Beste mensen wat is de originele tandwielverhouding voor een origineel blok met een 3e8 cilinder?
Ik heb nu ivm het 80cc blok tandwiel voor 16 en achter 33 geloof ik.
Dat zal die originele cilinder zeker niet trekken lijkt mij?
wie weet raad
Als er wel een snelle pijp op zit, zou ik 13/44 monteren. Ik gok dat je achter 39 hebt. Daar kun je ook een 12 voor zetten. Ketting zal je wel iets moeten inkorten.
Origineel is 11 of 12/44, maar dat is wel heel kort en krijst het uit.
NIX schreef:Als er wel een snelle pijp op zit, zou ik 13/44 monteren. Ik gok dat je achter 39 hebt. Daar kun je ook een 12 voor zetten. Ketting zal je wel iets moeten inkorten.
Origineel is 11 of 12/44, maar dat is wel heel kort en krijst het uit.
thanks er zit een tandwiel 11 op het originele blok en dan 39 achter zou dat een beetje lopen met de 16 er carb en dikke pijp?
Trouwens moet ik de cilinder eerst inrijden vooraleer jij er wat mee kan?
welke sproeier denk je dat ik ongeveer voor deze setup nodig heb 160?
zodra hij loopt en ik weet hoe hij loopt kunnen we wat afspreken.
dan zet ik ook alles te koop en ik ben je nog niet vergeten
Ik zou dan zeker met 12/39 gaan rijden. 11/39 Is wel heel kort gegeard, of ben je 110kg+?
Cilinder kun je zo ook aan me geven. Heb vandaag net een 2RU cilinder aangepakt. Ik gok dat je aan een 160 voor inrijden meer dan genoeg hebt en later op een 150 kunt overgaan.
NIX schreef:Ik zou dan zeker met 12/39 gaan rijden. 11/39 Is wel heel kort gegeard, of ben je 110kg+?
Cilinder kun je zo ook aan me geven. Heb vandaag net een 2RU cilinder aangepakt. Ik gok dat je aan een 160 voor inrijden meer dan genoeg hebt en later op een 150 kunt overgaan.
hahaha nog net niet 87 kg.
ok dan moet ik gaan kijken voor een 12er tandwiel.
Ik ga morgen effe kijken of hij draaid en dan stuur ik hem deze week ergens wel op of begin volgende week..
stuur me je adres dan even via pm.
trouwens nix een 3e8 cilinder is daar dus ook geschikt voor?
of kan ik beter een f5b scoren en mijn huidige cilinder origineel laten?
Laatst gewijzigd door clamdxp op 08 sep 2011, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
zo heb het blokje eindelijk lopend.
nu het volgende het blokje is gereviseerd de cilinder 3e8 is voorzien van een nieuwe zuiger.
toch lijkt het of ik de zuigerveren hoor een heel irritant geratel bij stationair draaien.
zodra ik het gas opendraai is het weg.
heb nog niet proef gereden puur om het gerammel.
ik zal kijken of ik een filmpje kan toevoegen.