Pagina 1 van 2
Gelijkvormigheidsattest
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:16
door philippeg
Hallo,
Mijn Fs1 komt uit Frankrijk, maar heeft geen papieren. Ik zou volgende zomer een grote rondrit doen in frankrijk en een deel in spanje. Graag had ik dan ook een gelijkvormigheidsattest gehad van de bromfiets zodat ik niet in de problemen kom met de lokale politie

. Kan ik deze gewoon aanvragen in België via een attest van verlies van de politie, ook al is de bromfiets afkomstig uit frankrijk? Heeft iemand ervaring met het binnenbrengen van een bromfiets uit het buitenland en aanvragen van papieren?
Groeten
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:33
door Jens36
Met een brommer (in België), maakt het niet uit dat hij uit het buitenland komt.
Het enige dat je moet doen is naar een erkend Yamaha deal gaan met de papieren van verlies en je framenummer.
Dan wordt er een duplicaat aangemaakt door yamaha en komt dan via Dieteren naar die Yamaha zaak.
Ze rekenen je ongeveer €65 aan (bij mij toch) en je moet er minstens een maand of 2 op wachten.
Het duurt meestal wel langer dan ze zeggen.
Dus opzich geen probleem als je er die 65 euro voor over hebt

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:33
door Jeti
In Duitsland kun je papieren aanvragen van Duitse FS1's/RD's. Wellicht moet je dus in Frankrijk zijn voor het aanvragen van je papieren. Anders gaan ze in Belgie een attest van verlies en GVA verstrekken van iets wat nooit in BE is toegelaten/waar in BE nooit papieren van zijn geweest. Dan is het geen verlies van papieren meer.
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:35
door Jens36
Maar ik rijd toch ook met een 2RU rond, uit Nederland... dus opzicht toch geen probleem?

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:36
door Jeti
jensje36 schreef:Maar ik rijd toch ook met een 2RU rond, uit Nederland... dus opzicht toch geen probleem?

Heb je die papieren in BE of NL aangevraagd?
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:37
door Jens36
België

Bij Deschouwer (Zemst-Elewijt), nuja...die is ook wel hoofdverdeler van Yamaha, dus dat is misschien de beste plaats.
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:38
door Jeti
Ok, ik dacht dat Gideon dat ook wilde voor zijn NL FS1, maar dat dat niet kon. Goed om te weten!
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:39
door the_destroyers
jensje36 schreef:Maar ik rijd toch ook met een 2RU rond, uit Nederland... dus opzicht toch geen probleem?

Ik heb zelfs geen papieren, alleen een deel van het kenteken waar framenummer en max snelheid opstaan.
Politie maakt er geen spel van.

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:40
door Jens36
Ik had ze nodig voor mij rijbewijs te halen
Maarja als je in het buitenland gaat rondrijden (zeker waar ze een andere taal spreken) is het best dat je goed in orde bent.
Zo vermijd je echt veel miserie denk ik

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:41
door the_destroyers
jensje36 schreef:Ik had ze nodig voor mij rijbewijs te halen
Maarja als je in het buitenland gaat rondrijden (zeker waar ze een andere taal spreken) is het best dat je goed in orde bent.
Zo vermijd je echt veel miserie denk ik

Nja, bij mij niet, ik had er ook wel schrik voor. Maar had de jouwe een kenteken dan? of nie? (bij mij dus wel)
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:43
door Jens36
Ik had helemaal niets

alléén een framenummer
Ik heb zelfs geen motornummer meer, dat is weggevreten door batterijzuur
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:56
door the_destroyers
jensje36 schreef:Ik had helemaal niets

alléén een framenummer
Ik heb zelfs geen motornummer meer, dat is weggevreten door batterijzuur
dat ligt wel anders natuurlijk, ik heb wel zo een officieel papiertje waar alles in 10 verschillende talen opstaat.

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:57
door NIX
Ik heb vaak genoeg voor Honda's die zeker weten uit Duitsland afkomstig waren, een Belgische GVA te pakken gekregen door simpleweg de importeur te vragen zodat ik ze hier kon laten kentekenen, toen dat nog nodig was in NL.
Gewoon proberen, papieren zijn papieren. Je gaat ze waarschijnlijk binnen 1-2 jaar toch nodig hebben en dat begint bij een GVA of buitenlandse papieren.
Geplaatst: 28 jul 2011, 17:09
door philippeg
thx voor de info, ik zal eerst eens proberen in ons Belgenland

en in het slechtste geval gaat er een ander frame onder.
Geplaatst: 28 jul 2011, 17:24
door Camiel
Jeti schreef:Ok, ik dacht dat Gideon dat ook wilde voor zijn NL FS1, maar dat dat niet kon. Goed om te weten!
Gideon heeft de papieren bij een yamaha motorzaak in NL aangevraagd.
