Pagina 1 van 6

Origineel of origineel?

Geplaatst: 17 dec 2010, 17:45
door Swizzer
Op dit forum merk ik dat er verschillende soorten FS1 liefhebbers zijn.
Zij die een FS1 weer helemaal origineel willen maken en houden. Bij hen is zelfs een namaak schroefje nog walgelijk.
En een groep die lekkerbekken van eigen originaliteit. Bij hen gaat het om het unieke uiterlijk van de FS1.

Waar gaat jou voorkeur eigenlijk naar uit?
Een in originele oorspronkelijke staat verkerende FS1 of een unieke eigen originele FS1?

Ennuh.... stem op de poll :D

Geplaatst: 17 dec 2010, 17:49
door Zwepper
ik vind het al prachtig als iemand het oude spul nog draaiend weet te houden !
ik kan wegkwijlen bij een super gerestaureerde fs1, maar een eigenbouw fs1 of een originele fs1 van 40 jaar oud waar nooit wat aan is gedaan is vind ik net zo geweldig !
zelf probeer ik mijn fs1's te bouwen met een beetje van het origineel en een beetje van mijn eigensmaak erin :P

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:02
door Jeti
Eigen smaak bovenaan, maar ik vind het ook leuk als iemand hem in originele staat terugbrengt. En of dan iemand bijv een schijfrem ipv trommel pakt omdat hij dat veiliger vindt (oid), dan boeit me dat niet. En al helemaal niet als een boutje niet origineel is.

Het viel me op de meeting wel op dat het meer bijzonder is als je eigen smaak bouwt, dan de standaard opgeknapte originele brommers zeg maar. De afwisseling is dan wel weer leuk.

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:13
door marco
Een unieke brommer met orginele Yamaha onderdelen vind ik het mooist.
Ook al zijn de onderdelen van een ander type.

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:26
door Camiel
Mij gaat het ook vooral om de originaliteit van je eigen fantasie...

En als je dat dan kan doen met originele onderdelen is dat leuk :)

Ik ga op mn 2ru een zadel met kontje zetten, een 1j5/2f2 tankje, metalen zijkapjes, oud type luchtfilter, niet originele yamaha kleur....

Dan zeggen sommige dat dat niks is voor op een 2RU, maar boeiend, ik wil gewoon een leuke mooie brommer...

Maar ik ben dan wel zo:

Ik had 2 zijkapjes gekocht. 1 was imi, 1 was ori, dan wil ik wel die imitatie vervangen door een echte omdat de vorm van een originele minder bol is...
En dat ik niet duur ga laten spuiten op een imi kapje :P

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:27
door Laars
Ik ga voor zoveel mogelijk origineel :wink:
Alhoewel ik het top vind om een motor alseen brommer te gebruiken :roll: , maar dan wel met orri opbouw.

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:31
door Jeti
Camiel schreef:Ik ga op mn 2ru een zadel met kontje zetten, een 1j5/2f2 tankje, metalen zijkapjes, oud type luchtfilter, niet originele yamaha kleur....

Dan is het wat mij betreft geen 2ru meer, maar een ouder, mooier type.

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:32
door Camiel
Jeti schreef:
Camiel schreef:Ik ga op mn 2ru een zadel met kontje zetten, een 1j5/2f2 tankje, metalen zijkapjes, oud type luchtfilter, niet originele yamaha kleur....

Dan is het wat mij betreft geen 2ru meer, maar een ouder, mooier type.


ja vind ik ook :P:P

Maar de zeurpieten zeggen dan: "het is en blijft een 2ru frame en blok"

Ik vind ook dat de tank/zadel/zijkapjes de brommer bepalen :P

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:33
door Jeti
Camiel schreef:Ik vind ook dat de tank/zadel/zijkapjes/luchtfilter de brommer bepalen :P

zeker bij 2ru.. dat maakt hem herkenbaar.

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:35
door Camiel
jep, daarom gaat die er ook af :)

Enja, ik vind gewoon de 2RU een leuke betaalbare FS1 voor een 16jarige :)
En als je die hebt, kan je alles doen wat je ook met een ouder type FS1 kan dus :)

Geplaatst: 17 dec 2010, 19:48
door NIX
Voor mij is het het belangrijkts dat het een FS1 is en dat ie rijdt. technisch moet hij gewoon goed en betrouwbaar zijn. Er staat hier dus niets dat origineel is. Ik denk dat mijn stijl meer tijdsorigineel is. Dus wat we vroeger met die dingen deden en dat was dus niet hem eruit laten zien zoals in de folder. Maar hij moet wel als een FS1 voelen en ervaren worden. Persoonlijk denk ik dat aangepaste machindes ook de interessantste zijn, zeker als het mooi en goed gedaan is.

Anderen beleven het allemaal waarschijnlijk op een andere manier.

Geplaatst: 17 dec 2010, 19:50
door Tombo
Technisch moet 'ie in orde zijn (zoals HJ ook zegt), verder zie ik liever een goed opgebouwde special dan een volledig originele (daarvoor kan ik ook wel in een foldertje kijken :P)

Geplaatst: 17 dec 2010, 20:24
door 1j5
Heb de 1j5 oranje die ik vroegere had gewoon weer na gebouwd . met wel zoveel mogelijk ori. onderdelen

De sport buddy was inde jaren 80 populair

En natuurlijk de chroom motor beugel

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 17 dec 2010, 21:11
door Wimmel O
gaaf 8)

Geplaatst: 17 dec 2010, 21:20
door miran72
Vind eigenlijk alle fs1 modellen vanaf '69 t/m de sherrif geweldig mooi.
Goed nagemaakte en goed passende imi onderdelen heb ik ook geen problemen mee.
Spuuglelijk zijn de brommers met stalen kappen waar plastic kappen op moeten zitten en slecht passende voorspatborden die veel te hoog boven de banden zitten.
En brommers waar van 6 verschillende jaren/modellen onderdelen opzitten zijn meestal ook niet om aan te zien maarja ieder z'n smaak natuurlijk.
Zelf heb ik ook me eigen brommer uit '76 nagebouwd. zoals ik 'm nieuw gekocht had iig.

Afbeelding
En ze moeten wel betrouwbaar zijn uiteraard, maar ik heb ook gemerkt dat als je er een gerestaureerd heb het nog een tijdje duurt eer je de kinderziektes eruit hebt.

Met deze 2f2 heb ik ong. 4500 km zonder problemen gereden daarna 1 x de ontsteking opnieuw af moeten stellen.
Allen die knipperlichten van dit model zijn werkelijk kleaute en die imi knipperautomaatjes ook, die blijven kapot gaan.

Afbeelding