Pagina 1 van 3
Spanning begrensen Verlichting
Geplaatst: 22 apr 2011, 16:50
door 1j5
Hallo,
Rij met een CDI onst. van Gino maar de verlichting geeft 12V af bij vol gas
Wie weet hoe ik de spanning enig zins kan verminderen
Heb al een voor al 12 v in voor de tellerverl. en voorlamp
Achter zit al 6v 7,5 watt
Wie weet met welke weerstand ik de spanning naar beneden kan krijgen
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:02
door ginofs1
je hebt geen hpi maar een cdi ontsteking.
Hier zit een originele 2RU lichtspoel in.
Het laden blijft dus het zelfde.
Als je lampjes door branden dan is meestal je accu stuk of leeg.
Maak je erg veel toeren dan kan de accu het niet bij houden.
In dit geval zal je een regelaar moeten plaatsen.
Gr gino
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:05
door 1j5
Klopt ,maar heb er een prima accu in zitten dus hier ligt het niet aan , waar haal je een spanning begrenser vandaan?
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:06
door ginofs1
1j5 schreef:Klopt ,maar heb er een prima accu in zitten dus hier ligt het niet aan , waar haal je een spanning begrenser vandaan?
john in hilversum heeft ze
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:10
door 1j5
Je CDI draait nog als een kanon 80 km recht op de pokkel
met aluminium 60cc 16mm en 150 sproei
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:11
door 1j5
Waar sluit je deze op aan ?
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:15
door NIX
Op de USB aansluiting.
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:21
door Yamaha rd50m
ginofs1 schreef:je hebt geen hpi maar een cdi ontsteking.
Hier zit een originele 2RU lichtspoel in.
Het laden blijft dus het zelfde.
Als je lampjes door branden dan is meestal je accu stuk of leeg.
Maak je erg veel toeren dan kan de accu het niet bij houden.
In dit geval zal je een regelaar moeten plaatsen.
Gr gino
is het niet zo dat een slechte accu juist beter is tegen lampen doorbranden omdat die alle overbodige stroom opslurpt?
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:56
door ginofs1
Yamaha rd50m schreef:ginofs1 schreef:je hebt geen hpi maar een cdi ontsteking.
Hier zit een originele 2RU lichtspoel in.
Het laden blijft dus het zelfde.
Als je lampjes door branden dan is meestal je accu stuk of leeg.
Maak je erg veel toeren dan kan de accu het niet bij houden.
In dit geval zal je een regelaar moeten plaatsen.
Gr gino
is het niet zo dat een slechte accu juist beter is tegen lampen doorbranden omdat die alle overbodige stroom opslurpt?
Nee een rotte accu neemt geen stroom meer op.
Geplaatst: 22 apr 2011, 17:59
door ginofs1
Er komt een gele en een groene draad uit je ontsteking.
Een gaat naar de accu.
De ander naar je verlichting, op deze draad moet je hem aan sluiten.
NIX help leg het hem even uit
Geplaatst: 17 mei 2011, 17:40
door 1j5
Geplaatst: 17 mei 2011, 18:40
door NIX
Goedzo knul!
Maar....
Als je hem op de witte van de gelijkrichter aansluit, begrenst ie ook de laadstroom als het licht uitstaat. Nu begrens je alleen de gele en krijgt de regelaar de volle laag als het licht uit staat. Op de witte spaar je ook de accu en je verlichting en je regelaar.
Geplaatst: 17 mei 2011, 19:51
door ginofs1
en de regelaar moet aan het frame gemonteerd worden ,voor de massa
Geplaatst: 17 mei 2011, 20:00
door NIX
En de koeling. Liefst vangt ie ook nog wat wind.
Geplaatst: 17 mei 2011, 21:44
door Niels
Elektronica is eigenlijk altijd passief gekoeld
Puur door koeloppervlak, niet door rijwind (het is wel beter natuurlijk, maar niet nodig)
