Pagina 1 van 2
					
				fs1 doet het niet meer
				Geplaatst: 30 sep 2011, 15:35
				door thibaultM
				hallo, ik heb sinds enkele maanden een fs1 gekocht (foto's staan bij leden voorstellen). na een paar honderd km ben ik met een "ploffend" geluid stil gevallen en sindsdien start de fs1 niet meer naar behoren en als hij wel start mits eerst even mee te lopen maakt hij een hels kabaal en rijd niet meer zo goed. suggesties?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 15:38
				door bas
				krukas stuk?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 15:59
				door Tombo
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 16:41
				door thibaultM
				het blokje: 2rt, normaal is het een 60cc cilinder, ik denk ori carbu, voor de rest weet ik niet veel want heb het nog nooit opengedaan (blokje heeft altijd goed gelopen).
uitlaat: volgens mij een imi uitlaat, het is een onderloop die een beetje achter het achterwiel uitsteekt. 
als ik hem gestart krijg dan maakt hij een klingelend geluid en hij heeft hij minder vermogen. eerst starte hij direct en nu mag ik der even met rondlopen. als ik geen gas meer geeft valt hij dood. dat was allemaal van de 1ne op den anderen moment. 
wat heb ik al gedaan: bougie vervangen, carb uitgekuist
als er iemand zicht geroepen voelt om er eens samen naar te kijken? en mij mss eens tonen hoe je de ontsteking best afregeld. ik heb vervoer voor de fs1. 
mvg thibault
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 18:21
				door florispieter
				1 carbu va me heeft dat ook als ik hem eronder steek, slecht starten en een knal die uit de carbu komt.
als ik er dan een andere opzet is het niet, en start hij van de eerste kick 
 
 
misschien kan je ook eens je  luchtschroef aanpassen?
 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 18:28
				door thibaultM
				hij heeft altijd goed gelopen dus denk ik dat de lucht verhouding wel goed moet zijn.. het is een carbu met een handchoke op
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 18:41
				door marco
				Heb je soms vonken tussen de punten?
thibaultM schreef:als er iemand zicht geroepen voelt om er eens samen naar te kijken? en mij mss eens tonen hoe je de ontsteking best afregeld. ik heb vervoer voor de fs1. 
Als je een beetje in de buurt woont wil ik je altijd helpen.
 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 19:17
				door pee67
				marco schreef:Heb je soms vonken tussen de punten?
thibaultM schreef:als er iemand zicht geroepen voelt om er eens samen naar te kijken? en mij mss eens tonen hoe je de ontsteking best afregeld. ik heb vervoer voor de fs1. 
Als je een beetje in de buurt woont wil ik je altijd helpen.
 
dus de hamvraag...waar woon je?
 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 21:01
				door Jeti
				thibaultM schreef:ik woon in oudenaarde (20km van gent). 
 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 21:25
				door NIX
				Da's bij Marco om de hoek.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 sep 2011, 22:25
				door marco
				NIX schreef:Da's bij Marco om de hoek.
Kom maar langs 

 
			
					
				
				Geplaatst: 01 okt 2011, 18:08
				door thibaultM
				dag marco. bedankt voor het aanbod! waar woon je ergens? het probleem is ook met de fs1 heb ik geen kickstart.. dus voor te controleren is het beetje ambetant. als ik gwn aan mijn achterwiel draai is da eigenlijk hetzelfde als kickstarten? of is da minder krachtig ofzo?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 okt 2011, 18:58
				door marco
				Ik woon ergens bij Amsterdam dus voor jou veels te ver weg.
Als je kickstart niet werkt kan je een fs1 kan je ook gewoon aanduwen geen probleem.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 okt 2011, 17:35
				door thibaultM
				heb fs1 nog eens goed gecontroleerd. de contactpuntjes zien er niet meer zo goed uit (wat scheef afgesleten tov elkaar). is er iemand die mij daar eens zou kunnen bij helpen? heb namelijk nog nooit iets aan een contactpunt ontsteking gedaan. iemand van in de buurt aanwezig? als het wat verder is ook geen probleem. 
mvg thibault
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 okt 2011, 18:52
				door NIX
				Is helemaal niet erg als ze een beetje scheef zijn.