Pagina 1 van 2

Kelk

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:20
door Pipedown
Hey.

Ik zat er aan te denken om dit op me brommer te gaan zetten in plaats van standaard luchtfilter.
Afbeelding

Kan dit kwaad?
ik weet wel dat ik dan een wat grote sproeier in me carb moet doen om de verhouding weer goed te maken.

Wat zijn de verdere voor en na delen?


Gr, Dennis

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:23
door ginofs1
veel meer herrie

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:24
door Yamaha rd50m
ginofs1 schreef:veel meer herrie


das al een pluspunt, zijn er nog? :P

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:31
door Arnoute
hha, das wel een mooie kelk! ziet er leuk old skool uit!
waar haal je die? zou mss ook zo ene op men gitane durven zetten :)

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:33
door Pipedown

Geplaatst: 27 jan 2011, 23:56
door Tombo
Ik weet niet wat voor een gaas er op zit, maar je zou voor de zekerheid onder het gaas nog een panty kunnen spannen, als extra luchtfilter

Geplaatst: 28 jan 2011, 00:18
door mpro09
idd, gaat wel goed staan denk ik

Geplaatst: 28 jan 2011, 20:56
door marco
8) Zal wel mooi staan.

Geplaatst: 28 jan 2011, 21:15
door NIX
Ik zou het gaas verwijderen. Dan heeft ie minder moeite met het aanzuigen van konijnen en kleine kinderen.

Geplaatst: 29 jan 2011, 09:12
door molderez tom
kelk monteren = motor stuk maken , vooral de carbu

Geplaatst: 29 jan 2011, 10:04
door Arnoute
molderez tom schreef:kelk monteren = motor stuk maken , vooral de carbu

verklaar even?

Geplaatst: 29 jan 2011, 10:37
door Tombo
molderez tom schreef:kelk monteren = motor stuk maken , vooral de carbu

Dan ben ik benieuwd waarom dat zo is

Geplaatst: 29 jan 2011, 10:45
door Arnoute
ik ook :P

Geplaatst: 29 jan 2011, 10:57
door molderez tom
Arnoute schreef:
molderez tom schreef:kelk monteren = motor stuk maken , vooral de carbu

verklaar even?

:shock:
:shock:


even logisch nadenken : kelk is aantrek kleine stofdeeltjes , zand en andere smerigheid , alsook water enz....

Kelk is enkel deftig van toepassing bij racedoeleinden om het maximum van koppel en vermogen uit blok te halen .

Heb al jarenlang ervaring met allerhande brommer- mototechnieken ,reparaties enz...
Altijd hetzelfde bij plaatsing kelk : problemen met carbu , verstopping carbu , slijtage carbu , gasschof die blijft hangen door vuil , water in kelk , enz , enzoooooovooooort

doe wat jullie willen , maar een gesloten (originele) luchtfilter is nog altijd beter

Geplaatst: 29 jan 2011, 11:01
door Tombo
Een carburateur trekt van zichzelf al kleine stofdeeltjes etc aan, zo werkt een carburateur nou eenmaal :lol: Als je op die kelk een goed gaasfilter plaatst is er niks aan de hand imo