Pagina 1 van 1

Olielek tussen deksel inlaatschijf en carter

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:03
door versador
Ik denk toch dat er een lek zit.

Volgens mij heb ik iets tekort. Bij de montage van het deksel dat bovenop de inlaatschijf hoort, zit er speling tussen de bus die op de as zit en de oliekeerring.

Gebruik ik een verkeerde bus, of moet daar nog iets anders tussen?

Hieronder wat verduidelijkende foto's. (hopelijk werken ze?)

https://lh5.googleusercontent.com/-51xd ... 20fout.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-TvoM ... 0juist.jpg

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:06
door versador
Denk niet dat de foto's zijn gelukt hier zijn de links die wel moeten werken:


http://www.angelfire.com/games3/theshri ... f_fout.jpg

http://www.angelfire.com/games3/theshri ... _juist.jpg

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:08
door versador
Niet op de link klikken dat werkt blijkbaar niet, de url kopiëren en plakken.

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:18
door ginofs1
dat zal niet de goede bus zijn.
de maten zijn 28 uit. 17 in. 10 dik.
gr gino

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:45
door NIX
Is die keerring oud of nieuw? Die oude willen wel eens uitdrogen en hard worden, dan sluiten ze ook niet meer af.

Geplaatst: 20 aug 2011, 13:46
door marco
Heb je niet per ongeluk een bus van een voortandwiel gebruikt?

Geplaatst: 20 aug 2011, 14:11
door versador
Hey,
ja inderdaad ik had de verkeerde bus van het voortandwiel gebruikt :D
Bedankt!!

Nu aangepast, maar hij wil nog niet starten.

Eergisteren reed hij wil, maar met enorm veel witte rook.
Daarom dacht ik dat ik de nieuwe keerring per ongeluk had stuk geslagen, maar blijkbaar was het dus de bus.

Nu net getest maar hij wil niet meer starten. Waarschijnlijk zit er intussen te veel olie onder de piston.

Enig idee hoe ik dit zou kunnen verwijderen zonder het blok wéér te moeten splitsen?

Ook nog een bus op m'n tafel gevonden binnendia 18 x buiten 28 x lengte 20
Waarschijnlijk komt dit van een ander blok, dat ik 2 jaar geleden eens open gedaan heb, enig idee waar die hoort te zitten?

Geplaatst: 20 aug 2011, 14:36
door NIX
Ik gok op de kruk van een menbraanblokje. Ben het nog niet wezen nameten.

Die brommer kun je gewoon eens flink zonder bougie volgas aanduwen en dan weer de bougie erin terug. Als ie braaf wil vonken, tenminste.

Geplaatst: 20 aug 2011, 14:39
door versador
Ok dan ga ik nu effen fitnessen :wink:
hopelijk lukt het

Geplaatst: 20 aug 2011, 18:06
door versador
Zonder bougie volgas aanduwen heeft niet geholpen, al was dit waarschijnlijk niet slecht voor m'n conditie.

'k heb gewoon 't blok er uit genomen, cilinder & piston er af en het blok op z'n kop gezet.
Er kwam wat benzine/olie mengeling uit. Daarna verwarmen en een half uurtje op z'n kop laten staan.

Na terug monteren startte hij zeer moeilijk. Enkel op lage toeren deed hij een poging.
(ik mocht hem dus niet in gang "lopen" wel wandelen...)
Na zo'n 500 meter reed hij.
Niet ver gereden wat de buren keken wat raar,

Dan snel uitlaat uitlaat en voetsteuntjes gemonteerd. Bougie vervangen naar de juiste (was een bosch W8 = NGK5!) en start niet meer...

Terug die Bosch W8 er in en opnieuw na 500m lopen start hij.
Dan een km of 10 gaan rijden zonder problemen, wel veel rook gemaakt.
Maar dat verminderde naarmate ik verder reed.

Nu snel wassen en weg wezen, ik moest blijkbaar al op een bbq zijn!

doei!

Geplaatst: 20 aug 2011, 18:41
door marco
versador schreef:Zonder bougie volgas aanduwen heeft niet geholpen, al was dit waarschijnlijk niet slecht voor m'n conditie.


Je moet ook geen gas geven met aanduwen dan zuigt die alleen maar benzine aan.

Geplaatst: 20 aug 2011, 21:39
door NIX
Dat was om even zonder bougie eventuele olie uit de krukruimte te spoelen.

Ik denk dat de punten even schoongemaakt/gesteld moeten, en dat de carb even heel goed nagekeken moet. Heeft dit blokje ooit gelkopen? Dikke kans dat de schijf ook verkeerd zit.

Geplaatst: 20 aug 2011, 22:17
door marco
Die bosch bougie's moet je ook in de sloot gooien.

Geplaatst: 21 aug 2011, 20:45
door versador
De ontsteking is nieuw, maar de bougiekabel was niet meer goed.

Vlotter bleef ook soms steken (die oude messing vlotters) nu een ander in gestoken, en hij start weer goed. (met de juiste bougie)

Mooie afsluit van het weekend dus! :)

Nu net begonnen met de tank van een coating te voorzien, want intussen in 3 jaar al 4x een ander filtertje gestoken.
En nieuwe lagers in het balhoofd.

Hij wordt terug als nieuw! (behalve het uitzicht dan) :wink:

Bedankt voor de tips!

Geplaatst: 21 aug 2011, 23:18
door marco
Top dat die het weer doet.