Pagina 1 van 5

378 slaat af bij hoge toeren

Geplaatst: 07 jul 2011, 21:33
door christjan
Mijn fs1 378 loopt de eerste 2km. perfect. Als hij warm is stopt hij in de 4de versnelling bij hoge toeren in een keer.
Drijf een stukje uit en laat de koppeling weer opkomen bv. in zijn 2 en rijd weer vrolijk verder ,tot hij weer in zijn 4 staat met hoge toeren.
wie kan mij hierbij helpen?

Geplaatst: 07 jul 2011, 22:08
door NIX
Valt hij uit, dus draait de motor wel zonder dat hij aandrijft, of loopt hij warm, dus blokkert de motor echt en moet je de koppeling inknijpen omdat je anders vrij snel stil staat?

Geplaatst: 08 jul 2011, 19:04
door christjan
NIX schreef:Valt hij uit, dus draait de motor wel zonder dat hij aandrijft, of loopt hij warm, dus blokkert de motor echt en moet je de koppeling inknijpen omdat je anders vrij snel stil staat?

Nee het is geen aan of vastloper, raar het lijkt wel of het contact afgezet word,is wel alleen bij hoge snelheid 65a70 km en hoge toeren, maar haald de 80 wel (70 cc en homoet )

Geplaatst: 08 jul 2011, 20:41
door marco
Al een andere bougie geprobeerd?

Geplaatst: 09 jul 2011, 00:53
door NIX
Controleer ook even of je kraantje wel goed doorloopt. Mogelijk zit het verstopt of moet je het kraantje even van de tank schroeven.

Geplaatst: 09 jul 2011, 09:32
door christjan
marco schreef:Al een andere bougie geprobeerd?
Een nieuwe NGK B7H S en een nieuwe B8H S geprobeert maar maakt niets uit,begin zelf te denken aan de ontsteking

Geplaatst: 09 jul 2011, 09:35
door christjan
NIX schreef:Controleer ook even of je kraantje wel goed doorloopt. Mogelijk zit het verstopt of moet je het kraantje even van de tank schroeven.
Nog niet geprobeert om de om de brandstof te controleren ,maar dan moet het toch in alle versnellingen zijn ?

Geplaatst: 09 jul 2011, 12:54
door marco
In zijn 4 op hoge toeren verbruikt die de meeste brandstof.

Geplaatst: 10 jul 2011, 09:44
door christjan
marco schreef:In zijn 4 op hoge toeren verbruikt die de meeste brandstof.
Brandstof eruit gehaald en alles schoon gemaakt (zeer licht vervuild) maakte weer niets uit!
Toen de cilinder eraf gehaald en de zuigerveer zat vastgeplakt aan de zuiger door een plakkerige ,stroopachtige substantie, zit ook op de drijfstang.
Waar komt dit weer vandaan ?

Geplaatst: 10 jul 2011, 09:46
door NIX
Dat is halfverbrande olie. Het lijkt erop dat je te rijk mengt of de carb te rijk hebt staan. Voor we je aan de carb laten prutsen, staat de ontsteking goed? Anders heeft rommelen aan de carb geen zin. Ook zou ik graag horen wat voor mengverhouding je in je tank hebt zitten.

Geplaatst: 10 jul 2011, 11:49
door koppel
wordt er wel gemengd met 2-takt olie ?

Geplaatst: 10 jul 2011, 14:12
door christjan
NIX schreef:Dat is halfverbrande olie. Het lijkt erop dat je te rijk mengt of de carb te rijk hebt staan. Voor we je aan de carb laten prutsen, staat de ontsteking goed? Anders heeft rommelen aan de carb geen zin. Ook zou ik graag horen wat voor mengverhouding je in je tank hebt zitten.
Ik meng al jaren 1op20,soms iets meer olie, ik heb een nieuwe cilinder besteld,had best veel geleden doordat de zuigerzeer is blijven plakken. Ik heb nog nieuwe imi. contactpuntjes leggen maar wil eerst de nieuwe cilinder met zuiger proberen. Aan de afstelling van de carburateur heb ik niets gedaan ,loopt al jaren perfect

Geplaatst: 10 jul 2011, 14:15
door christjan
koppel schreef:wordt er wel gemengd met 2-takt olie ?
natuurlijk 1 op 20, soms iets vetter

Geplaatst: 10 jul 2011, 14:21
door Camiel
Dat is veeeeeeels te vet!

De meesten mengen 1:40, die wat extra smering willen voor snelle brommers 1:33, en mijn FS1 rijdt af en toe op de kant en klare mengsmering van het tankstation (1:50) als ik zelf geen olie bij me heb.

Geplaatst: 10 jul 2011, 14:21
door NIX
Daar moet ik je helaas voor straffen. Eind 60-er jaren moest dat met de toenmalige kwaliteit olie, nu is 1:40 vet zat. De eerste tank om in te rijden kun je 1:35 mengen. Mogelijk is met schraler gemengde benzine je probleem al goeddeels opgelost. Hou ons op de hoogte.