Pagina 1 van 3
DT cilinder
Geplaatst: 01 dec 2011, 23:22
door 2RU_racer
heeft hier iemand op het forum ooit een Dt cilinder op de fs1 geprobeerd?
Geplaatst: 02 dec 2011, 10:17
door 2RU_racer
upje
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:35
door NIX
ik heb het op een plaatje wel eens gezien, maar ga er zelf niet aan beginnen omdat het niet mooi aansluit en je moet kiezen tussen het DT membraam of de oorspronkelijke inlaat op het blok. Ik zie geen voordelen.
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:41
door marco
Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.
Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:46
door NIX
Ik snap niet wat je bedoelt.
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:48
door marco
Betere vulling voor beide spoelpoorten ivp maar vanaf 1 kant.
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:49
door NIX
Ik heb ze nog nooit bovenop het blok gezien. Wel aan 2 kanten.
Mijn punt is gewoon dat een DT cilinder op een FS1 blokje geen winst oplevert.
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:50
door Tombo
Zoek maar eens op Konig roterende inlaat
Andy van het Kreidlerforum (en zit ook hier volgens mij) heeft een fs1 met DT cilinder volgens mij
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:50
door marco
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:53
door NIX
Mooi plaatje, maar dat heeft niet echt veel met een DT cilinder op een FS1 blokje te maken.
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:55
door marco
Tombo schreef:Zoek maar eens op Konig roterende inlaat

Andy van het Kreidlerforum (en zit ook hier volgens mij) heeft een fs1 met DT cilinder volgens mij
Die Andy uit Heemskerk?
Die heeft volgens mij zijn fs1 verkocht.
Hij was wel druk bezig met het tunen van Kreidlers.
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:59
door Tombo
Die ja. Hij heeft er iig 1 gehad
Geplaatst: 04 dec 2011, 23:01
door marco
Die was nog origineel.
Geplaatst: 06 dec 2011, 19:33
door fs-ael
marco schreef:Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.
Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Je bedoeld membraam achterop het carter dat is mooier ja
maar een membraam achterop de cilinder is niet echt ideaal
Geplaatst: 06 dec 2011, 21:54
door Triforce
fs-ael schreef:marco schreef:Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.
Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Je bedoeld membraam achterop het carter dat is mooier ja
maar een membraam achterop de cilinder is niet echt ideaal
De spoeling komt dan niet lekker in het carter en onder de zij spoelpoorten.
Dus kan niet in 1 mooie beweging onder de spoelpoorten door naar de verbrandingskamer komen