Pagina 1 van 1

orginele brommer opvoeren

Geplaatst: 07 jun 2011, 22:47
door Remon
hallo:D
Een vriend van me die heeft een fs1 2rt, en hij wil graag zijn brommer opvoeren.
Hij heeft een standaard 50cc cilinder er op zitten.
We hebben nu een 14 tands voortandwiel er op zitten.
Maar we willen graag de brommer opvoeren zodat hij iets harder optrekt en een hogere max.snelheid heeft.
Hoe zal je dat he beste kunnen doen, zodat je de standaard cilinder er gewoon op laat zitten?

Geplaatst: 07 jun 2011, 22:48
door marco

Geplaatst: 08 jun 2011, 18:16
door golddigger
Is dit ook te doen met een 18MM keihin carb?

Grtz G.

Geplaatst: 08 jun 2011, 18:21
door nieknatuurlijk
zul je wat moeten uitboren/vijlen, want de inlaat is standaart 16mm, dan heeft 18mm geen zin.

Andries schreef:een grotere carburateur is eigenlijk wel een must ja
dan zou het mooi zijn als je ook direct een groter schijfhuis monteert

onderstaande is van een yb100 en nog origineel te bestellen
inlaat is zo n 20 mm en eenvoudig passend te maken
denk dat het een behoorlijk verbetering oplevert


Afbeelding

Afbeelding


maar dan zit je egt best wel groot...

beter origineel houden

Geplaatst: 08 jun 2011, 18:43
door golddigger
En levert het problemen op met asftellen als ik er toch die 18mm op zet?
Grtz G.

Geplaatst: 08 jun 2011, 18:45
door NIX
Hij zal vanwege de trage gasstroom niet goed af te stellen zijn.

Geplaatst: 08 jun 2011, 19:27
door ginofs1
een 16mm is meer dan genoeg.
ik heb een 16mm op een pro race cilinder.
werkt goed en de top is zeer hoog.
:wink:

Geplaatst: 08 jun 2011, 20:35
door Triforce
Op crossers zie je grote carbs zitten omdat ze veel trekkracht nodig hebben wanneer je het gas open draait, voorbeeld: op een 65cc zit een 26mm carburateur.

Geplaatst: 08 jun 2011, 21:01
door ginofs1
we praten hier over een fs1 :lol:

Geplaatst: 08 jun 2011, 21:10
door Tombo
Een crosser is ook niet *praktisch* rijdbaar op straat.
Het is maar net met welk doel voor ogen je je motor opbouwt

Geplaatst: 08 jun 2011, 21:37
door Triforce
ginofs1 schreef:we praten hier over een fs1 :lol:


Ik probeer hiermee alleen een voorbeeld te geven.

@Tombo:

Klopt idd, bij een crosser komt de kracht er te snel in tegenover een wegracer en al helemaal een brommer.

Geplaatst: 08 jun 2011, 21:42
door NIX
Slecht voorbeeld als het over een ori cilinder gaat. Die is niet vergelijkbaar met een crosscilinder met waanzinnige timing en 300 spoelpoorten.

De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.

Geplaatst: 08 jun 2011, 22:07
door Triforce
NIX schreef:Slecht voorbeeld als het over een ori cilinder gaat. Die is niet vergelijkbaar met een crosscilinder met waanzinnige timing en 300 spoelpoorten.

De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.


Heb je wel gelijk in idd :idea:

Geplaatst: 13 jun 2011, 11:47
door Remon
oké, ik heb het al een beetje doorgelezen, alleen zal wel overleggen hoe we de brommer nou op gaan voeren.
iig bedankt voor die link!

Geplaatst: 13 jun 2011, 12:38
door NIX
Mijn tip: hou het simpel en zorg dat je ook nog langzaam een beetje fatsoenlijk kunt rijden. Dan blijft de boel heel en het rijdt gewoon het best en zuinigst. Een snelle pijp en een beetje meer compressie doet vaak al wonderen. Wil je meer dan kan een 16mm in combinatie met iets vijlwerk aan de uitlaatpoort een heel fijn brommertje opleveren.