Pagina 1 van 1

Vreemd??

Geplaatst: 11 sep 2011, 13:45
door Laars
Op mijn Ptje heb ik een AJH staan.
De bougieb is een NGK8HS.
Sproeier 180 kort orri.
Tijdens Limbo mooie bruine bougie.
Gisteren met mun maat Rob wezen rijden (zo'n 80 km) en na 50 km merkte ik dat ik de choke open moest gaan zetten bij volgas. Anders sputteren.

Thuis bougie nagekeken.......witte kern???????????????????????????????
Hoe kan dit zomaar uit zichzelf??
Niets veranderd aan de setup, ook geen valse lucht :roll:

Geplaatst: 11 sep 2011, 13:52
door henkie22222
Sproeier verstopt?

Geplaatst: 11 sep 2011, 14:11
door Laars
henkie22222 schreef:Sproeier verstopt?


Zou kunnen :wink:

Geplaatst: 11 sep 2011, 15:31
door ginofs1
carb en tank schoonmaken.
en stop er een filter tussen.

Geplaatst: 11 sep 2011, 15:39
door Twowheeler
Ik snap sowieso niet dat mensen zonder filter rijden.

Maar denk idd dat je het even door moet blazen.
je zou toch met een f5b op het pt'je rijden trouwens?

Geplaatst: 11 sep 2011, 16:04
door koppel
onder sputteren/viertakten versta ik een te rijk mengsel, in feite is het onvolledige verbranding, bij een te rijk of te arm mengsel valt de motor volledig stil, het mengsel ontbrand niet meer.

inhouden/wegvallen/zo'n bloooaaaaawww geluid (alsof je tank leeg is) zie ik als een te arm mengsel

denk aan de brander bij scheikunde les; teveel gas of te weinig lucht (komt op hetzelfde neer) gaf een gele vlam en veel roet(rijk), te weinig gas of teveel lucht gaf een blauwe vlam en de zaak werd erg heet (arm)

voor alle duidelijkheid!

als de brommer goed gereden heeft en het treed spontaan op dan moet het iets simpels zijn; een losgetrilde sproeier, verstopt luchtfilter, vacuum trekkende tankdop, verstopte benzinekraan, geknikte slang, verstopt benzinefilter etc...........ik heb het allemaal wel eens meegemaakt

controleer eerst simpele zaken ipv complete blokrevisies en/of ingewikkelde afstel rituelen die hier vaak en goedbedoeld gegeven worden.

Geplaatst: 11 sep 2011, 16:10
door Laars
ginofs1 schreef:carb en tank schoonmaken.
en stop er een filter tussen.


Zit een filter tussen, :wink: maatje

Geplaatst: 11 sep 2011, 16:10
door Laars
koppel schreef:onder sputteren/viertakten versta ik een te rijk mengsel, in feite is het onvolledige verbranding, bij een te rijk of te arm mengsel valt de motor volledig stil, het mengsel ontbrand niet meer.

inhouden/wegvallen/zo'n bloooaaaaawww geluid (alsof je tank leeg is) zie ik als een te arm mengsel

denk aan de brander bij scheikunde les; teveel gas of te weinig lucht (komt op hetzelfde neer) gaf een gele vlam en veel roet(rijk), te weinig gas of teveel lucht gaf een blauwe vlam en de zaak werd erg heet (arm)

voor alle duidelijkheid!

als de brommer goed gereden heeft en het treed spontaan op dan moet het iets simpels zijn; een losgetrilde sproeier, verstopt luchtfilter, vacuum trekkende tankdop, verstopte benzinekraan, geknikte slang, verstopt benzinefilter etc...........ik heb het allemaal wel eens meegemaakt

controleer eerst simpele zaken ipv complete blokrevisies en/of ingewikkelde afstel rituelen die hier vaak en goedbedoeld gegeven worden.


Bedankt voor de waardevolle tips Bas :wink:

Geplaatst: 11 sep 2011, 16:43
door rob-w-c
he volgens mij was het probleem toch alleen met windje tegen :o

Geplaatst: 11 sep 2011, 18:07
door NIX
Witte kern betekent gewoon dat ie of te heet is geweest, maar ik denk eerder dat hij te arm heeft gestaan, niet door de sproeierkeuze, maar een andere oorzaak.

Geplaatst: 11 sep 2011, 18:52
door Laars
rob-w-c schreef:he volgens mij was het probleem toch alleen met windje tegen :o


Dan hebbie nie goe opgelet

Geplaatst: 24 sep 2011, 19:32
door clamdxp
maar ik neem aan dat het probleem inmiddels opgelost is?
zou je de oplossing kunnen vertellen.
altijd fijne info voor een beginnende fs1 rijder zoals ik :lol: