatst: 03 nov 2010, 10:54
door Twowheeler
Idd alle blokken zijn gelijk alleen de inlaat verschilt:
2ru is roterend 4-bak
Fs1 is roterend 5-bak
De rest is membraan gestuurd
De culmineer van jmpb is immitatie, daar moet je geluk mee hebben.
Ze kunnen 80+ uit het doosje lopen (als je verder snelle onderdelen hebt) maar kunnen ook zo krom als een hoepel zijn.
Als je zeker wil weten dat je goede kwaliteit moet je of een duurdere immitatie (bekend merk)
Of een orri cillinder vinden

Geplaatst: 03 nov 2010, 10:54
door philippeg
ik had gewoon verschillende keren gelezen dat die niet vooruit te branden waren alhoewel de mijne al 50km/h reed.
De cilinder die ik zou kopen is inclusief zuiger, zijn die zuigers misschien niet zo goed en is het beter dat ik een andere zuiger koop???
groeten
Geplaatst: 03 nov 2010, 10:57
door Twowheeler
Daar werd dan de cillinder en niet het blok bedoeld
Je hebt namelijk ook 378 cillinders en die zijn niet zo heel snel nee (behalve als je ze tuned, mijne ging 95

maar slijten als de hel )
Geplaatst: 03 nov 2010, 13:33
door koppel
wat een begripsverwarring hier....................378 is gewoon een modelcode, 1973 t/m 1975..........allemaal membraanblokjes.
er zit niet zoveel verschil in fs1 blokken, 5 of 4 bak, schijf of membraaninlaat, oude modellen volle kruk, nieuwere modellen minder vol, 2RU modellen betere ontsteking en elektra
een 378 cylinder kan nooit snel lopen, onmogelijk, heeft maar twee spoelers ipv drie
alle fs1 blokken kunnen minimaal 80 lopen, tot 100 ongeveer, ligt aan setup, kwaliteit en afstelling, en uiteraard gewicht berijder.
er zijn twee echt goede snelle cylinders op de markt, Z1 van Zeta 50 en 60 cc te koop bij fs1parts.nl, koop er wel een goede zuiger bij, noguchi, prox, asso, etc..............andere goede cylinder is de aluminium van athena, 60 cc bij meerdere webwinkels te koop, wel duur.
of een originele yamaha snelle cylinder, of snel te maken..........fs1, 257, f5b etc
Geplaatst: 03 nov 2010, 13:34
door Triforce
koppel schreef:wat een begripsverwarring hier....................378 is gewoon een modelcode, 1973 t/m 1975..........allemaal membraanblokjes.
er zit niet zoveel verschil in fs1 blokken, 5 of 4 bak, schijf of membraaninlaat, oude modellen volle kruk, nieuwere modellen minder vol, 2RU modellen betere ontsteking en elektra
een 378 cylinder kan nooit snel lopen, onmogelijk, heeft maar twee spoelers ipv vier
alle fs1 blokken kunnen minimaal 80 lopen, tot 100 ongeveer, ligt aan setup, kwaliteit en afstelling, en uiteraard gewicht berijder.
er zijn twee echt goede snelle cylinders op de markt, Z1 van Zeta 50 en 60 cc te koop bij fs1parts.nl, koop er wel een goede zuiger bij, noguchi, prox, asso, etc..............andere goede cylinder is de aluminium van athena, 60 cc bij meerdere webwinkels te koop, wel duur.
of een originele yamaha snelle cylinder, of snel te maken..........fs1, 257, f5b etc
Geplaatst: 03 nov 2010, 14:17
door Twowheeler
Oeps: ik bedoelde voor mij ook 257

Geplaatst: 03 nov 2010, 15:39
door NIX
\Wat is je huidige setup? Dus wat voor cilinder heb je nu? Wat voor uitlaat heb je nu? Wat voor carb heb je nu? wat voor spruitstuk heb je nu?
Als je een FS1 cilinder koopt, realiseer je dat dat een toerenmaker is waarmee zo goed als niet rustig te rijden is en dat je er ook een hogedrukkop op moet zetten, een snelle uitlaat moet hebben (heb je hoogswaarschijnlijk al, maar vertel je er niet bij) een 16mm spruitstuk en carb en de juiste vertanding. Zomaar een FS1 cilinder monteren kan een teleurstelling opleveren. Je huidige cilinder laten boren naar een overmaat betekent gewoon weer een zo goed als nieuwe set en als je wil kun je die lichtelijk sneller maken zonder je powerband in laag- en middengebied kwijt te raken.
Re: onderdelen franse tank
Geplaatst: 03 nov 2010, 17:31
door marco
philippeg schreef:zit met speling op de kickstart, zou dit aan de veer liggen? Als dat vaak verslijt zou ik deze ook aanschaffen.
Wat bedoel je precies met speling?
De Z1 cilinders van fs1parts Hilversum zijn goede/snelle cilinders beter dan die imitatie's en maar iets duurder.
Als je de keerringen wilt vernieuwen kun je beter een originele nemen voor koppelingsdrukstift.
Geplaatst: 03 nov 2010, 19:33
door philippeg
NIX schreef:\Wat is je huidige setup? Dus wat voor cilinder heb je nu? Wat voor uitlaat heb je nu? Wat voor carb heb je nu? wat voor spruitstuk heb je nu?
Als je een FS1 cilinder koopt, realiseer je dat dat een toerenmaker is waarmee zo goed als niet rustig te rijden is en dat je er ook een hogedrukkop op moet zetten, een snelle uitlaat moet hebben (heb je hoogswaarschijnlijk al, maar vertel je er niet bij) een 16mm spruitstuk en carb en de juiste vertanding. Zomaar een FS1 cilinder monteren kan een teleurstelling opleveren. Je huidige cilinder laten boren naar een overmaat betekent gewoon weer een zo goed als nieuwe set en als je wil kun je die lichtelijk sneller maken zonder je powerband in laag- en middengebied kwijt te raken.
Het is niet mijn bedoeling om de bromfiets op te voeren, wil gewoon de motorblok deels reviseren

. Ik denk dat ik dan maar zo'n zeta cilinder 50cc neem aangezien de kwaliteit beter is en hij niet zoveel meer kost. Welke carb eronder zit weet ik niet en wat de uitlaat betreft is het één die begrenst is. Misschien dat ik er later een snelle opsteek, maar eerst motorisch in orde maken.
Bedankt voor de tips.
Geplaatst: 03 nov 2010, 19:36
door Twowheeler
een snelle uitlaat hoort bij het motorisch in orde maken

.
best kans dat hij nu niet echt mooi gaat lopen hoor
Re: onderdelen franse tank
Geplaatst: 03 nov 2010, 19:37
door philippeg
marco schreef:philippeg schreef:zit met speling op de kickstart, zou dit aan de veer liggen? Als dat vaak verslijt zou ik deze ook aanschaffen.
Wat bedoel je precies met speling?
De Z1 cilinders van fs1parts Hilversum zijn goede/snelle cilinders beter dan die imitatie's en maar iets duurder.
Als je de keerringen wilt vernieuwen kun je beter een originele nemen voor koppelingsdrukstift.
ik heb pas weerstand als ik hem enkel cm's indruk, maar hij start vanaf de eerste keer + moet hem wel terugtrekken naar boven, hij heeft anders de neiging om te blijven staan.
Re: onderdelen franse tank
Geplaatst: 03 nov 2010, 19:58
door marco
philippeg schreef:ik heb pas weerstand als ik hem enkel cm's indruk, maar hij start vanaf de eerste keer + moet hem wel terugtrekken naar boven, hij heeft anders de neiging om te blijven staan.
Als de kickstarter niet goed omhoog komt moet je de veer nakijken.
Dat je de eerste cm's geen weerstand hebt dat is normaal.