Pagina 1 van 3

Verlies kracht in 3de en 4de vitesse

Geplaatst: 04 apr 2011, 18:38
door golddigger
Beste,

Ik heb sind enkele dagen een Yamaha rd, deze draaide stationair goed maar wanneer ik hem in vitesse zette kon ik er niet mee vertrekken.
Ik heb dan de carburator uitgekuist en afgesteld en nu doet hij het goed in 1ste en 2de vitesse maar in 3de en 4de heeft hij geen kracht meer
en zakken de toeren helemaal weg.
Ik heb al gezocht via search maar kan geen gepast antwoord vinden.
Heeft iemand nit nog al mee gemaakt?

Grtz G.

Geplaatst: 04 apr 2011, 18:40
door nieknatuurlijk
wat is de tandwiel verhouding?

Geplaatst: 04 apr 2011, 18:42
door Laars
Heb je wel voldoende compressie?

Geplaatst: 04 apr 2011, 19:37
door Camiel
idd klinkt als te weinig compressie of ergens compressieverlies (valse lucht?)

Geplaatst: 04 apr 2011, 21:27
door jurgenkalis
Camiel schreef:idd klinkt als te weinig compressie of ergens compressieverlies (valse lucht?)


Klinkt meer als een complete blokrevisie, of in ieder geval een top end revisie.

Weet je misschien hoeveel kilometer dit blokje heeft gedraaid na de laatste revisie?

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!

Geplaatst: 04 apr 2011, 21:31
door golddigger
Aan de tandwielverhouding ligt het niet want hij trekt in 1ste en 2de nog heel hard.
Kan dat, dat hij in 1ste en 2de goed trekt en dan in 3de of 4de compressie verliest of valse lucht trekt?
Neen, geen idee wanneer de laatste revisie was.

Dankuwel, ik hoop dat het toch een goede koop was.

Grtz G.

Geplaatst: 04 apr 2011, 21:33
door marco
Wat is je setup?

Geplaatst: 04 apr 2011, 21:36
door Arnoute
golddigger schreef:Aan de tandwielverhouding ligt het niet want hij trekt in 1ste en 2de nog heel hard.
Kan dat, dat hij in 1ste en 2de goed trekt en dan in 3de of 4de compressie verliest of valse lucht trekt?
Neen, geen idee wanneer de laatste revisie was.

Dankuwel, ik hoop dat het toch een goede koop was.

Grtz G.

valse lucht kun je contoreren aan de bougie/startpilot op en rond de carburateur spuiten als hij stationair draait, gaat hij in toeren dan trekt hij valse lucht..

Geplaatst: 04 apr 2011, 22:03
door Wimmel O
Haal de cilinder er eens af en kijk of je iets in de vorm van sporen of groeven vind die in de cilinderwand staan. Als je cilinder een flinke warmloper heeft gehad dan kan een groot deel van je compressie zijn verdwenen :wink:

Geplaatst: 04 apr 2011, 22:43
door NIX
Begin met de normale zaken na te kijken voor die machinisten hier je lichtspoeltjes laten afwikkelen. Ik zie dat je de carb al hebt gereinigd. Check het ontstekingstijdstip of die echt op 1,8 voor BDP opent. als je stationair loop gewoon is en niet erg hoog, niet af te stellen of blijft hangen na gasgeven, dan is er van valse lucht hoogstwaarschijnlijk geen sprake.

Trek de einddemper eens uit de pijp. Zit die niet te veel dichtgekoold?

Heeft de brommer lang stilgestaan en zit er misschien jaren oude benzine in?

Waarom gaat de brommer weg? Is er iets mee dat de eigenaar niet kon oplossen?

Geplaatst: 05 apr 2011, 17:42
door golddigger
Ik heb een standaard setup, standaard uitlaat, 10mm carbu en 50cc.

Grtz G.

Geplaatst: 05 apr 2011, 18:49
door Pipedown
echt een race monster zo te horen :mrgreen:

Geplaatst: 05 apr 2011, 18:52
door koppel
inderdaad eerst eenvoudige zaken controleren, voor het minste en geringste worden hier complete motorrevisies geadviseerd, en dat is in 99 van de 100 gevallen toch echt niet nodig

Geplaatst: 05 apr 2011, 18:54
door marco
Heb je de cilinder en uitlaat wel eens ontkoolt?

Geplaatst: 05 apr 2011, 22:13
door golddigger
Nee, hoe doe ik dit?

Grtz G.