Pagina 1 van 1
Carburator lekt plotseling
Geplaatst: 20 nov 2010, 09:48
door Andor
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb zojuist een nieuwe koppelingskabel gemonteerd en plotseling (na een weekje stilstand) lekt de carburator (en niet zo'n klein beetje ook). Ik kan me niet voorstellen dat beide zaken gerelateerd zijn maar kan iemand me advies geven hoe ik de oorzaak van de lekkage kan opsporen (en kan stoppen)?
bedankt, Andor
Geplaatst: 20 nov 2010, 10:11
door koppel
meestal een vlotter die vast zit
een tik op de vlotterkamer is vaak voldoende, anders even open maken
Geplaatst: 20 nov 2010, 11:42
door Andor
Koppel,
Tik op de vlotterkamer had ik al geprobeerd maar heeft helaas niet geholpen, moet dus de carburateur demonteren. Ik heb de 2RU '86 alleen net in bezit en nog geen sleutelervaring. Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de carburateur moet losmaken van het blok (de handleiding is niet echt duidelijk). bedankt, Andor
Geplaatst: 20 nov 2010, 11:58
door Wimmel O
Andor schreef:Koppel,
Tik op de vlotterkamer had ik al geprobeerd maar heeft helaas niet geholpen, moet dus de carburateur demonteren. Ik heb de 2RU '86 alleen net in bezit en nog geen sleutelervaring. Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de carburateur moet losmaken van het blok (de handleiding is niet echt duidelijk). bedankt, Andor
Er zit links van je cilinder op het carter een rubber dopje of gaatje mocht het dopje er niet meer inzitten. Als je daar een schroevendraaier doorheen steekt kan je bij de schroef komen die je carburateur op je inlaatspruitstuk klemt. Als je deze losdraait kan je de carb er als het goed is er voorzichtig afschuiven

Geplaatst: 20 nov 2010, 17:02
door Andor
Koppel, bedankt probleem opgelost stationair afstelling even mee geklooid maar uiteindelijk ook ok. Even off topic, als ik de luchtstelschroef helemaal inschroef wat is de vuistregel hoever ik deze terug moet draaien om een goede afstelling te krijgen?
Geplaatst: 20 nov 2010, 18:21
door jerrow
1,5 keer terug uitdraaien.
Geplaatst: 20 nov 2010, 18:43
door geo
Of naar je motor luisteren. De stelschoef zo verdraaien dat je motor het snelst draait. Daarna het gewenst stationaartoerental regelen met de regeling bovenop je carb. (vandaag afstelles gehad van een specialist)
