Pagina 1 van 4

Wat verder nog te doen?

Geplaatst: 27 jul 2011, 17:14
door Laars
Heb inmiddels een AJ Huigen cilinder met een op maat Gino kopje gezet.
Waarvoor dank Marc!!
Snelle schijf geplaats, 16 mm carb met 190 sproeier kort.
TWV van 13-39

60 in zijn 4 en ( afhankelijk van wind mee of tegen een top van 70-75 ) in zijn 5

Nu een 14 voor gezet. gaat naar de 70 in de 4 en wind mee 80.
Wind tegen (windje 3) niet verder dan 60 (dus terugvallen )

WAt zou ik kunnen doen om lekker 85 te kunnen rijden?

Geplaatst: 27 jul 2011, 17:43
door koppel
wat voor uitlaat gebruik je ?

Geplaatst: 27 jul 2011, 17:56
door NIX
Ik zou de boel eerst eens rustig een beetje inrijden.

Geplaatst: 27 jul 2011, 18:03
door GoM!cky
NIX schreef:Ik zou de boel eerst eens rustig een beetje inrijden.


Ik wou net hetzelfde zeggen :-)

Mijn schoonbroer rijdt met dezelfde cilinder - membraam inlaat 76er - geen opmaat kopje en tandwielverhouding 15/44 - 16 mm carbu met sproeier 170 kort een topsnelheid van 90 km/h

Dus Johan eerst ff rustig paar honderd km inrijden en dan pas blazen!

Meng eerst op 4% en na 500 km zou ik op 2% gaan rijden ;-)

Greeetzz, The Godfather :-))

Geplaatst: 27 jul 2011, 21:09
door marco
Zet er eens een lage uitlaat op en kijk wat die dan doet.

Geplaatst: 27 jul 2011, 22:46
door Laars
NIX schreef:Ik zou de boel eerst eens rustig een beetje inrijden.


Is een allu cilinder met nicasil wand. hoeft niet ingereden te worden toch.
Alleen rustig op temp laten komen.

Geplaatst: 27 jul 2011, 22:47
door NIX
En hoe gaan de veren dan netjes afdichten? Meneer de TT rijder?

Geplaatst: 27 jul 2011, 22:47
door marco
Die moet je zeker wel inrijden maar geen 1000km ofzo.

Rustig op temperatuur laten komen moet je altijd doen.

Geplaatst: 27 jul 2011, 22:48
door Laars
koppel schreef:wat voor uitlaat gebruik je ?


orri hoge uitlaat met korte conus.

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:24
door ginofs1
Een allu cilinder heeft minder wrijving en word bij het inrijden minder heet .
Alles moet natuurlijk inlopen, en de zuiger moet uit harden, en de veertjes moeten lekker gaan zitten.
Als je een ajh netjes warm laat worden kan je er al aardig mee scheuren.
Wel goed naar de slot speling kijken voor je hem er in prakt.

Dus deze cilinder heeft bij laars meer kans van over leven.
Deze cilinder samen met een 5 bak en 1 homoet moet makkelijk de 90 halen.
Ik heb zelf alleen nog nooit met een hoge uitlaat gereden

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:32
door NIX
Als ervaringsdeskundige kan ik melden dat dat niet de allersnelsten zijn. Ook niet de langzaamste, maar een lage is meestal sneller.

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:44
door ginofs1
Dat neem ik van je aan :wink:

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:47
door NIX
Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:49
door Laars
Dus.................. :roll:

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:56
door YamaSam
zijn je wiellagers goed btw?