Pagina 1 van 2

FS1 met accu knalt zelfs 12V lampjes kapot! :O

Geplaatst: 24 sep 2011, 16:35
door Camiel
Hey,

Ik heb al een hele lange tijd problemen met de verlichting van mn 2ru :(

Eerst 12V lampjes zonder accu, dat werkte een tijdje, en daarna opeens niet meer...
Toen terug accu in orde gemaakt met 6V lampjes, dit ging ook een hele tijd goed... Daarna ook niet meer...

Nu dacht ik oke, ik laat de accu erin maar doe er 12V lampjes in, dan zal het zeker moeten houden!
Maar helaas...

Stationair werkt het goed, met stilstaan en gasgeven ook nog, en toen wou ik testen met rijden, onderweg hand voor voorlamp, werkte nog, ik kom thuis, wil het nog eens nakijken en alles weer kapot!! :cry: :cry:

Ik heb de FAQ doorgelezen ( http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0 ) en het enige wat ik eruit kan opmaken is dat de accu niet goed functioneert en de spanningspieken dus niet opvangt -> Lampjes springen.....


Kan iemand me helpen met een oplossing, want ik krijg schijt van die verlichting...


Alvast bedankt!


Grts Camiel! :D :cheers:

Geplaatst: 24 sep 2011, 16:40
door the_destroyers
Heb je wel een gelijkrichter erin zitten?

Geplaatst: 24 sep 2011, 17:30
door marco
Is het een oude accu?

Geplaatst: 24 sep 2011, 17:48
door ginofs1
nieuwe accu er in en een regelaar er op.
:wink:

Geplaatst: 24 sep 2011, 22:04
door Camiel
was een nieuwe accu, hoe meet ik of deze nog goed is? wat bedoel je met regelaar? (spanningsregelaar?)

Geplaatst: 24 sep 2011, 23:35
door NIX
Gelijkrichter controleren. En check of de accu werkelijk goed is aangesloten, dus of je neutraallampje ook brandt als de motor uit staat.

Geplaatst: 25 sep 2011, 02:42
door fs1man
meet ook even de weerstand in je draadboom alleen 2ru,s hebben die er tussen zitten in de zwart/witte draad.

Geplaatst: 25 sep 2011, 16:06
door Camiel
NIX schreef:Gelijkrichter controleren. En check of de accu werkelijk goed is aangesloten, dus of je neutraallampje ook brandt als de motor uit staat.


Neutraallampje werkt gewoon goed. ook met motor uit, wat me wel opviel, in de 2e stand van contact deed hij het en in 3e stand niet... dus als ik contactslot doordraai ging hij uit...


Ik zal even alles nakijken wat hier gezegd is, en hopen dat k vind wat t probleem is :)

Geplaatst: 25 sep 2011, 19:26
door NIX
Kijk je contactslot na. Zo te horen heb je een probleem dat op stand 3 rood en bruin niet verbinden of dat wit niet met geel (en blauw) wordt verbonden.

Geplaatst: 25 sep 2011, 19:30
door Camiel
ik had stationair wel licht in de 3e stand he, en met gasgeven ook, enkel met na rijden niet meer, toen fikte ze door...

Geplaatst: 25 sep 2011, 20:04
door NIX
Daarom zeg ik het ook. Op stand 3 is blijkbaar de accu uit het systeem.

Geplaatst: 25 sep 2011, 20:06
door Camiel
ahzo oke :) thnx zal het nakijken!

Geplaatst: 26 sep 2011, 18:49
door Camiel
Toenet deed het neutraallampje het wél in de 3e stand, het zal dan wss dus een los contact zijn in contactslot tussen rood en bruin, zal het eens nakijken als ik tijd heb!

Geplaatst: 02 okt 2011, 20:04
door glenn&hildegard
Ik heb het zelfde of gelijkaardig probleem, reed eerst zonder accu en al mn lampjes sprongen nu rijd ik met accu voor de eerste dag en ze zijn weer gesprongen(ook neutraal lampje),kan iemand mij helpen, yoo

Geplaatst: 02 okt 2011, 20:16
door Camiel
Mijn neutraal lampje/tellerverlichting is een 12V led, deze overleven het wel bij mij...

vandaag even vanalles nagekeken, nieuwe gelijkrichter enz...

Het linker bedieningselement voor L H licht had een kabeltje gekneld en half open gesleten... Die helemaal vervangen, nieuwe gelijkrichter, accu bijvullen...
Ook het contactslot bekeken, soldeersels waren nog oke en van binnen even schoongemaakt...

En toen dus meten, nog steeds 20V bij wat gasgeven als ik stilsta...

Morgen dus een 12V of6V spanningsregelaar gaan halen :) (heb 12V lampjes, en wat feller licht is wel chil 8) )

Kan iemand me zeggen waar en hoe ik hem moet aansluiten?