Pagina 1 van 2

f5b

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:06
door stijn123321
hallo,

waar kan ik het beste een f5b cilinder. halen? ik zat zelf te denken aan fs1 team...

er zijn blijkbaar ook 60cc f5b's, maar lopen die ook net zo goed als de 50cc versie?(dus niet dat de kwaliteit en het verbruik heel anders ligt)
Ik wil ongeveer 65 kunnen rijden, en hij mag ook wel aardig wat kracht hebben, welke raden jullie mij aan?

mvg. Stijn

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:12
door Arnoute
om 65 te rijden is de 50cc goed,
er zijn er hier op het forum die meer doen dan dat met een 50cc F5B

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:14
door marco
Maakt niet uit waar je de cilinder koopt ze komen allemaal uit de zelfde fabriek.

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:30
door Twowheeler
over welke f5b hebben we het hier?
de immitatie of de orriginele?

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:54
door stijn123321
de originele is mij wel te duur, maar is het verschil echt groot tussen die imitatie en ori?

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:01
door marco
stijn123321 schreef:de originele is mij wel te duur, maar is het verschil echt groot tussen die imitatie en ori?


Daar heeft Sjoerd wel een paar mooie foto's van.

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:12
door Twowheeler
:mrgreen:

scheelt heel erg, maar soms heb je er een (zoals ik) die is gemaakt toen de gietende chinees niet keek en hele andere dingen aan het doen was.
toen hij weer wist waar hij mee bezig was heeft ie hem maar even geboord, maar zo krom als een hoepel

zal de foto's wel even voor je opzoeken

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:29
door Twowheeler
inclusief oneindige warmloper:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
schots en scheve spoel kanalen, vol met bramen en andere troep.

Afbeelding
Afbeelding

spoelpoorten gingen niet volledig open, uitlaat poort te hoog. (dus andere zuiger ligt het ook niet aan, uitlaat poort is op de foto al bijgewerkt)

dit was wel gewoon hele erge pech, helaas bestaat deze troep ook. maar ja voor 32 euro's mag je ook niet teveel verwachten.
zit gewoon nog wat werk aan voor het mooi lopen gaat, alleen deze was daarvoor al te ver heen.
maar blijft een prachtig stukje chinees kwaliteits werk, daarom hou ik hem ook

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:42
door stijn123321
tja dat is wel zuur :o , gelukkig komt dat niet vaak voor :)

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:46
door Camiel
En sjoerd? Stel je laat die imi f5b vantevoren als je nieuwe koopt gewoon honen? en dan goede zuiger? dan zou je dit probleem kunnen voorkomen ofniet?

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:52
door marco
Die poorten zijn gewoon erg slecht afgewerkt.

Ik heb hier nog een oude imi fs1 cilinder die zijn een stuk beter afgewerkt bijna als ori.

Geplaatst: 20 dec 2010, 21:14
door Tombo
Ik heb thuis ook een stuk of 5 oude imitatie cilinders liggen, en die zijn stuk voor stuk 10x beter afgewerkt als die nieuwe

Geplaatst: 20 dec 2010, 21:29
door Twowheeler
Camiel schreef:En sjoerd? Stel je laat die imi f5b vantevoren als je nieuwe koopt gewoon honen? en dan goede zuiger? dan zou je dit probleem kunnen voorkomen ofniet?


nopes, alleen warmlopen doet ie minder.
maar het blijft sooi als je er niks aan doet, poort timing klopt geen reet van :lol:
maar als je een beetje handig tuned kan het nog wat worden.
maar mooi wordt ie nooit.
deze moet je ook afdraaien aan de bovenkant, en dan een plaat aan de onderkant.

veel werk dus

Geplaatst: 20 dec 2010, 21:39
door NIX
Koop gewoon een oude F5B, 2F2, 257 od 3E9 cilinder en laat die boren op een nieuwe overmaatzuiger. Dan heb je gewoon goed spul en ben je meestal bijna net zo duur uit als met nieuwe imi.

Geplaatst: 20 dec 2010, 21:54
door Camiel
257 cilinder is echt een super cilindertje!

bob had m met n 16 mm, met mijn oude verroeste imi pijp, en een 378 membraanblokje.

Reed 80 8)