Pagina 1 van 2
geen licht
Geplaatst: 10 jun 2011, 20:02
door Rinus01
brommer start goed maar licht doet het niet, lampjes gekeken maar zijn goed, wat kan ik door meten?
groen en gele draad vanaf blok ? wat nog meer?
Geplaatst: 10 jun 2011, 20:39
door marco
Je kan je lichtspoeltje doormeten.
Geplaatst: 10 jun 2011, 20:45
door Rinus01
ik neem aan dat 1 van de 2 spoelen bij de ontsteking is, welke ? links of rechts
Geplaatst: 10 jun 2011, 20:47
door marco
De rechter maar die bestaat eigelijk uit 2 spoelen waarvan er 1tje is voor de laadstroom van de accu.
Geplaatst: 12 jun 2011, 21:07
door Rinus01
ik meet bij een 'goede' spoel op de gele draad 2.3 ohm en op de groene draad 1.9 ohm
bij de 'defecte' spoel op de gele draad 1.2 ohm en op de groene 0.8 ohm
mijn vraag is, is dat te weinig,?
wat zou anders de oorzaak van een niet werkende verlichting kunnen zijn?
Geplaatst: 12 jun 2011, 22:20
door marco
Is niet door gebrand anders gaf die 0 ohm aan.
Maakt alles wel goed aarde?
Geplaatst: 13 jun 2011, 09:53
door Rinus01
ik meet dus wel een ( lagere ) weerstand over de spoelen maar geen 6v spanning als de motor draait, vreemd toch? daar begint het probleem, massa lijkt me niet het probleem als de ontsteking gewoon werkt .
Geplaatst: 13 jun 2011, 12:35
door NIX
Niet redeneren, meten! Pak een testlampje, trek de gele en de groene los en start de motor. Kijk of er prik uit de groene en gele komt. Zo ja, stop ze terug op de draadboom en meet of in de koplamp de groene en gele nog steeds prik geven. En dan bedoel ik de groene en gele die het contactslot in gaan, niet die op het voorlicht zitten. Meet daarna of op stand 2 en 3 de witte prik krijgt en of de blauwe stroom geeft op stand 3. Hup, de schuur in!
Geplaatst: 13 jun 2011, 17:11
door 1j5
meten is weten
Geplaatst: 13 jun 2011, 17:12
door Jeti
1j5 schreef:meten is weten
weten = kennis
kennis = macht mwuhaha..
Geplaatst: 13 jun 2011, 17:26
door marco
1j5 schreef:meten is weten
Boren is horen

Geplaatst: 13 jun 2011, 17:44
door 1j5
Jeti schreef:1j5 schreef:meten is weten
weten = kennis
kennis = macht mwuhaha..
bij de les dame
Geplaatst: 13 jun 2011, 19:43
door HotWheels
marco schreef:Is niet door gebrand anders gaf die 0 ohm aan.

indien doorgebrand is de weerstand oneindig, 0 ohm heb je indien er ergens kortsluiting zit

Geplaatst: 13 jun 2011, 19:47
door marco
Je hebt gelijk ik ben steeds in de war met mijn analoge metertje.
Geplaatst: 13 jun 2011, 21:37
door FS1SE
Rinus01 schreef:ik meet dus wel een ( lagere ) weerstand over de spoelen maar geen 6v spanning als de motor draait, vreemd toch? daar begint het probleem, massa lijkt me niet het probleem als de ontsteking gewoon werkt .
denk dat je alles niet goed aan de massz van het frame hebt van na het spuiten heb je massa punten gemaakt in de koplamp