Pagina 1 van 3
Bijwerken cilinder
Geplaatst: 10 nov 2011, 18:47
door Laars
Als je het membraam verwijder en je kijk het blok in dan zie het hemd van de cilinder de toegang voor de helft blokkeren.
Als je dit deel nu eens wegslijp van het cilinderhemd krijg je dan niet een betere flow naar het carter toe?
Zo maar een vraagje van een beginnend tjoenur

Geplaatst: 10 nov 2011, 19:08
door Jeti
Gewoon de flex erin, LTD!
Geplaatst: 10 nov 2011, 19:19
door marco
Maakt bijna niks uit.
Met het membraam zelf is meer te bereiken.
Geplaatst: 10 nov 2011, 19:24
door GoM!cky
Alle beetjes helpen Laars, dus het maakt wel wat uit volgens mij, maar of het veel uitmaakt dat is wat anders... dat denk ik inderdaad ook niet.
Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Als je echt verschil wilt voelen Laars, dan moet je met de uitlaat spelen
De Gibson Allspeed is een echte aanrader!!!! Mijn rode 2RU gaat als een speer naar de 85 km/h, vertanding 15-44 en echt nog marge over.... In de lente ga ik hier verder mee spelen... Heg nog wel wat verrassingskes van uitlaten in petto

Geplaatst: 10 nov 2011, 19:28
door marco
GoM!cky schreef:Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Carbonplaatjes van 0,3 mm ,tussen schotje scherp gevijlt,alles gepolijst en gaten gemaakt in de aanslag.
Je gaat er niet harder mee maar het rijd wel beter/soepeler.
Ik wil nooit meer met het originele membraam rijden.
Geplaatst: 10 nov 2011, 19:28
door Laars
marco schreef:Maakt bijna niks uit.
Met het membraam zelf is meer te bereiken.
hoe dan

Geplaatst: 10 nov 2011, 19:53
door NIX
marco schreef:GoM!cky schreef:Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Carbonplaatjes van 0,3 mm ,tussen schotje scherp gevijlt,alles gepolijst en gaten gemaakt in de aanslag.
Je gaat er niet harder mee maar het rijd wel beter/soepeler.
Ik wil nooit meer met het originele membraam rijden.
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:26
door marco
Geplaatst: 11 nov 2011, 18:08
door Laars
Thanks Marco
Real interresting
Geplaatst: 12 nov 2011, 23:42
door jurgenkalis
Ik heb zelf geen ervaring met de membraan blokken, maar bij de roterende zit dit volgens mij wel goed. Daar wordt de inlaat niet echt tegengehouden door het hemd.
Daarom denk ik dat er niet veel te winnen valt op dit gebied. Wel zou ik rekening houden met de gassnelheid in het carter, dus als je te veel weghaalt van het hemd is het verloop tussen het spoelkanaal en de carterruimte te abrupt waardoor de gasstroming niet ideaal is. Een groter gat betekent niet altijd een betere gasstroming. ik zou inderdaad eerder je membraan optimaliseren zoals hierboven wordt verteld.
Succes met knutselen!
Geplaatst: 13 nov 2011, 12:10
door marco
Ik heb laatst zelf nog dat stuk eraf gezaagd maar het helpt niks.
Geplaatst: 13 nov 2011, 13:47
door Triforce
marco schreef:Ik heb laatst zelf nog dat stuk eraf gezaagd maar het helpt niks.
Bij deze aantal cc's is het bijna (tot helemaal niks) merkbaar kwa verschil, kan misschien iets betere efficiƫntie geven maar je zult het met een normale 50cc niet merken of je moet echt een 50cc cilinder hebben die geport is voor boven de 10.000 toeren, dan zou je wel wat kunnen merken maar ook bijna nihil.
Geplaatst: 13 nov 2011, 13:55
door marco
Iemand moet het toch proberen?

Geplaatst: 13 nov 2011, 14:34
door Triforce
marco schreef:Iemand moet het toch proberen?

Haha, dat is ook waar

Geplaatst: 13 nov 2011, 15:01
door ginofs1
marco schreef:Iemand moet het toch proberen?

dat is 5 jaar terug al gedaan,
