Pagina 1 van 6

Inrijden voor meeting

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:08
door Laars
Om tijd te winnen en hopelijk op tijd met de blauw-witte klaar te zijn voor de meeting, wil ik eigenlijk de nieuw gehoonde cilinder alvast gaan inrijden met mijn 74-er
Kan dit of is het blok afhankelijk.
Dan blijven alleen de nieuwe lagers niet ingereden (in ieder geval geen 1000km, misschien wel 500??), wat zijn daar de gevolgen van

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:16
door marco
Lagers hoef je niet in te rijden.

De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:23
door Laars
marco schreef:Lagers hoef je niet in te rijden.

De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.


Thnxz vriend!!!!!!!! :wink:

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:25
door marco
Maar dat betekend niet dat je straks meteen volgas moet gaan rijden met je net gereviseerde blok.

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:31
door Laars
marco schreef:Maar dat betekend niet dat je straks meteen volgas moet gaan rijden met je net gereviseerde blok.


Logisch, maar dan heb ik er al wel een paar honderd km opzitten.

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:35
door marco
Waarom hang je niet het complete blok in de 74'er?

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:38
door Laars
marco schreef:Waarom hang je niet het complete blok in de 74'er?


Heb geen carterdeksels
Worden ook gespoten

Geplaatst: 12 feb 2011, 18:43
door marco
Dan gaat het niet.

Geplaatst: 12 feb 2011, 21:00
door ginofs1
ja dat kan wel.
wel rustig aan doen en je bougie lezen ,
en dat weer met nix over leggen :wink:

Geplaatst: 13 feb 2011, 11:27
door Jeti
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?

@ Laars
Je bent stiekem een voorsprong aan het nemen op het inrijden ;) Ik moet een maand lang ermee heen en weer naar mijn werk, na eerst een paar avonden kleinere rondjes door het dorp.
Maar je kunt toch gewoon andere carterdeksels erop zetten om dit blok + cilinder in te rijden?

Geplaatst: 13 feb 2011, 11:40
door Triforce
Jeti schreef:
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?


Omdat je dan teveel gaat vragen van de motor wat hij nog niet kan leveren, hij wordt warmer met een hoge druk kop dan met een lage druk kop.

Geplaatst: 13 feb 2011, 12:09
door Laars
Jeti schreef:
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?

@ Laars
Je bent stiekem een voorsprong aan het nemen op het inrijden ;) Ik moet een maand lang ermee heen en weer naar mijn werk, na eerst een paar avonden kleinere rondjes door het dorp.
Maar je kunt toch gewoon andere carterdeksels erop zetten om dit blok + cilinder in te rijden?


Dit is een blok met schijf inlaat, het 74 blok is met membraam.
Da pas nie :wink:

Geplaatst: 13 feb 2011, 13:30
door Laars
Zo, de eerste 6 km erop zitten.

Mooi, rustig cilindertje.

Opnieuw gehoonde orri F5B met Prox zuiger 50 cc.
Lekker ruim kopje erop en niet harder dan 40.
Merkt wel dat hij wil trekken.

Wordt straks wat op de 5 bak met special GT kopje erop.
Nog even geduld

Geplaatst: 13 feb 2011, 13:33
door marco
Doe maar rustig aan.

Geplaatst: 13 feb 2011, 16:59
door Jeti
Laars schreef:
Jeti schreef:
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?

@ Laars
Je bent stiekem een voorsprong aan het nemen op het inrijden ;) Ik moet een maand lang ermee heen en weer naar mijn werk, na eerst een paar avonden kleinere rondjes door het dorp.
Maar je kunt toch gewoon andere carterdeksels erop zetten om dit blok + cilinder in te rijden?


Dit is een blok met schijf inlaat, het 74 blok is met membraam.
Da pas nie :wink:


Daar zit wat in :prof:
:cheers: